První test v Jerezu je nyní za námi, příští týden je na řadě Barcelona. Co se během přestávky odehrává v Enstone?
Alan Permane: Tento týden stavíme naše druhé auto. Jedná se tedy o šasi číslo dvě, které pojede do Barcelony, zatímco to první bude přestavěno a testováno na stolici v našem zařízení výzkumu a vývoje kvůli pracím na vývoji zavěšení.
Mít čas na přemýšlení o událostech v Jerezu musí být před Barcelonou vítanou změnou. Měl tým čas na odpočinek před tím, než se znovu vydá do Španělska?
AP: Někteří z nás si mohli o víkendu odpočinout, což je vždy příjemné po několika intenzivních dnech na okruhu. Přestože nezažíváme denně tu 18 hodinovou pracovní zátěž jako minulý týden, všichni jsou zpět a tvrdě pracují na přípravě na další test. Inženýři budou analyzovat možnosti nastavení vzhledem k tomu, co jsme se naučili v Jerezu a budeme se snažit to poznání uplatnit v Barceloně i v celé sezóně.
Máme dlouhý seznam vylepšení, která chceme udělat. Měli jsme několik drobných problémů s úniky z chladičů a podobné věci, ale nic velkého. Určitě nic, co bychom nezvládli do Barcelony včas opravit.
Všiml jste si nějakých změn v atmosféře v Enstone po povzbuzujících prvních jízdách v Jerezu?
AP: Rozhodně je ten efekt v továrně vidět. Zdá se, že se všichni usmívají. Přesto se nepokusíme začít běhat, aniž bychom uměli chodit. Velmi dobře si uvědomujeme, že zbývá ujít ještě dlouhý kus cesty. Vůz je určitě spolehlivý a dobře vyvážený, ale je velmi brzy na to, abychom v této fázi mohli říci něco víc. Je nemožné předpovídat výkonnost pouze po jednom testu.
Minulý týdne byl očividně dost pozitivní. Co je tou nejdůležitější věci, kterou si můžeme z prvního testu odnést?
AP: Řekl bych, že ty věci jsou dvě. Opravdu nedokážu označit jednu za důležitější než druhou. Tou první je, jak už jsme se zmínili dříve, spolehlivost auta, která byla doposud velmi působivá. I když jsme měli několik drobných problémů, nic nám na nějaký delší čas nezabránilo v jízdách.
Druhou věcí je způsob, jakým auto reaguje na změny v nastavení. E20 je očividně podařeným balíkem. Když na voze učiníme změny, jezdci je mohou cítit, ať už v pozitivním či negativním smyslu. Znamená to, že se nám auto bude mnohem snadněji nastavovat a zrychlovat ho.
Kimi Räikkönen za volantem vozu E20 v Jerezu (foto: Lotus Renault GP)