Ferrari zkoumá nové matice kol, jejichž selhání připravilo Massu o místo

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Ferrari potvrdilo, že ke zdržení během poslední zastávky v boxech v Německu, kde se v posledním kole dostal Vettel před Massu na 4. místo, došlo kvůli problému s novým návrhem matic.

Ferrari kvůli zrychlení zastávek představilo již v Silverstone nové matice, které opravdu přispěly ke zkrácení doby pro výměnu kol. Osvědčily se také během pěti zastávek na Nürburgringu, žel v té kritické šesté před posledním kolem Felipeho Massy již ne.

"Mohl za to problém s maticí na levém předním kole. Ta se oddělila od utahovací pistole," vysvětlil Stefano Domenicali v Německu. "Je to součástí hry. Snažíme se jít se vším na limit, abychom snížili časy zastávek. Tentokrát byl problém na straně techniky."

Podrobnější příčinu ozřejmil šéf operací na dráze Diego Ioverno: "Od počátku roku jsme měli při zastávkách různé problémy. Krok po kroku je řešíme. Víme, že se letos při tolika zastávkách může přihodit cokoliv. Ve skutečnosti jsme potíže mohli pozorovat v této oblasti také u jiných týmů.

Naše problémy se týkají samotného vozu také práce s nástroji, které používáme, obzvlášť s maticemi kol, s nimiž jsme měli několik problémů. Silverstone byl prvním závodem, kde jsme nasadili zcela nové matice kol, což bylo velmi zajímavé, protože během Velké ceny Británie byly naše zastávky nejrychlejší."


Nové matice kol používá Ferrari od závodu v Silverstone (foto: Scuderia Ferrari)

"V Německu jsme pak znovu používaly tyto nové matice, které jsou opravdu lepší, ale systém ještě není dokonalý a během Felipeho poslední výměny pneumatik selhalo spojení mezi maticí kola a utahovací pistoli, což nás stálo kolem 1,5 sec. Musíme více zapracovat na zdokonalení tohoto systému," dodává Ioverno.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy