Vůz si dnes odbyl svůj debut na závodním okruhu v Silverstone. Během natáčení může na propagačních pneumatikách Pirelli ujet 100 km.
MR01 bez škaredého schodu na nose, který jsme vídali u většiny konkurence (s výjimkou McLarenu), je výsledkem procesu restrukturalizace a přehodnocování návrhu uvnitř týmu. Celé auto je téměř nové, z loňského MVR-02 bylo přeneseno jen několik dílů. Designový tým vedl technický konzultant Pat Symonds, jenž se snažil vytvořit solidní mechanický balík a učinit další výkonnostní pokrok.
Prezentace nového vozu (foto: Marussia F1 Team)
Marussia zkonsolidovala svou základnu ze tří míst do Marussia Technical Centre v britském Banbury. Návrháři mohou mít mnohem větší užitek z integrace a vzájemné spolupráce. Oddělení aerodynamiky bylo restrukturalizováno a posíleno, již se nezaměřuje výlučně na CFD, což byla cesta, kterou razil bývalý technický ředitel Nick Wirth.
Nyní experimentuje také v aerodynamickém tunelu, čímž by mělo dojít také ke zpřesnění výpočtů. Při vývoji využíval zázemí McLarenu, s nímž uzavřel minulý rok technologické partnerství.
Úzké bočnice nebudou obsahovat KERS, vzadu pull-rod zavěšení (foto: Marussia F1 Team)
Tým před týdnem neprošel nárazovými testy, proto nestihl ani poslední předsezónní testy v Barceloně, stejně jako konkurenční HRT. Posledním z 18 nárazových testů před pozorovateli z FIA dosud oficiálně stále neprošel.
Klíčovou oblastí návrhu bylo eliminovat nedostatky předchozího vozu a kvůli zlepšení mechanických vlastností ušetřit hmotnost. Spousta detailů byla vylepšena a design je o něco odvážnější než dříve. Monopost MR01 je významnou evolucí svého předchůdce MVR-02. Pohánět jej bude osmiválcový motor Cosworth CA2012.
Nová Marussia MR01 v akci (foto: Marussia F1 Team)
Za tým bude letos nastupovat zkušený Timo Glock, po jeho boku si zazávodí francouzský mladík Charles Pic.
Šéf týmu John Booth uvedl: "Jsme velmi potěšeni tím, že jsme dnes ráno mohli s MR01 poprvé vyjet. Bylo to dlouhé a frustrující čekání pro všechny v týmu, ale nyní se můžeme vrátit zpět na trať - doslova - a začít pracovat na přípravách pro první závod v Austrálii příští víkend.
Dnešní den je prvním ze dvou propagačních, takže i když se piloti seznámí s vozem, nebudou schopni vyvozovat žádné reálné závěry, dokud naplno nevyrazíme v Melbourne. Přesto se jedná pro nás o důležitý den a užijeme si s novým vozem na trati každou minutu."
Výfuky nového vozu na horní straně bočnic (foto: Marussia F1 Team)