Má Lotus speciální systém na udržování stálé světlé výšky monopostu?

Renault | foto: Renault Sport F1

Lotus (dříve Renault) je znám pro svoje inovativní nápady. Zdá se, že minulý rok přišel s dalším vylepšením svého zavěšení. Systém má udržovat konstantní světlou výšku během jízdy.

Formule 1 neustále přichází s technickými inovacemi. V roce 2009 to byl dvojitý difuzor, který výrazně ovlivnil boj o titul, v roce 2010 zase inženýři přišli s F-kanálem či flexibilním předními křídly. Vloni se do popředí dostalo foukání výfukových plynů do difuzorů. Občas se stane, že než tyto změny stačí okopírovat některé konkurenční týmy, tak už jsou zakázány. 

Lotus pro rok 2012 možná plánuje další technickou inovaci, kterou testoval během testu mladíků v Abú Zábí, který se uskutečnil po skončení loňské sezony. Podle Giorgia Pioly, což je novinář zaměřený na techniku v F1, se jedná o nový systém, který by měl pracoval s hydraulickým válcem v těhlicích předního kola (obrázek) ovládaným pilotem (v tom případě by však by byl dle článku 3.15 Technických pravidel nelegální - více zde).

Smyslem zařízení má být udržení konstantní výšky přední nápravy za všech okolností. Zvláště při brždění a rozdílné váze auta působí výška auta negativně na vyvážení. Novinka by měla pomoci tomuto zamezit. 

Díky tomu by si Lotus mohl dovolit jezdit s minimální výškou na přední nápravě a pak se systémem pracovat v závislosti na aktuální váze auta. Zvláště v době zákazu tankování, kdy je auto na startu o nějakých 150 kg paliva, které postupně samozřejmě ubývá, těžší, by to byla výhoda. Výhoda se má pohybovat kolem dvou desetin sekundy na kolo.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 13 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy