Ferrari je zmateno proměnlivou výkonností svého vozu

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Technický ředitel Scuderie Ferrari, Pat Fry, říká že je výkonnost auta uspokojivá, ale musí ještě hodně pracovat na zlepšení. Zejména si nejsou jistí proměnlivou výkonností vozu F2012.

Po loňském konzervativně pojatém voze 150° Italia přistoupil Maranellský tým u nového vozu F2012 k agresivnějšímu přístupu. Mezi výrazné změny patří i netradiční pull-rod zavěšení na přední i zadní nápravě. Jenže vůz podává ideální výkonnost jen někdy, v některých fázích testování ztrácí.

"Máme docela slušnou formu," odpověděl Pat Fry na otázku Autosportu. "Vždycky jste šťastní, když zajedete o půl vteřiny lepší čas na kolo než ostatní a víte, že máte ještě šedesát litrů paliva v nádrži. Máme ještě hodně práce a musíme vytrvat.

Vyhrát si musíme především s nastavením vyvážení vozu. Pak už jen posledních pár úprav auta. Do neděle nasadíme ještě čtyři úpravy."

Fry se nebojí formy týmu ani po dnešní simulaci závodu, kterou si dnes vyzkoušel Fernando Alonso. Romain Grosjean s Lotusem totiž předvedl o něco lepší výkon: "Neměl jsem čas sledovat ostatní. My zkoušeli různé varianty pneumatik, nové i různě oježděné. Některé mají vysoký stupeň degradace a jiné celkem ujdou."

Co už ale problémem být může, je nestálá výkonnost vozu během testů, jak přiznává Fry: "Někdy máme dobré vyvážení a jindy ne. Tomu ještě moc nerozumíme. Včera bylo auto chvíli dobré a pak se razantně změnilo."


Fernando Alonso s F2012 v Barceloně
(Zdroj: Scuderia Ferrari)

Dnes Ferrari představilo také nové přední křídlo, v závodní simulaci ho ale nepoužilo. Mnohem více se experimentovalo s výfuky, Ferrari upustilo od jejich agresivního pojetí, které používalo při prvních barcelonských testech.

"To řešení nabízí dobrý výkon, ale po testování se ukázalo, že je potřeba ho ještě trochu vylepšit, než s ním pojedeme závod. To vyřešíme později. Teď se pokusíme optimalizovat to, co máme k dispozici nyní. Musíme vše ještě pořádně zkontrolovat. Máme na to ještě celý zítřek a sobotu."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 21 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy