Zatímco v závodech často soupeře předčí, startovní pozice Lewise Hamiltona a Jensona Buttona často vedou ke kompromisům v jejich závodních plánech, což se odráží ve výsledcích. Na tuto slabinu se proto ve zbývající části sezóny hodlá britský tým zaměřit.
"K stahování náskoku Red Bullu - již nějaký čas disponujeme konkurenceschopným závodním vozem. Kde ale ztrácíme, to jsou kvalifikace. Mohu ale s potěšením říci, že krom drobného výpadku během Velké ceny Británie, máme dobrý trend a přibližujeme se. Neměli jsme vozy na správné straně roštu, ale vyvíjíme rychleji a pro nadcházející dva závody máme sérii vylepšení," říká generální ředitel McLarenu Jonathan Neale.
Rozdíl mezi kvalifikační a závodní formou vysvětluje odlišným návrhem nastavitelného zadního křídla (DRS), které může být optimalizováno buď pro závod nebo pro kvalifikaci, kde jeho využívání není omezeno na jeden krátký úsek.
Srovnání zadních křídel z posledního závodu v Maďarsku: Ferrari, Red Bull a McLaren (shora dolů).
McLaren má největší DRS klapku - křídlo je efektivnější a vytváří více přítlaku (výhoda v závodu),
při aktivaci DRS a jejím otevření se však odpor vzduchu nesníží (a rychlost nezvýší) natolik,
jako v případě jeho soupeřů (nevýhoda v kvalifikaci)
"Kdybyste měli vyrobit optimální zadní křídlo, neobsahovalo by DRS, to není z aerodynamického pohledu efektivní. Musíte se rozhodnout: chcete získat přítlak a mít aerodynamicky efektivní vůz, nebo větší snížení odporu vzduchu?
Nyní jsme v situaci, kdy věříme, že jsme konkurenceschopní. DRS systému jsme zasvětili nějaký čas a dle mých očekávání bude ten náš v několika nadcházejících závodech konkurenceschopný. Výkonnost vozu se snažíme zvýšit různými způsoby, neexistuje pouze jeden, žádná zázračná věc," dodává Neale.