Prohlášení týmů po Velké ceně Indie

Red Bull | foto: Red Bull Racing

O dramatické momenty nebyla v historicky první Velké ceně Indie nouze. Jak závod popisují týmy a jezdci?

Red Bull

Sebastian Vettel, 1.
Abych byl upřímný, mám trochu smíšené pocity. Na jednu stranu jsem velmi šťastný a hrdí, že jsem tady prvním vítězem, ale na druhou stranu jsme minulý víkend přišli o dva naše kamarády. Neznal jsem Dana (Wheldona), byl však v motorsportu velkým jménem. Letos jsem se seznámil s Marcem Simoncellim a naše myšlenky jsou s nimi. Jsme připraveni přijmout určitá rizika, když nastupujeme do vozu, ale některé věci se stávají.

Samozřejmě to pro nás byl dobrý závod. Moc jsem si vedení užíval. S Jersonem jsem trochu sváděl souboj na dálku, ale byl vždy čtyři sekundy za námi. Při zástavách v boxech se však přiblížil.

Mě to nevadí (překonání rekordu Nigela Mansella v počtu kol strávených ve vedení). Myslím, že v tom můžeme pokračovat. Vůz je fantastický a tým si to užívá. Jsme rozjetí od začátku sezóny. Vychutnáváme si každý závod. Skvělá věc je, když jdete každé ráno kolem garáží a oni naplno pracují. Je opravdu příjemné vidět, že vědí, čeho jsme dosáhli. Přesto jsme stále hladoví a nechybí nám motivace. Lidé přicházejí s otázkami, ale my se správnými odpovědmi a tak nechceme, aby to někdy skončilo.

Mark Webber, 4.
O stupně vítězů jsem přišel v polovině závodu. Tak už to letos bývá, ke konci stintu vždycky ztratím tempo. Musím zastavit dřív než se plánuje a to mi rozhodně nepomáhá. Problémy mívám hlavně s vyvážením. Boj s Fernandem byl dobrý, ale Ferrari a McLareny byly v prvním sektoru silnější. Zpočátku jsem bojoval i s Jensonem, ale jen dokud jsem neopotřeboval pneumatiky. Je to zklamání, ale uvidíme, co se stane v Abú Zabí.

Christian Horner, šéf týmu
Skvělý výsledek, tým vyhrál první VC Indie. Sebastian jel perfektně, vyšla mu strategie, vše mu vycházelo podle plánu. Pro Marka už to bylo horší. Jenson ho na začátku předjel a pak už závodil jen s Fernandem. Bohužel, na tvrdých pneumatikách už ho za sebou nemohl udržet. Nevadí, stále máme 100% spolehlivost a to je také dobré. Sebastian také překonal jeden rekord, během této sezony strávil nejvíce kol ve vedení. Tím pokořil Nigela Mansella.

 

McLaren

Jenson Button, 2.
Z pohledu týmu jsme dnes vše udělali správně. Jen jsme nebyli dost rychlí, abychom mohli vyhrát. Start byl dobrý, pět nebo šest kol jsem se bránil Markovi. Pak ale útoky přestaly a mohl jsem začít ujíždět. Na tvrdou sadu jsem přezul dřív než Sebastian, ale byla to správná volba. Auto bylo opravdu dobré. Než Seb našel ideální tempo na tvrdých pneumatikách, stáhl jsem jeho náskok na 2,8 sekundy, ale nebylo to dost. I tak je to ale dobrý výsledek.

Myslím, že každý jezdec se sem příští rok rád vrátí, protože je to opravdu fenomenální okruh. U mě má velké plus za kombinaci rychlých a pomalých pasáží. Má ode všeho trochu. Indičtí fanoušci nás opravdu skvěle uvítali. Doufám, že F1 zůstane v Indii hodně dlouho a že příští rok přijde ještě víc lidí.

Lewis Hamilton, 7.
Moc se toho říct nedá, je to obrovské zklamání. Můj tým po celý víkend tvrdě pracoval, tak jako obvykle. Vážně nevím, co víc říct. Před závodem jsme drželi minutu ticha a já a Felipe jsme stáli vedle sebe. Dlouho jsme spolu nemluvili, takže jsem mu jen řekl, že přeji hodně štěstí.

V závodě jsem se ho snažil předjet, pak jsem trochu ubral, protože to nevypadalo, že by mi tam chtěl nechat místo. A pak jsme kolidovali. Je mi líto mého týmu. Po kolizi jsem cítil velké vibrace v pravotočivých zatáčkách, bylo to jako by podlaha vozu dřela o trať. Tlačil jsem to jak jen to šlo, ale výkonnost už potom byla špatná. Auto ale vypadá dobře, možná je to mnou.

Martin Whirmarsh, šéf týmu
Jensonovi se skvěle povedl start a první kolo, skvěle jel i po zbytek závodu. Sice se nedokázal přiblížit Sebovi natolik, aby mohl zaútočit, ale z auta dostal maximum. Pro Lewise byl závod frustrující. Ještě nevíme, jak moc poškodil kontakt s Ferrari jeho auto. Víme že to odneslo přední křídlo, které jsme vyměnili. Tým Vodafone McLaren Mercedes se nyní dostal na druhé místo v Poháru konstruktérů.

Druhé místo sice není to co chceme, ale zatím jsme spokojeni. Také chci říct, že první VC Indie byla velký úspěch. Příští závod se jede v Abú Zabí a poslední v Brazílii a celý tým Vodafone McLaren Mercedes udělá vše, aby oba závody vyhrál.

 

Ferrari

Fernando Alonso, 3.
Je to hezké být při první VC Indie na pódiu. Byl to velmi speciální den plný emocí. Nedávno jsme ztratili dva kolegy, Dana Wheldona a Marca Simoncelliho a žádná trofej ten smutek nepřebije. Po tomto závodě je druhé místo v Poháru konstruktérů stále reálné. Bude to ale složité, protože McLaren je ve skvělé formě. Na papíře je to možné, ale na pódium se dostáváme jen když se stane něco neobvyklého a vypadne někdo z McLarenu nebo Red Bullu. Tým dnes pracoval skvěle, opravili mi závadu na předním křídle jen 20 minut před startem. Start se mi moc nepovedl, Button mě předjel. Pokusil jsem se zůstat blízko za Webberem a pak jsem se před něj i dostal. Stačilo být trpělivý. Teď pojedeme v Abú Zabí, je to neobvyklý závod. Možná zajdu do Ferrari Parku, zahraju si golf a budu trochu relaxovat. Pak se pokusím získat další trofej do své sbírky.

Felipe Massa, nedokončil
Nemám moc co říct. Jsem opravdu nespokojený, protože jsem měl šanci bojovat o pódium. Nesouhlasím s rozhodnutím komisařů o kolizi s Hamiltonem. Byl jsem v ideální stopě, co víc jsem mohl dělat? Je to už poněkolikáté, co do mě Hamilton letos narazil. Snažil jsem se s ním mluvit, ale nejevil o to žádný zájem. Teď musím obrátit list a soustředit se na Abú Zabí. Pro Ferrari je to skoro jako druhá domácí Velká cena. Pokusím se na Indii co nejrychleji zapomenout.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Na jednu stranu jsem rád, že Fernando dojel na pódiu, což odráží naše cíle. Jel skvělý závod, pořád bojoval a získal další trofej. Na druhou stranu jsem zklamaný tím, co se stalo Felipemu. Ferrari respektuje rozhodnutí komisařů, ale máme na celou věc jiný pohled. Nemáme sice na vítězství, ale i tak musíme bojovat. Hodně se učíme a musíme v tom pokračovat. Nakonec chci říct, že pro Ferrari je potěšením, že jejich jezdec skončil při první VC Indie na pódiu.

Mercedes

Michael Schumacher, 5.
Se závodem jsem spokojený. Dosáhli jsme svého maxima a zvýšili jsme svůj potenciál. Páté a šesté místo je pro nás skvělý výsledek. Moje auto bylo po celou dobu velmi stabilní. Po startu šlo všechno přesně podle plánu. Nepoužil jsem KERS v prvních dvou zatáčkách, ale nechal jsem si ho na nejdelší rovinku. Ve druhém stintu jsem dobře ušetřil pneumatiky a tak jsem mohl zůstat na trati o něco déle. To mi také pomohlo. Co je pozitivní je fakt, že jsme se zlepšili. Organizátorům první VC Indie bych chtěl složit velký kompliment. Určitě nejsem jediný, kdo má z dnešního debutového závodu pozitivní dojem.

Nico Rosberg, 6.
Můžeme být šťastní, je to dobrý týmový výsledek. Všichni si ho zasloužili. Moje strategie ale nebyla perfektní a při druhé zastávce v boxech jsem ztratil nějaký čas. Proto jsem se neudržel před Michaelem. Na konci jsem tlačil co to šlo, ale už nebylo možné ho předjet. Jsem si jistý, že podobný výkon zopakujeme i v posledních dvou závodech. Celkově jsem spokojený s první VC Indie a těším se, až se sem za rok vrátíme.

Ross Brawn, šéf týmu
Velmi solidní závod od jezdců i celého týmu. Michael, Nico a inženýři odvedli skvělou práci a plně využili potenciálu vozu i pneumatik. Udělali jsme maximum, co si s naším současným vozem můžeme dovolit. Byl to vzrušující závod a bylo pěkné vidět Michaela před Nicem. Nicova druhá sada pneumatik se opotřebovala rychleji, a Michael zároveň zůstal na trati déle, proto skončil pátý. Byl to skvělý výsledek a jsem extrémně potěšen prací celého týmu.

 

Toro Rosso

Jaime Alguersuari, 8.
Jsem celkově velmi spokojený s výkonností týmu. Je to pro nás po Korei další závod s dobrým tempem. Díky tomu se mi podařilo dostat se přes Sennu (Bruna) a Sutila (Adriana). Jsem také před Saubery a tento výsledek odráží to, kde bychom měli být. Je také povzbudivé, že jsme mohli bojovat s Renaulty. Tým opět odvedl skvělou práci při přípravě, o víkendu i během zastávek v boxech a vypadá to, že jsme na té správné cestě.

Činí mě velmi šťastným, že jsem mohl získat čtyři body a už máme shodné množství bodů jako Sauber. Těším se na poslední dva závody a myslím si, že když budeme odvádět stejně dobrou práci, můžeme je udržet za sebou. Je škoda, že Sebastien nedokončil a to jak pro něj, tak pro celý tým. Ale jsem si jistý, že ho na bodech brzy uvidíme.

Sebastien Buemi, nedokončil
Z toho co se odpoledne stalo jsem velmi zklamaný, protože jsem po vynikající včerejší kvalifikaci, jel dobrý závod. Když auto zastavilo, právě jsem předjel Hamiltona. Byl jsem osmý a myslím, že bychom v nejlepší osmičce mohli také dokončit. Takže je to: spadnout ze slibné situace, nedokončit závod a odjíždět bez bodů. Je to těžké přijmout. Pokud se na to ale podíváme z té pozitivní strany, tak se nám povedlo potvrdit dobré tempo z Koreje. Takže teď musíme tvrdě pracovat, pokračovat v tomto další dva závody a doufám, že budu zpět na bodech.

Franz Tost, šéf týmu
Startovali jsme z deváté a desáté pozice, ale po jednom kole byl Jaime jedenáctý a Sebastien dvanáctý. Pak oba odvedli dobrou práci, když předjeli Sennu v kole 10 a 12. Další byl Sutil v kole 14 a 15. Poté měl Buemi dobré tempo a zajížděl slušné časy na kolo, než ho vyřadila technická závada, kterou budeme zkoumat. 

Jakmile se Jaime dostal před Sutila, byl schopen zlepšit svoji rychlost. Také tým odvedl v boxech dobrou práci. Čtyři body, které jsme dnes získali, znamenají, že se nám podařilo dohnat Sauber, přestože je v tabulce stále před námi.

Znamená to, že jsme také o něco blíže Force India. Musíme se soustředit na zbývající dva závody a získat všechny body, které budou v našich možnostech. Nakonec bych chtěl pochválit pořadatele první Velké ceny Indie za dobrou práci. Byl to zajímavý debut a Indie má ve Formuli 1 budoucnost.

 

Force India

Adrian Sutil, 9.
Byl to dobrý závod a se dvěma body mohu být spokojený. V úvodu jsem měl problémy se zadní částí vozu, proto jsem nemohl udržet Toro Rosso za sebou. Ve druhém a třetím stintu se to ale zlepšilo a Péreze jsem za sebou udržel. Měl jsem štěstí že Buemi odstoupil, to pro mě znamenalo další pozici k dobru. Deváté místo bylo mé dnešní maximum. Doufám, že Vijay je také spokojený.

Paul Di Resta, 13.
Měl jsem docela agresivní strategii - start na tvrdé sadě. Doufali jsme, že vyjede Safety car. Zbavit se tak brzy tvrdé sady byl risk. Pokud by Safety car vyjel, dokončil bych závod na měkkých pneumatikách. Kvůli opotřebení pneumatik jsem ale musel do boxů třikrát. Je dobře, že Adrian získal pár bodů.

Vijay Mallya, šéf a majitel týmu
Dnešní VC Indie byla skvělá. Doufám že si jí fanoušci užili tak jako my. Díky Adrianově excelentní jízdě máme dva body. Paul jel také dobře, ale nevyšla mu agresivní strategie, která počítala se Safety carem. Dva získané body jsou velmi důležité pro pořadí Poháru konstruktérů. Je skvělé, že tým Sahara Force India získal body při první VC Indie. 

Ohledně mého rozhodnutí o jezdeckém složení pro příští rok - jezdci se to dozvědí před příštím závodem. Mám tři vynikající jezdce a rozhodnout se opravdu nebude snadné.

 

Sauber

Sergio Pérez, 10.
Jsem velmi rád za získaný bod. Odčinil jsem tak svou páteční chybu, která mě stála startovní pozice. Dnes jsme měli velmi dobrou strategii. Sice riskantní, ale vyplatila se. Tvrdou směs jsem použil pouze v prvním kole. Pak jsem se zasekl za několika vozy. Vlastně jsem očekával výjezd Safety caru, protože v prvním sektoru bylo na trati hodně oleje.

Jakmile jsem ale předjel Paula Di Restu, mohl jsem více šlápnout na plyn. První sada měkkých pneumatik byla dobrá, u druhé mi chvíli trvalo, než jsem jí zahřál. Adrian Sutil byl opravdu rychlý, nemohl jsem ho dohnat. Celkově je škoda, že jsme v kvalifikaci nedokázali využít potenciál auta a musíme se zlepšit.

Kamuji Kobajaši, nedokončil
Bohužel, závod byl pro mě velmi krátký. Po startu mě někdo zezadu trefil a krátce nato jsem v zrcátkách uviděl kouř a oheň. Proto jsem musel zastavit a odstoupit.

Moniša Kaltenbornová, ředitelka týmu
Jsme velmi spokojení se získaným bodem, s ohledem na startovní pozici. Sergio odjel skvělý závod a ukázal bojovného ducha. Kamuje je mi líto, jeho závod skončil už za první zatáčkou. Dnes jsme ukázali, že umíme zabojovat a přesně tak budeme přistupovat i k posledním dvěma závodům. Gratuluji organizátorům za skvěle připravený závod a děkuji indickým fanouškům za vřelé přijetí.

 

Renault

Vitalij Petrov, 11.
Můj start byl dobrý především proto, že jsem startoval na tvrdých pneumatikách. Brzy jsem zastavoval v boxech, kde přišla má chyba se spojkou, kterou jsem pustil příliš brzy a ztratil tím trochu času, když jsem se nemohl rozjet. To narušilo náš plán, podle kterého jsem měl vyjet před Sergiem (Pérezem) a Force India, ale nepodařilo se mi ho dosáhnout.

Rychlost na rovinkách byla u nich vysoká a bylo pro mě nemožné je předjet, ale pekelně jsem se o to snažil. Měl jsem hodně přetáčivosti, s kterou bylo obtížné vůz řídit a ztratil jsem vůz v zatáčce 9. Po nárazu do obrubníku a jízdě po trávě, jsem o něj málem přišel, ale naštěstí jsem ho byl schopný ovládat. Byl to docela velký moment.

Bruno Senna, 12.
Byl to pro mě dnes velmi proměnlivý závod. Měl jsem velmi povedený start, když jsem postoupil o čtyři pozice a tím jsem byl velmi nadšen. Ale bohužel mě postihly problémy s KERS, takže jsem musel bojovat bez něj a to učinilo můj závod velmi obtížným. Po slibném startu byla první část závodu o to chudší, ale podařilo se mi to vylepšit při druhém stintu na jiné sadě pneumatik. Mohli jsme získat body, ale musíme se dívat dopředu a uvidíme, co se stane v Abu Dhabi. 

Eric Boullier, šéf týmu
Dnes to bylo zklamání a celkově to byl víkend promarněných příležitostí. Je naprosto jasné, že jsme zde měli rychlost, která představovala skutečnou příležitost pro tým. Občas se nám během tréninků podařilo ukázat, čeho jsme schopni, ale už jsme toho samého nebyli schopni, když na tom záleželo. Teď musíme sami sebe dotáhnout společně k lepším výsledkům, abychom zakončili sezónu lépe.


 

Lotus

Heikki Kovalainen, 14.
Další z povedených startu, možná ne ták dobrý jako v posledních závodech, ale pomohlo mi to vyhnout se problémům v první a třetí zatáčce, pak jsem měl dobrý závod. V jednom okamžiku jsem byl na 10. místě až do mé první zastávky, vůz se zdál být výborný po celou dobu víkendu, s klesajícím množstvím paliva jsem byl schopný držet krok se Sennou, ale s tvrdou směsí se mi nedařilo držet vůz v optimálním tempu.

Ocitl jsem se také v situaci, kdy mě zdržel jeden z vozu HRT, než mu ukázali modré vlajky. Pravděpodobně bychom neskončili n vyšších místech, ale i tak bylo zajímavé bojovat s vozy středu pole, byl to skvělý pocit pro mě i celý tým.

Jarno Trulli, 19.
Znovu jsem měl smůlu. Odstartoval jsem celkem dobře, ale pak do mě zezadu narazil jeden z vozů HRT, stalo se to na výjezdu ze zatáčky tři, byl to prakticky konec mého závodu. Měl jsem defekt a musel jsem s ním odjet skoro celé kolo, než jsem se dostal do boxů, poté co jsem se vrátil na dráhu už jsem s tím mnoho nenadělal.

Myslím, že vůz utrpěl ještě další poškození na podlaze a také vyvážení vozu bylo rozhozené, nemohl jsem tak zajíždět slušné časy. Přesto si myslím, že to byl dobrý víkend pro celý tým. Heikkiho závodní rytmus, byl skvělý a tak doufám, že v dalších závodech budu mít více štěstí a zajistíme si tak desáté m& iacute;sto v poháru konstruktérů.

Mike Gascoyne, technický ředitel
Dnes je to pro nás takový smíšený výsledek. Bohužel Jarnův závod ve skutečnosti ukončen již v prvním kole, když jeden z vozů HRT narazil do jeho zadní části a způsobil mu defekt pneumatiky a poškození zádní časti podlahy. Poté jediné co mohl pro tým udělat dovézt vůz až do cíle. Heikki zajel skvělý závod s dvou zastávkovou strategií, s měkkou směsí v prvních dvou stintech a tvrdou v závěru závodu.

Po celou dobu závodu bojoval s vozy středu pole a nakonec vybojoval skvělý výsledek pro tým. Znovu jsme tak ukázali náš progres, který tým ukazuje po celou sezonu. Teď máme další dva závody - dvě možnosti jak se pokusit zís kat první bod, ale především jak potvrdit naše desáté místo.

 

Williams

Rubens Barrichello, 15.
V nájezdu do první zatáčky jsem přišel o přední křídlo, takže jsem musel neplánovaně do boxů. To mi zničilo závod, protože jsem samozřejmě ztratil hodně času. Proto jsme museli přejít na strategii jedné zastávky, abychom předešli dalším ztrátám. Dotáhl jsem se na zbytek pole, ale ne natolik, abych mohl bodovat. Je to škoda, zajížděl jsem dobré časy a degradace pneumatik nebyla vysoká. 

Pastor Maldonado, nedokončil
Měl jsem problém s převodovkou. Přesnou příčinu ale ještě neznáme. Před poruchou jsem ale měl dobré tempo a pneumatiky byly také dobré. Prostě smůla. Teď se musíme soustředit na poslední dva závody.

Mark Gillan, hlavní inženýr
Na začátku Rubens trochu narazil do Pastora, když se bránil před Kobajašim. Proto musel zajet do boxů, kde vyměnil měkkou směs za tvrdou. Na obou směsích zajížděl dobré časy. Pastorovi se také dařilo, ale zastavila ho porucha převodovky, kterou musíme ještě pořádně prošetřit.

 

Virgin

Jerome D'Ambrosio, 16.
Tým odvedl skvělou práci ohledně strategie. Jel jsem na maximum, abych dohnal ztrátu. Jinak to ale byl těžký víkend. Hlavně co se týče pneumatik. Na jednu stranu je dobře, že hodně vydržely v závodě, ale na stranu druhou - v kvalifikaci to moc přínosné nebylo. Celkově můžeme být spokojeni s dnešním výsledkem.

Timo Glock, nedokončil
Na včerejší špatnou kvalifikaci dnešek dokonale navázal. Jel jsem k první zatáčce a najednou jsem ucítil náraz. Brzdil jsem o něco dřív než obvykle a pak do mě najel Kamuj. Srážce nešlo zabránit. Jel jsem vyměnit přední křídlo, ale zjistili jsme, že je poškozená velká část vozu, proto jsem odstoupil.

John Booth, šéf týmu
Po obtížném startu víkendu se vše obrátilo a zvolená strategie se Jeromovi vyplatila. Inženýři to správně propočítali a díky zastávce v předposledním kole se Jerome dostal před Karthikeyana. Jerome jel celou dobu skvěle. Dokud jel na měkké sadě, vytvořil si dobrý náskok. Jeromeho výsledek je skvělou odměnou pro celý tým, který tvrdě pracoval po celý víkend. 

Bohužel, pro Tima byl víkend opravdu frustrující. V pátek to sice vypadalo dobře, ale pak už nedostal příležitost ukázat, co v něm je. Jsem si ale jistý, že to hodí za hlavu a bude se plně soustředit na Abú Zabí. Na ten závod se musíme dobře připravit všichni.

 

HRT

Narain Karthikeyan, 17.
Skvělý závod, opravdu jsem si to užíval. Dojet před domácím publikem na 17. místě je to, v co jsem doufal. Porazil jsem týmového kolegu a jeden Lotus. Škoda včerejší penalizace, bez ní bych mohl mít lepší výsledek. Povedl se mi start, ale zapletl jsem se do nějaké kolize. Potom jsem ale chytil dobré tempo a zbytek závodu se mi povedl. Je to skvělý pocit, být konkurenceschopný během první VC Indie. 

Daniel Ricciardo, 18.
Prvních pár kol se nepovedlo, ale pak jsem začal předjíždět. Po pár kolech jsem předjel Naraina a chytil dobrý rytmus. Ve druhém stintu se ale auto chovalo divně. Stále přejíždělo z jedné strany na druhou, možná za to mohl nějaký defekt pneumatiky. Je to škoda, protože kvůli tomu jsem musel znovu do boxů. Narušilo mi to moje tempo, ale příště to bude lepší.

Colin Kolles, šéf týmu
Tým odvedl skvělou práci a to je nejdůležitější. I přes penalizace jsme doufali v dobrý výsledek, protože Narain i Daniel umí zajet dobrý závod. Bylo skvělé vidět obě HRT ve středu pole. Pak jsme ale museli změnit strategii kvůli velké degradaci pneumatik. Daniel pak musel kvůli problémům s pravým zadním kolem znovu do boxů. To mu zabránilo zajet lepší výsledek, ale celkově jsem spokojený. Jsem šťastný i za Naraina, protože jet premiérovou Velkou cenu před domácím publikem, to se stává jednou za život. Jsem na jeho výsledek hrdý. Danielovi se také dařilo a opět udělal velký krok vpřed.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy