Mercedes je po včerejším testu nového vozu MGP W03 spokojený

Mercedes | foto: Daimler AG

Mercedes včera prožil úspěšný debut s novým vozem pro letošní ročník Formule 1 na okruhu v Silverstone.

S monopostem MGP W03 (foto zde) ujeli celkem 100 km, které jsou v pravidlech povoleny pro propagační den na demonstračních pneumatikách Pirelli. Za volantem se vystřídali oba závodní piloti: Nico Rosberg s Michaelem Schumacherem.

Viceprezident motosportu Norbert Haug k tomu pro Autosport poznamenal: "Hodnocení výkonnosti na základě prvního výjezdu je velmi obtížné, protože jezdíte na demonstračních pneumatikách a uskutečnilo se to na krátké verzi okruhu. Vůz však dělal všechno, co měl. Limit je 100 km, takže Nico dopoledne ujel 50 km a pak ho vystřídal Michael. Neobjevily se žádné počáteční problémy a nyní míříme do Barcelony."

Z uniklých záběrů (video zde) je zřejmé, že monopost obsahuje ošklivý nos jako všichni ostatní soupeři s výjimkou McLarenu, který se rozhodl zachovat jeho nižší přední část. "Nejvíce se diskutuje o problematických nosech. Máme na něm schod, jak již někteří viděli. Je to opravdu velmi hezké řešení a velmi dynamické," omlouvá nevzhledný tvar Haug.

Vynechaní úvodního testu v Jerezu a získání 10 dnů navíc na přípravu nového monopostu Mercedes dobře využil. Krom toho, že se starým vozem nasbírali spoustu dat o nových pneumatikách Pirelli, se díky simulacím v Brackley dostal tým podle Hauga do dobré formy.

"Provedli jsme několik velmi dobrých simulací a výpočtů, hodně jsme pracovali uvnitř společnosti. Auto jsme dostali na testovací stolici dříve oproti původnímu plánu a docela dlouho jsme simulovali využití motoru, převodovky a KERSu. Jsme tedy pozitivní, cílem je toho v Barceloně ujet co nejvíce.

Se starým vozem jsme se něco o nových pneumatikách naučili. Jezdili jsme záměrně s foukáním do oblasti difuzoru, abychom získali srovnatelná data se starými pneumatikami, s nimiž jsme jezdili za těchto podmínek. Hodně jsme se naučili a doufáme, že to budeme moci uplatnit na novém voze" dodává Haug.


Schumacher s loňským Mercedesem MGP W02 v Jerezu
(foto: Mercedes F1)

V zákulisí se hovoří o tom, že Mercedes by s novým vozem stihnul i test v Jerezu, ale záměrně jeho debut odložil, aby soupeři měli méně času na zkoumání a kopírovaní některých z jeho tajemství. K tomu technický ředitel Red Bullu Adrian Newey poznamenal:

"Nevím, proč by to dělali. Jedním z důvodů by mohlo být to, že na voze máte nějaké řešení, které je podle vás velkým přínosem a je snadno kopírovatelné. Netvrdím, že to tak je, ale je to možné."

Na zkopírování, řádné vyhodnocení a nasazení soupeřova nápadu je dle něj zapotřebí alespoň šest týdnů. Loni od Red Bullu ostatní kopírovali výfuky, které nasadili velmi brzy.

"Minulý rok jsme naše výfuky nasadili již do prvního testu a McLarenu se je podařilo do prvního závodu, jak sám přiznal, okpírovat. Když se ohlédnu zpět, myslím, že jsme jejich nasazení možná měli o něco déle pozdržet," lituje Newey.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 18 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy