Ross Brawna rozladila mezera v technických předpisech ohledně výměny motorů, díky které nastupovali jak Sato, tak i Alonso do nedělního závodu prakticky ze stejného místa, ale s úplně novými motory.
Oba nedokončili pro smyk kvalifikaci a startovali z poslední řady. Jejich týmy jim vyměnily motory a podle pravidla měli klesnout o deset míst proti kvalifikačnímu výsledku, ale na případ z Malajsie pravidla nepamatují.
„Rád bych věděl, co se smí a co ne, aby v tom bylo jasno,“ volá po vyjasnění Ross Brawn. „Alonso vyjel z dráhy, možná byl Renault schopen dokázat, že jet s původním motorem by bylo nebezpečné a nebo v něm měli písek. Pokud to však udělali z hlediska taktiky, pak by s tím měla FIA něco dělat.“
Sám šéfinženýr Renaultu Pat Symonds přiznal, že neměli výměnou co ztratit, ale naopak při použití nového motoru získat. Brawn varuje, že by mohly být pravidla zneužity a jako příklad uvedl náročný okruh v Monze.
„S kvalifikačním motorem byste vyhráli Pole position, potom byste motor vyměnili za nový pro závod a ztratili deset míst. Ale získali byste spolehlivý motor. Nemyslím si, že právě tohle chceme vidět, proto by se měla pravidla upravit.“
Foto: Archiv
Brawn volá po upřesnění pravidel
Technický ředitel stáje Ferrari se pozastavuje nad jednáním týmů BAR a Renault.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton