V úvodním zkráceném tréninku v Singapuru nejrychlejší Hamilton

McLaren | foto: McLaren

Lewis Hamilton na McLarenu zajel nejrychlejší čas úvodního tréninku v Singapuru, který byl neočekávaně zkrácen kvůli problémům s uvolňujícími se obrubníky na trati. Druhý Sebastian Vettel na Brita ztratil 4 desetiny.

Úvodní trénink nám začal s půlhodinovým zpožděním kvůli úpravám trati - v zatáčkách č. 3 a 14 byly odebrány poškozené obrubníky. Kvůli tomu musel být zkrácen, protože mezi prvním a druhým tréninkem týmy musí mít dle pravidel k dispozici 2 hodiny volna.

Týmy přitom podle technického ředitele Renaultu Jamese Allisona na uvolněné obrubníky upozorňovali již včera. Byla to škoda, protože týmy neměly dostatek prostoru vyzkoušet a vyhodnotit poslední větší úpravy svých monopostů a musely narychlo měnit své programy.

Karun Chandhok u Lotusu do úvodního tréninku nenastoupil, Mike Gascoyne to vysvětlil: „Oba závodní piloti se soustředí na aerodynamické novinky pro tento víkend.“ Tým přivezl spoustu úprav, zejména novou podlahu a difuzor, soustředí se na efektivnější využití výfukových plynů. Chyběl také Nico Hülkenberg u Force Indie, naopak do vozu HRT místo Vitantonia Liuzziho do vozu naskočil Narain Karthikeyan.

Se staronovou přilbou ve zlatých barvách z Monaka se objevil Fernando Alonso, změnu helmy jsme zaznamenali také u Sebastiana Vettela (bílé zbarvení), jak je u něj ostatně zvykem po každém vítězném závodě.


Glockův kokpit: Timo nedrží slivovici na zahřátí, nýbrž chlazení (foto: Marussia Virgin Racing)

Jako první na městský okruh se svými vozy vyrazili Jaime Alguersuari a Jérôme d’Ambrosio, za nimi hned desítka další pilotů. Jako poslední po pěti min instalovali Jenson Button s Vettelem. Timovi Glockovi inženýři Virginu hlásili, že mu budou muset vyměnit brzdy po problémech, které měl při zpomalování v zatáčkách.

Po osmi min na chvíli provoz zcela ustal, ticho prořízl řevem svého osmiválce Nico Rosberg. První měřená kola patřila pilotům Mercedesu: Rosberg – 1:57,351; Schumacher – 1:55,827 min. Dvě min poté se za Schumachera posunul nezvykle Kovalainen s Lotusem – 1:56,198 min. Vedení pak přebírali Massa (1:53,770), Webber (1:52,869) a opět Massa (1:52,043). Trať byla stále hodně „zelená,“ časy na míle vzdálené loňským maximům kolem 1:45 min.

Po 27 min byl trénink na pět minut pozastaven, protože Kovalainenovi vzplál v 18. zatáčce Lotus podobně jako minulý rok – tentokrát požár vznikl na předních brzdách, jejichž teplota přesáhla 1000 °C, ale situace nebyla tak dramatická. Pro týmy to bylo kvůli zkrácení tréninku na 60 min dvojnásob nepříjemné.


Rosberg na konci cílové rovinky během prvního tréninku v Singapuru (foto: Mercedes GP)

Na trati se povalovaly také kusy předního křídla Red Bullu. Webber se snažil prosmýknout kolem Glocka v místech, kde nebyl prostor. Zmatený Timo rádiem hlásil: „Netuším, co se stalo,“ a kvůli poškození musel druhou polovinu vynechat. Na boxové zídce rakouského týmu se jen kroutilo hlavami.

Pořadí bylo tou dobou následující:
1. Massa 1:52,043 min
2. Webber + 0,605 sec
3. Vettel + 1,209
4. Sutil + 1,705
5. Alguersuari + 1,909
6. Buemi + 2,145

Po 40 min se před Ferrari za lepšících se podmínek vyšvihl Jenson Button (1:50,952), po minutě jej překonal Vettel (1:50,082 a 1:49,656). Hamilton zajel ve svém prvním měřeném kole čas 1:51,961 a byl čtvrtý (+ 2,305 sec), ve druhém (1:49,515). O průběžné vedení se pral s Vettelem (1:49,005), když svůj čas dále zlepšoval (1:48,599 min).


Maldonado při západu slunce projíždí boxovou uličkou (foto: AT&T Williams)

Alonso byl ve svém letmém kole náhle povolán do boxů, inženýrům se nezdál některý z údajů získaný díky telemetrie. Devět minut před koncem byly vyvěšeny opět vyvěšeny červené vlajky, když se uvolnil kousek obrubníku v zatáčce č. 7.

Toro Rosso testovalo v boxech nový semaforový systém. Ferrari jezdilo se zřetelnými stopami po flow-visu na zadním křídle (podobně jako Senna) Alonsa, kterému po chvíli měnilo části předního křídla. Sauber testoval nové teplotní stínění a chladiče. U Lotusu byli s novinkami spokojení, Trulli hodnotil: „Bez problémů, akorát bychom mohli zlepšit vyvážení brzd.“

V posledních třech minutách po restartu Hamiltona na čele již nikdo nepřekonal, za ním se seřadily oba Red Bully v pořadí Vettel - Webber, čtvtý Alonso na Ferrari a pátý Hamiltonův kolega Button.

Maximální rychlosti: 1. Massa – 290 km/hod, 2. Sutil, 290, 3. Schumacher – 287, 4. Hamilton - 286, 5. Alguersuari - 286, 6. Di Resta – 286.

Přehled všech časů: zde (PDF, zdroj: FIA).

GP Singapuru (Singapur)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 3 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes1:48,599
2. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 0,406
3. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 1,467
4. 5 Fernando ALONSO espScudéria Ferrari+ 1,997
5. 4 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 2,353
6. 6 Felipe MASSA braScudéria Ferrari+ 3,444
7. 14 Adrian SUTIL deuForce India F1 + 3,652
8. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas F1+ 3,817
9. 15 Paul DI RESTA gbrForce India F1 + 3,836
10. 8 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas F1+ 4,216
11. 11 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team+ 4,392
12. 19 Jaime ALGUERSUARI espScuderia Toro Rosso+ 4,451
13. 12 Pastor MALDONADO venAT&T Williams F1 Team+ 4,800
14. 17 Sergio PÉREZ mexSauber F1 Team+ 5,104
15. 16 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team+ 5,150
16. 9 Bruno SENNA braRenault F1 Team+ 5,166
17. 18 Sebastien BUEMI cheScuderia Toro Rosso+ 5,186
18. 10 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team+ 6,137
19. 20 Jarno TRULLI itaTeam Lotus+ 6,222
20. 21 Heikki KOVALAINEN finTeam Lotus+ 7,599
21. 25 Jerome D´AMBROSIO belMarussia Virgin Racing+ 9,199
22. 24 Timo GLOCK deuMarussia Virgin Racing+ 10,193
23. 23 Daniel RICCIARDO ausHRT F1 Team+ 10,570
24. 22 Narain KARTHIKEYAN indHRT F1 Team+ 10,615

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy