Newey hodnotí rychlost Red Bullu opatrně: Efekt výfuků se nám nepodařilo nahradit

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Úspěch loňského Red Bullu není podle technického ředitele rakouského týmu žádnou zárukou toho, že vůz RB8 bude udávat tempo i v letošní sezóně.

Mark Webber kvůli zpoždění dodávky některých dílů včera vyjel až o tři hodiny později. Přesto že testovaný monopost vychází z úspěšného vozu RB5, podle mu Neweyho letošní technické změny automaticky nezaručují úspěch. Není totiž jednoduché nahradit efekt foukání horkých plynů, kolem nichž bylo postaveno minulé auto.

"Když byly na konci roku 2010 zakázány dvojité difuzory, dokázali jsme jejich efekt ve velké míře nahradit výfuky. Letos je ale velmi obtížné nahradit efekt výfuků - nepodařilo se nám to. Vůz musí samozřejmě projít optimalizací," přiznává konstruktér Red Bullu.

"Těžko říct, zda jsme odvedli lepší práci než ostatní. Neexistuje žádný skvělý nápad, jak to [foukání z výfuků do oblasti difuzoru] nahradit. Je to o zdokonalování vozu a porozumění tomu, co je u auta zapotřebí, když jsme přišli o výfuky," pokračuje.


Nový Red Bull RB8 na dráze v Jerezu (foto: Red Bull Racing)

Zároveň vysvětlil, k čemu slouží otvor ve vyvýšené části nosu před kokpitem: "Je to škoda, že jsme přišli s řešením, které není nikterak atraktivní, ale výkonnost musí mít před estetikou přednost, tady výjimky neplatí."

"Otvor v nose slouží jednoduše pro chlazení pilota. Otvory pro chlazení jezdce se tradičně nacházejí v přední části nosu, ale opravdu zejména kvůli návrhu tvaru nosu jsme jej  přesunuli tam, kde jej nyní vidíte, což trochu narušuje estetiku té rampy," dodává Newey.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 9 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy