Mohl Button vyhrát, pokud by ho nezdržel Kobajaši?

McLaren | foto: McLaren

Sebastian Vettel vyhrál Velkou cenu Singapuru o 1,7 sec před druhým Jensonem Buttonem. Mohl pilot McLarenu pomýšlet na vítězství, pokud by jej výrazněji nezdržel o kolo zpět jedoucí Kamuj Kobajaši? Jak se k tomu vyjádřili oba piloti na tiskové konferenci po závodě?

Jensone, měl bys šanci, pokud bys neztratil čas za Kobajašim? (Flavio Vanetti - Corriere della Sera)

Jenson Button: "Mohu říci, že ano, ale ve skutečnosti nevím, co ke konci závodu dělal Seb - jestli na to tlačil nebo ne. Měl takový náskok, to nikdy nevíte, co ten lídr dělá. Vím pouze to, že jsem z auta už více vymačkat nemohl.

Pokud se podíváte na časový rozdíl na konci závodu, byl jsem 1,7 sec za Sebastianem. Za Kobajašim jsem ztratil více času, ale jsem si jistý, že by Seb jel jinak, pokud by věděl, že jsem mu o čtyři sekundy blíže.

V provozu to bylo dnes zklamání, řekl bych, že se na to v příštím závodě musíme více zaměřit, protože jsem za Kobajašim strávil více než jedno kolo. Z jeho strany nebyl důvod, proč mě nepustit, měl před sebou volnou trať a já byl o kolo napřed, takže to bylo velmi, velmi frustrující a něco, co musíme v budoucnu vyřešit. Vím, že se zde těžko předjíždí, ale nikdo z nás není hloupý, víme, zda jsme o kolo zpět či nikoliv."

Sebastiane, Jenson tě ke konci velmi rychle stahoval. Nakolik to bylo z tvé strany dobrovolné? Tři kola před koncem jsi vedl o 3,7 sec a najížděl jsi do hustého provozu. Normálně bys raději míval větší náskok, kdyby tě někdo tak těsně pronásledoval. (Michael Smidt - AMuS)

Sebastian Vettel: "Myslím, že to bylo určitým způsobem pod kontrolou. Samozřejmě, že když se dostanete do provozu, musel jsem se s ním vyrovnávat jako první. Musel jsem zpomalit, stálo to nějaký čas - záleží, kolik aut dojedete a kolik ztratíte. Jenson pak musel čelit stejnému problému, jakmile jsem se s tím vypořádal.

Do posledního kola jsem najížděl s náskokem pěti sekund, což byl víceméně náskok, který jsem měl i předtím, což považuji za dostatečný prostor. Samozřejmě že v provozu jsem byl opatrnější, protože nikdy nevíte, jak ti kluci budou reagovat. Bojovali mezi sebou o pozice. Občas mohly pomoci modré vlajky, které jim vždy neukazovali, musíte si zkrátka dávat pozor.

Když jsem najížděl do poslední zatáčky, možná jsem zvolnil až moc brzy, ale 1,7 sec bylo stále dostatečné. myslím, že jsme to měli docela pod kontrolou a snížil jsem výkon motoru, auto ke konci závodu se mi ovládalo celkem pohodlně.

Samozřejmě těžko říct, jestli Jenson... Vypadalo to, jako by jel naplno, ale v jeho pozici neměl co ztratit, takže do toho mohl jít. Avšak vzhledem k tomu, kolik kol zbývalo, myslím, že jsme to měli pod kontrolou."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 14 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy