McLaren bagatelizuje význam poslední úpravy mapování motorů

Renault | foto: Renault Sport F1

McLaren snižuje význam poslední úpravy pravidel, která se týká možnosti zneužití mapování motorů pro foukání při brzdění. Poslední zásah FIA si vyžádá také úpravu softwaru řídicí standardizované řídicí jednotky (SECU).

Jak jsme vás informovali minulý týden, bylo možné obejít pravidla při brzdění motorem (více zde), byť aerodynamický zisk nebyl zdaleka tak vysoký, jako v loňském roce. FIA po upozornění Mercedesem na možnost zneužití omezení platných pro škrticí klapku pomocí chytrého mapování motorů začala jednat.

Začalo se hovořit o tom, že by poslední zásah z její strany mohl mít vliv na výkonnost některých týmů, ačkoliv FIA si nebyla vědoma toho, že by tuto techniku některý z nich zkoušel. Generální ředitel McLarenu Jonathan Neale včera v Barceloně během FOTA Fans' Forum však uvedl, že jeho tým touto úpravou postižen nebude.

"Pro nás to není žádná velká věc. Chápeme, co tím Charlie Whiting zamýšlel, jedná se o velmi jemný technický detail. Z naší strany se však nejedná o zásadní věc. V McLarenu to naše plány nezměnilo a také to nikterak neovlivní náš program pro Austrálii. Věděli jsme, že to bude sporné, Charlie to zkrátka potvrdil," prohlásil Neale.


Motor úřadujících mistrů světa - Renault RS27 (foto: Renault Sport F1)

Sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug tento krok ze strany FIA vítá, jelikož týmům zabrání v rozvoji této oblasti: "Myslím si, že to bylo dobré rozhodnutí, zastavit ve velmi rané fázi potenciální vývoj tímto směrem."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy