Brzy ráno před prvním tréninkem na Hungaroringu hustě pršelo, ale trať do začátku oschla. Začínalo se za vyšších teplot než minule v Německu, vzduch dosahoval 20 °C, trať 19 °C.
Během dopoledne dostali příležitost také dva testovací piloti: Force Indie tradičně Nico Hülkenberg, odpočíval Adrian Sutil, a u Renaultu nastoupil místo Nicka Heidfelda Bruno Senna. U Lotusu tentokrát od počátku jezdí oba závodní piloti – Heikki Kovalainen s Jarnem Trullim.
Red Bull zde patří mezi jasné favority, okruh se skládá většinou ze středně rychlých zatáček, které mu sedí. Druhý sektor na Nürburgringu byl podobný, rakouský tým v něm byl pravidelně nejrychlejší, proto můžeme očekávat, že zde bude ve výhodě. Lewis Hamilton vyloučil, že by zde s jejich vozy mohl McLaren bojovat o vítězství v sobotní kvalifikaci.
Nanášení vizualizačního oleje (flow-visu) mechaniky Virginu před výjezdem na trať
(foto: Marussia Virgin Racing)
Jako první z boxů vyrazil Ricciardo následovaný Alguersuarim, Petrovem, Sennou a Kovalainenem. Během deseti minut nainstalovali všichni jezdci své vozy a na chvíli se rozhostilo ticho. První měřené kolo zajel po 20 min Nico Hülkenberg – 1:31,073 v první, 1:29,671 ve druhém a 1:28,286 min ve třetím pokusu.
Na okruhu se toho moc nedělo, po půlhodině přidal několik měřených kol pouze Buemi (1:26,040) a Button (1:25,697 min). Není divu, okruh byl stále špinavý a nepogumovaný, Pirelli navíc týmům neposkytlo žádnou ze svých vývojových směsí navíc.
U Ferrari se věnovali v rámci svého rozsáhlého aerodynamického programu zpočátku změnám předního křídla, ke konci zkoušeli změny na zádi. Tým přivezl modifikované verze obou křídel.
McLaren zkoušel spoustu nových věci, krom různých aerodynamických novinek také nové výfuky a díly připravované pro závod ve Spa po čtyřtýdenní letní přestávce.
Williams s novým krytem motoru po vzoru Red Bullu (foto: AT&T Williams)
Williams přivezl nový kryt motoru, přesnou kopii Red Bullu s oválným otvorem na zádi pro směrování horkého vzduchu zevnitř na spodní křidélko na zádi (beam wing). Totéž učinilo v Monaku Ferrari, nakonec ale v závodech začalo používat jinou verzi. Jenže týmu z Grove záplava novinek nepomáhá, na trati většina z nich stále nefujguje tak, jak by měla.
V polovině bylo pořadí následující (všechny časy na tvrdší ze dvou směsí pneumatik):
1. Alonso 1:23,642
2. Webber + 0,024
3. Massa + 0,473
4. Hamilton + 0,642
5. Button + 1,341
6. Schumacher +1,417
Po hodině tréninku se mimo trať ocitlo několik pilotů. Vettel vyjel mimo v zatáčce č. 5 a probrzdil do následující šikany, Maldonado po nedotáčivém smyku otestoval vyasfaltovanou únikovou zónu v zatáčce č. 2.
Do první zatáčky mohutně probrzdil Alonso. 20 min před koncem vylétl v deváté zatáčce Mark Webber poté, co mu ustřelila záď vozu, odnesla to jeho přední část, do boxů se vrátil bez předního křídla. Je to změna, v pátky práci pro mechaniky obvykle obstarává Vettel.
Díly Renaultu válející se po boxové uličce, tým zkoušel nové přední křídlo
(foto: Lotus Renault GP)
Maldonado si v závěru stěžoval na nedostatek přítlaku v přední části, Barrichello pro změnu hlásil potíže se stabilitou zadní části vozu. Inženýři se budou zabývat řešením opačných problémů.
O dvě minuty zajel bleskurychlé kolo Hamilton a časem 1:23,350 min o 2 desetiny překonal do té doby vedoucího Vettela. Piloti si v závěru zkusili ještě pár ostrých kol, Brita už ale nikdo nepřekonal.
Počty ujetých kol
Maximální rychlosti: 1. Kobajaši - 299 km/hod, 2. Hamilton - 295, 3. Schumacher – 295, 4. Rosberg - 292, 5. Vettel - 291, 6. Di Resta - 290.
Soupis všech časů: zde.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 3 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:23,350 |
2. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,214 |
3. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scudéria Ferrari | + 0,292 |
4. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,316 |
5. | 4 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,422 |
6. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scudéria Ferrari | + 0,765 |
7. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 0,900 |
8. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 1,019 |
9. | 17 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 1,270 |
10. | 10 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 1,743 |
11. | 16 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 1,763 |
12. | 15 | Paul DI RESTA | gbr | Force India F1 | + 1,986 |
13. | T | Nico HÜLKENBERG | deu | Force India F1 | + 2,007 |
14. | 11 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 2,486 |
15. | T | Bruno SENNA | bra | Renault F1 Team | + 2,505 |
16. | 18 | Sebastien BUEMI | che | Scuderia Toro Rosso | + 2,540 |
17. | 19 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scuderia Toro Rosso | + 2,749 |
18. | 12 | Pastor MALDONADO | ven | AT&T Williams F1 Team | + 2,774 |
19. | 21 | Heikki KOVALAINEN | fin | Team Lotus | + 3,528 |
20. | 20 | Jarno TRULLI | ita | Team Lotus | + 4,002 |
21. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia Virgin Racing | + 5,183 |
22. | 25 | Jerome D´AMBROSIO | bel | Marussia Virgin Racing | + 5,553 |
23. | 23 | Vitantonio LIUZZI | ita | HRT F1 Team | + 5,709 |
24. | 23 | Daniel RICCIARDO | aus | HRT F1 Team | + 6,554 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ