Ross Brawna rozladila mezera v technických předpisech ohledně výměny motorů, díky které nastupovali jak Sato, tak i Alonso do nedělního závodu prakticky ze stejného místa, ale s úplně novými motory.
Oba nedokončili pro smyk kvalifikaci a startovali z poslední řady. Jejich týmy jim vyměnily motory a podle pravidla měli klesnout o deset míst proti kvalifikačnímu výsledku, ale na případ z Malajsie pravidla nepamatují.
„Rád bych věděl, co se smí a co ne, aby v tom bylo jasno,“ volá po vyjasnění Ross Brawn. „Alonso vyjel z dráhy, možná byl Renault schopen dokázat, že jet s původním motorem by bylo nebezpečné a nebo v něm měli písek. Pokud to však udělali z hlediska taktiky, pak by s tím měla FIA něco dělat.“
Sám šéfinženýr Renaultu Pat Symonds přiznal, že neměli výměnou co ztratit, ale naopak při použití nového motoru získat. Brawn varuje, že by mohly být pravidla zneužity a jako příklad uvedl náročný okruh v Monze.
„S kvalifikačním motorem byste vyhráli Pole position, potom byste motor vyměnili za nový pro závod a ztratili deset míst. Ale získali byste spolehlivý motor. Nemyslím si, že právě tohle chceme vidět, proto by se měla pravidla upravit.“
Foto: Archiv
Brawn volá po upřesnění pravidel
Technický ředitel stáje Ferrari se pozastavuje nad jednáním týmů BAR a Renault.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Princezna Charlotte: Nová fotka od maminky jako dárek k dnešním narozeninám!
-
Po trati v Česku se řítil vlak bez strojvedoucího. Jízda skončila vykolejením
-
Neústupná Kateřina Brožová: Chce spravedlnost kvůli smrti Jordyho!
-
Jan Kačer v nemocnici: Jaký je jeho zdravotní stav?
-
První máj Veroniky Arichtevy nebyl podle představ! Proč musela do nemocnice?
-
Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO
-
Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?
-
Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese
-
"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg