Prohlášení týmu po kvalifikaci na Velkou cenu Abú Zabí

Force India | foto: Sahara Force India

Jaké jsou dojmy jezdců a týmu po kvalifikaci na Velkou cenu Abu Zabí?

RED BULL

Sebastian Vettel, 1.
Jsem naprosto spokojený. Včera jsem tak spokojený nebyl, s vlastním výkonem a s vozem, neměl jsem dobrý pocit. Dnes to bylo mnohem lepší již v odpoledním tréninku, ale večer, když slunce zapadalo, měl jsem mnohem lepší pocit a vůz byl kompaktnější.

McLaren vypadal silný po celý víkend, ale myslel jsem si, že když všechno klapne v Q3 tak bychom mohli mít šanci na pole a to se také stalo. Jsem velmi spokojený se ziskem pole a je hodně zvláštní srovnání s Nigelem Mansellem. Je to fantastický rok a to ještě není konec, a tak se těším na zítřek.

Mark Webber, 4.
Z mé poslední jízdy jsem zklamaný, bylo to trochu povrchní. Musel jsem během něho víc komunikovat než obvykle. Jsem zklamaný, protože ta možnost tam je. Někdy vidíte, jak Seb zajel kolo a říkáte si - to nemůžu udělat, dneska určitě zajel své nejlepší kolo, zatímco já jsem dnes necítil, že bych ze sebe dostal maximum.

Zajímavý bude první sektor, odtud se bude závod odvíjet. Nevím jak vzrušující muže závod být po stránce předjíždění. Tady je to dost těžké. Uvidíme, jak to ovlivní použití DRS. Bude to náročné. Hodně bude záležet na strategii i na využití DRS.


MCLAREN

Lewis Hamilton, 2.
Bylo by hezké, kdybych získal pole position, ale ten Red Bull je v Q3 jako obvykle velmi rychlý. Přesto máme auto, které na určitých tratích funguje dobře, a zdá se, že tomu tak je i zde.

Být tako konkurenceschopní, jako jsme o tomto víkendu tady, je velmi povzbuzující. Jsme v první řadě, takže máme vyhlídku na dobrý závod.  Poprvé po delší době byla dost dobrá i má rychlost při delších jízdách a myslím si, že máme více paliva ve voze než některé jiné týmy. Ohledně zítřka se skutečně cítím velmi dobře.

Doufám, že se mi podaří dobře odstartovat – opravdu bych do první zatáčky rád najížděl jako první. Ale pokud nebudu moci, budu co nejtěsněji následovat Sebastiana a ze všech sil se pokusím nenechat jej ujet o více než sekundu, abych to potom mohl na něj zkusit v DRS zónách.

Minulý rok jsem startoval z druhého místa, ale do první zatáčky jsem brzdil příliš brzy a přenechal jsem zatáčku. Právě jsem mu řekl, že to se už zítra nestane.

Jenson Button, 3.
Opravdu jsem nebyl schopen najít vyvážení, které by mi tento víkend perfektně sedělo. Vůz se před kvalifikací hodně změnil. V tréninku jsem se trápil se zadní částí, ale v kvalifikaci jsem najednou měl hodně přilnavosti vzadu a velkou nedotáčivost. Vůz se mi zdál být úplně jiný.

Abyste to spravily, můžete během kvalifikace udělat jen několik věcí, takže jsme využili vše, co jsme mohli, aby auto fungovalo celkem dobře, v konečném důsledku jsem byl mnohem spokojenější. Třetí místo na startu není špatné, snad se nám zítra podaří dostat jedno na úkor Red Bullu.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Může to znít trochu neomaleně, že jsme dnes poněkud zklamání druhým a třetím místem, ale je to pravda. Samozřejmě že druhé a třetí místo j slušný výsledek – platforma, na níž můžeme postavit zítřejší vítězství, ale přiznávám, že jsme se dnes poohlíželi po pole-position.

Lewis i Jenson odvedli přesto dobrou práci. Oba jsou skvělí závodníci a myslím si, že zítra máme dobrý závodní balík pro zítřek. Naše rychlost při dlouhých jízdách byla po celý víkend působivá a myslíme si, že zítra budeme v dobré formě jak na tvrdších, tak i na měkčích pneumatikách.

Lidé míní, že se v Abú Zabí obtížně předjíždí, a je to vskutku tak. Jsou zde ale dvě DRS zóny a samozřejmě se dá také zavěsit před první zatáčkou. Pokud krom toho zvolíme správnou strategii, pak můžeme říci, že na to chceme zítra odpoledne pěkně zatlačit.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 5.
Jsme více či méně tam kde jsme očekávali, že v kvalifikaci skončíme. Není to proto, že jsem z osmnácti kvalifikací v letošní sezóně skončil po osmé na pátém místě. Je to tak po celý rok, až na pár vzácných výjimek, McLaren i Red Bull jsou v sobotu těmi silnějšími, ale v neděli je situace obvykle jiná, jsme si mnohem blíže.

Víme, že můžeme bojovat o stupně vítězů, ale abychom uspěli, budeme muset dělat vše naprosto dokonale, od startu až po volbu strategie. V Q3 jsme zvažovali i možnost zajetí jednoho kola, ale protože nám to nevyšlo tak jak jsme si představovali a tak jsme to zkusili až do konce. Nemyslím si, že nová sada pneumatik bude mít takový vliv na závod, degradace pneumatik na této trati není až tak velká. Naši soupeři budou startovat z čité strany trati, uvidíme, jaký vliv na to bude mít opotřebení našich pneumatik vůči těm našich soupeřů.

Přední křídlo? To moje funguje skvěle po celý víkend, ale tým se rozhodl vrátit se s ním na voze Felipeho. Z určitého hlediska je to pozitivní rozhodnutí, protože již máme dostatek dat pro srovnání, cílem je tak získat znalosti o chování tohoto komponentu. Zítra bude zajímavé sledovat jak se budou chovat pneumatiky v průběhu celého závodu, s tím jak klesá teplota trati.

Felipe Massa, 6.
Abych byl upřímný, čekal jsem od této kvalifikace více, trápil jsem se mnohem víc, než jsem čekal, abych dostal z pneumatik to nejlepší v prvním letmém kole. Možná by stálo za vyzkoušení v delším časovém horizontu, ale dva pokusy jsou dle očekávání. McLaen i Red Bull nám ukázali, jaký mají před námi náskok. Nakonec jsme na roštu tam, kde jsme to očekávali v této části sezóny. Při použití starého předního křídla mě to stálo něco na výkonu: v Indii, když jsme porovnali obě verze, bylo hned znát zlepšení s novým křídlem, mělo lepší přilnavost a lepší stabilitu při brzdění.

Dostat se do prvních dvou řad bylo pro nás dnes nemožné. Zítra uvidíme, co s tím budeme moci udělat. Při předjíždění nám může hodně pomoci DRS, ale jak jsme již viděli v jiných závodech, nikdy to není předem dáno.

MERCEDES

Nico Rosberg, 7.
Nedokázal jsem vytěžit maximum z dnešní kvalifikace, což je opravdu škoda. Během kvalifikace, klesla teplota trati, to bylo hodně náročné na práci s pneumatikami. Ve druhém kole třetí části kvalifikace jsem se dostal do silného provozu, což ovlivnilo zahřátí pneumatik a následně i výkon v rychlém kole, jinak si myslím, že jsme se mohli dostat více dopředu. Nicméně jsem na dobré straně startovního roštu, to by mohlo být dobré pro zítřejší závod.

Michael Schumacher, 8.
Dnes to bylo v kvalifikaci velice těsné. Přerušil jsem své poslední kolo v první části kvalifikace, abych tak ušetřil pneumatiky, par čerstvých pneumatik pro závod se hodí hlavně na levou stranu. Celkově to byla celkem normální kvalifikace. Očekávám také jednoduchý závod a budeme se snažit získat maximum, pneumatiky by neměly být velký problém na této trati, testovali jsem jejich chování ve druhém tréninku, který byl včera ve stejnou dobu co se zítra pojede závod. Ta skutečnost, že teplota trati během závodu klesne, může hrát důležitou roli, když tu trochu s teplotami pneumatik zápasíme.

 

FORCE INDIA

Adrian Sutil, 9.
Jsem spokojen s dnešním devátým místem, byla to pro mě dobrá část víkendu. V Q3 jsme čekali o něco déle, než bylo plánováno, chtěli jsme vědět, co udělá Mercedes. Nakonec se rozhodli vyjet, tak jsem musel vyjet i já a zajet měřené kolo. Kolo to bylo takové kompromisní, protože jsem pneumatiky neměl dostatečně zahřáté, možná jsme mohli být i výše. Přesto si myslím, že bychom si mohli příliš stěžovat, protože deváté místo je spravedlivým měřítkem naší současné rychlosti.

Paul Di Resta, 10.
Dostat oba vozy do první desítky bylo naším cílem pro dnešní kvalifikaci, a toho jsme taky dosáhli. Podařilo se nám udělat pár dobrých výsledků, ráno jsme zlepšili nastavení a tak jsem mohl být spokojený s vozem během kvalifikace. První i druhá část šla celkem dobře a dovezli jsme oba vozy do první desítky. Q3 nám určitě pomůže pro volbu správné strategie pro zítřek. V závodě tak máme určité naděje na dobrý výsledek a na bodované příčky. Jako tým jsme se zaměřili na udržení šestého místa v poháru konstruktérů. Opravdu se těším na zítřejší závod.

 

SAUBER

Sergio Peréz, 11.
Jsem velmi šťastný z 11. místa v kvalifikaci. Všichni v týmu odvedli dobrou práci. Zajel jsem nejrychlejší kolo v Q2 na měkkých pneumatikách, které jsem použil v Q1. Samozřejmě jsem doufal ve zlepšení v druhé části kvalifikace, poté co jsem přezul na pneumatiky čerstvé, ale nedokázal jsem je dostat do provozu tak aby dobře fungovaly.

Z pohledu boje o pozici v poháru konstruktéru jsme ve velice těžké situaci, ale doufám v dobrý závod a v agresivní strategii. Může se stát všechno. Bude to můj první závod při západu slunce, ale již včera a také dnes jsem viděl, že tónované clony hledí fungují velmi dobře.

Kamuj Kobajaši, 16.
Udělal jsem, co byl v mých silách, nakonec mé nejrychlejší kolo v Q2 jsem zajel na měkkých pneumatikách, které jsem již použil v Q1. Bylo to ideální kolo a trochu jsem doufal v čerstvou směs pneumatik. Pak bylo ale hodně obtížné dostat nové pneumatiky do optimální teploty, to byl hlavní důvod, proč jsem se nedokázal zlepšit. Rozdíl v přilnavosti mezi novou směsí a tou použitou byl opravdu markantní. Přesto mám dobrý pocit do zítřejšího závodu.

 

RENAULT

Vitalij Petrov, 12.
Měli jsme obtížný začátek víkendu s několika mechanickými problémy včera (hřeben řízení, pak elektrický problém). Pak jsme se s tím prali, obzvlášť na dráze, kde nepatříme mezi nejrychlejší. Myslím si, že jsme dnes z našeho vozu dostali absolutní maximum, mám-li být upřímný.

Nemohli jsme čekat žádné zázraky a obecně jsem s 12. pozicí na roštu spokojený, protože vím, že já i tým jsme dělali všechno, co jsme mohli. Zajet konkurenceschopný čas na tomto okruhu není jednoduché.

Zítra to pro nás bude těžké. Lidé říkají, že degradace pneumatik bude nižší než na mnoha tratích, ale já si tím nejsem příliš jistý – podle mě bude hrát významnou roli. Závod bude dlouhý a budeme muset zvolit tu správnou taktiku, abychom se ujistili, že si z víkendu odneseme něco pozitivního.

Bruno Senna, 14.
Jsem zklamaný, protože jsem udělal ve svém posledním kole chybu, která stála dost času. Byl to risk jít jen do jednoho letmého kola a žel jsem se nedostal do pozice, v níž bych chtěl být. Opravdu cítím, že jsem to dnes mohl dotáhnout na 11. místo.

Alespoň sady pneumatik mají odjeto každá pouze jedno kolo, což by mělo být dobré pro zítřejší závod. Doufejme, že mě má zadní pozice z kvalifikace zítra příliš nepoškodí. Těším se na závod, je to vzrušující místo pro závodění zde a dám do toho vše.

 

TORO ROSSO

Sebastien Buemi, 13.
Celkově jsem poměrně spokojený se svým vlastním výkonem, i když jsem dosáhl pouze na 13. místo, zaostal jsem pouhou desetinu sekundy za 11. příčkou, to dokazuje, jak obtížné to dneska bylo. Myslím si, že v kokpitu jsem odvedl dobrou práci, bohužel jsem doplatil na skutečnost, že tato trať je mnohem pomalejší, než ty z předešlých třech závodů a tolik nám nesedí. Zítřejší závod bude těžký a dlouhý a může se přihodit cokoliv, proto musím být připraven využít jakékoliv naskytnuté šance, navíc si myslím, že jsem schopen bojovat o pozici s vozy, které jsou přede mnou na startovním roštu.

Jaime Alguersuari, 15.
Jsem moc rád, že se nám podařilo vylepšit vůz z tréninku na kvalifikaci a věřím, že jsme učinili správné rozhodnutí pro závod, z hlediska úrovně přítlaku a dalších nastavení vozu. Jsme často konkurenceschopnější v závodě než v kvalifikaci a věřím, že to je i případ tohoto závodního víkendu. Tato trať není pro nás tou nejlepší. Přesto si nemyslím, že by moje startovní pozice byla nějak špatná a jsem přesvědčen, že se mohu vypracovat na bodovanou pozici. Zítra bych měl být schopen bojovat svozy, které mám přímo před sebou.

WILLIAMS

Pastor Maldonado, 24. (penalizace +10 míst)
Bude to dlouhý závod a tady budete muset přijít se silnou strategii, abychom dosáhli na pozitivní výsledek. Samozřejmě máme strategii v hlavě po celou dobu závodního víkendu, musíme počítat s penalizací. Ještě jsme se nerozhodli na 100% a budeme na tom pracovat ještě dnes večer, tak abychom se dostali do té nejlepší šance. Dam ze sebe to nejlepší a vím, že tým také. Musíme doufat.

Rubens Barrichello, 23.
Tým udělal všechno, aby vyřešil problémy z dnešního rána. Bohužel se jim to nepovedlo a tak jsem nemohl jet v kvalifikaci. Týmu plně důvěřuji a podporuji ho, vše nakonec zvládneme s úsměvem.

LOTUS

Heikki Kovalainen, 18.
Dnešním výkonem jsem opravdu velmi potěšen. Z vozu jsme zcela určitě získali maximu toho, co nám mohl poskytnout, a dosáhnout času 1:42 je velice povzbuzující. Do rychlého kola jsem dal prakticky úplně všechno a teď když vím, že náš vůz je nastaven na závodní režim, věřím v další posun v zítřejším závodě a jsem také natěšený na finále do Brazílie.

V Brazílii budeme mít vylepšené zadní křídlo, což nám dává větší šance při efektivnějším využívání DRS po dobu celého kola v kvalifikaci. Pomůže nám to dostat se mnohem blíže k našemu závodnímu tempu a k zajetí rychlejšího kola v Brazílii. S vylepšeným balíčkem to bude skvělí způsob zakončení sezony.

Jarno Trulli, 19.
Bylo to pro mě složité sobotní odpoledne, když jsem celý sobotní trénink proseděl v garáži. Měli jsme problém s převodovkou, bohužel se nám to nepovedlo odstranit během vymezeného času pro tuto část závodního víkendu. Nicméně tým odvedl perfektní práci při odstraňování tohoto problému a pro kvalifikaci mi připravili vůz tak abych se vyhnul případným sankcím. Dokázal jsem zkompletovat rychlé kolo, což mě pohodlně udrželo před chlapci za námi, což je za daných okolnosti velice příznivé.

 

VIRGIN

Timo Glock, 20.
Dnes bylo auto o něco hůře ovladatelné než včera. Ráno jsme se trápili s brzděním a zkrátka jsem neměl důvěru v to jít na maximum a tlačit. V závislosti na zatáčkách se záď chovala odlišně, proto se mi to dost těžko odhadovalo. Mé kvalifikační kolo ale bylo dobré a jsem spokojený s tím, že jsme před HRT a to kolo mě těší. Bylo dobré a bez chyb. Jsem si však jistý, že kdybychom měli více důvěry v auto, tlačili bychom na to více. Musíme se na to tedy podívat a pochopit, proč se to přes noc změnilo.


Jerome d’Ambrosio, 22.

Prožil jsem dnes vcelku dobrou kvalifikaci. Nepodařilo se mi úplně dokonalé kolo, ale zároveň nebylo až tak špatné. Těším se zítra na závod, protože jsme pro něj optimalizovali nastavení spíše než pro kvalifikaci, takže se rád domnívám, že zítra budeme mít na víc. Je to speciální okruh s načasováním doby kvalifikace a závodu, protože se referenční body za ubývajícího světla neustále mění. Doufám, že se nám zítra podaří s oběma vozy dobrý finiš.

John Booth, šéf týmu
Tým dnes v kvalifikaci zaznamenal dobrý výsledek. Jerome od rána udělal dobrý pokrok a bylo příjemné vidět, jak si vybral odvážnou strategii jediného měřeného kola na konci první části.

Timo byl s vozem spokojený při své první kvalifikační jízdě méně a to ho donutilo ke konzervativnější závěrečné jízdě čítající tři kola. Při pohledu na jeho časy a poskládání z nich optimálního kola – myslím, že můžeme být potěšeni tím, jak na tom jsme ve srovnání s našimi soupeři.

Než jsme sem přijeli, strávili jsme spoustu času analýzou naší výkonnosti v posledních závodech, abychom v těch posledních dvou dosáhli maxima. Následkem toho jsme se včera rozhodli zaměřit se v nastavení spíše na závod než na kvalifikaci, proto jsme optimisty – věříme, že si zítra užijeme slušného výsledku s oběma vozy. Jako vždy trať v Abú Zabí a její nádherné prostředí nám i fanouškům přidává zvláštní rozměr navíc.

 

HRT

Daniel Ricciardo, 21.
S dnešním výkonem jsem spokojený, hlavně proto, že jsme do dnešní kvalifikace nastupovali trochu nejistí. Snažil jsem se zůstat pozitivně naladěn a věřit, že jsem schopen dát ten nejlepší možný výkon. Udělali jsme několik špatných nastavení a volné tréninky nám nešli od včerejšího dne.

Nakonec se nám to podařilo a vůz byl dobrý, cítil jsem se dobře a dokázal jsem zajet můj nejlepší čas v posledním kole, velmi dobře se mi povedl první sektor, v tom druhém jsem ztratil něco za Glockem, který mě pouštěl před sebe, nebýt toho možná jsem mohl skončit i před ním. Tlačil jsem na to, jak to šlo, ostatně jako vždy, a tak jsem velmi šťastný, že je z toho dobrý výsledek.

Vitantonio Liuzzi, 23.
Výsledek v kvalifikaci je pro mě zklamání, protože až do této části víkendu jsme měli celkem dobrý závodní víkend. Po mém druhém kole jsme se potýkali s poškozeným zavěšením a vůz byl hodně neotáčivý na levou stranu, snažil jsem se pokračovat v několika kolech, abych vyzkoušel a hlavně pochopil, co se přesně stalo a kde je problém.

Vozu scházela rychlost a byl velmi nevyvážený a to byl důvod, proč jsem tolik ztrácel. Je to opravdu škoda, protože to je trať, kde jsme mohli dosáhnout našeho nejlepšího výkonu v kvalifikaci, ale přesto můžeme být konkurenceschopní v zítřejším závodě. Zítra je také den.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy