McLaren nejrychlejší v úvodním tréninku, Red Bull i Ferrari zatím ztrácí

Hamilton, Lewis | foto: McLaren

1. TRÉNINK - MONZA; Nejrychlejší čas prvního tréninku na okruhu v italské Monze zajeli piloti McLarenu. Dobře je na tom také Red Bull, Ferrari na tyto dva týmy zatím ztrácí.

Dopolední trénink začal za krásného počasí s modrou oblohou a teplotami kolem 19 °C – ty však postupně vystoupaly až k 26 °C. Cílem byla nalézt optimální vyvážení vozu s jedinečnou aerodynamickou konfigurací pro nízký přítlak, kterou týmy nikde jinde během roku nevyužijí.

Klíčem je správný kompromis mezi maximální rychlostí na rovinkách a přítlakem, nalezení stability při brzdění a správné ovladatelnosti motoru, aniž by přicházel o výkon na rovinkách. Na plný plyn se jedou téměř tři čtvrtiny jednoho kola (podrobnější informace o Monze naleznete zde).

Po rozruchu v Belgii kolem puchýřů na pneumatikách po kvalifikaci a odklonu předních kol, který Red Bull nastavilo nad rámec doporučený Pirelli, bude FIA kvůli bezpečnosti dohlížet na to, aby týmy v tomto ohledu výrobce pneumatik respektovali.

U Force Indie nahradil Nico Hülkenberg Paula di Restu, odpočívat musel také Jarno Trulli u Lotusu, místo nějž nastoupil Karun Chandhok.


Nácvik zastávek před prvním tréninkem u McLarenu (foto: Vodafone McLaren Mercedes)

Jako první na trať vyrazili Kovalainen s druhým Lotusem, za ním Jérôme d’Ambrosio a Kamuj Kobajaši. Během úvodních osmi minut všichni nainstalovali své vozy a na chvíli bylo ticho. Belgičan ve Virginu byl také prvním, kdo zajel měřené kolo – 1:43,577 min.

Týmy do Itálie přivezly výrazně upravené vozy, především zadní křídla. Virgin ale nasadil zcela přepracovanou aerodynamiku (kapotáž, podlaha, difuzor), kterou (krom zadního křídla) bude používat i ve zbývajících závodech. Krom toho představili na horní části bočnic vedle kokpitu logo nového partnera - společnosti Soleco. Timo Glock ale kvůli technickým problémům dopoledne spíše prostál v garáži, než aby sbíral cenná data o nové aerodynamice.

Toro Rosso nasadilo zcela nové přední křídlo, zadní křídlo (oba také s přepracovanými bočnicemi), spodní část podlahy a upravený plochý nos, s nímž závodili v Belgii. Jaime Alguersuari v první polovině do rádia radostně hlásil: "Ve srovnání s loňským rokem máme mnohem více přítlaku. Při brzdění opravdu cítíte mnohem více přilnavosti."

Lotus přivezl do Monzy nový posilovač řízení, který si Trulli v Maďarsku tak pochvaloval, ale z technických důvodů (příliš vysoké přetížení v zatáčkách) se bez něj ve Spa musel obejít. Renault krom nových křídel zkoušel v boxech nový světelný systém.


Petrov se chystá vyrazit (foto: Lotus Renault GP)

Druhé měřené kolo předvedl až po 30 min Daniel Ricciardo – 1:34,675, což bylo o 8,9 sec rychlejší než předchozí zápis D’Ambrosia. O chvíli později se již na výsluní prodral Sebastian Vettel se svým Red Bullem - 1:25,914 min.

V polovině bylo pořadí následující:
1. Vettel       1:25,914 min
2. Webber       + 0,803
3. Alguersuari  + 1,310
4. Massa         + 1,465
5. Maldonado  + 1,487
6. Pérez         + 1,711
7. Kobajaši     + 1,728
8. Petrov        + 1,771

Druhou polovinu začal ve velkém stylu Hamilton (1:24,512 min) a posunul se před čtvrtého Alonsa (1:26,933 min) a oba Red Bully, stále se však potýkal s přetáčivostí, proto mu mechanici museli upravit závaží umístěné v předním křídle. Po pěti minutách se za něj dostal i jeho týmový kolega Jenson Button (1:25,409 min).


Toro Rosso představilo v Monze další velký balík úprav zahrnující nejen nová křídla
(foto: Scuderia Toro Rosso)

Pro Fernanda Alonsa skončilo dopoledne předčasně kvůli naříznuté pneumatice. Hamiltona, který se v závěru ještě zlepšil (1:23,865 min), již nikdo nepřekonal, a tak se McLaren mohl radovat z nejrychlejších časů v prvním tréninku. Red Bull ztrácel více než vteřinu. Slušného pokroku dosáhlo Toro Rosso.

Přehled maximálních rychlostí: 1. Petrov - 347 km/hod, 2. Alguersuari - 345, 3. Buemi - 343, 4. Kobajaši - 341, 5. Pérez - 340, 6. Kovalainen - 339.

Přehled všech časů seřazený dle pilotů: zde (PDF, zdroj: FIA).

Fotogalerie z Monzy: zde.

GP Itálie (Autodromo Nazionale di Monza)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 3 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes1:23,865
2. 4 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,921
3. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 1,366
4. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 1,594
5. 14 Adrian SUTIL deuForce India F1 + 2,685
6. 10 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team+ 2,760
7. 5 Fernando ALONSO espScudéria Ferrari+ 2,782
8. 6 Felipe MASSA braScudéria Ferrari+ 2,811
9. 17 Sergio PÉREZ mexSauber F1 Team+ 2,829
10. 19 Jaime ALGUERSUARI espScuderia Toro Rosso+ 2,831
11. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas F1+ 2,834
12. T Nico HÜLKENBERG deuForce India F1 + 2,961
13. 11 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team+ 2,971
14. 16 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team+ 3,131
15. 12 Pastor MALDONADO venAT&T Williams F1 Team+ 3,500
16. 9 Bruno SENNA braRenault F1 Team+ 3,520
17. 18 Sebastien BUEMI cheScuderia Toro Rosso+ 3,568
18. 8 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas F1+ 3,627
19. 21 Heikki KOVALAINEN finTeam Lotus+ 5,674
20. T Karun CHANDHOK indTeam Lotus+ 6,283
21. 23 Daniel RICCIARDO ausHRT F1 Team+ 6,744
22. 23 Vitantonio LIUZZI itaHRT F1 Team+ 6,754
23. 24 Timo GLOCK deuMarussia Virgin Racing+ 7,187
24. 25 Jerome D´AMBROSIO belMarussia Virgin Racing+ 8,034

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 12 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy