Opravdu se Ferrari zlepšilo nebo mu pomohlo dočasné zpřísnění pravidel?

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Po výborných výkonech Ferrari v Silverstone korunovaných nedělním vítězstvím Fernanda Alonsa se rozpoutaly diskuse o tom, jestli Scuderia udělala opravdu pokrok, nebo těžila z dočasného omezení foukání.

Stáj z Maranella v neustálých třenicích ohledně mapování motorů a foukání nebylo překvapivě moc slyšet. Někteří se proto domnívají, že jim nejvíce prospělo dočasné ustanovení FIA, která nakonec zrušila výjimku Renaultu a všem zakázala otevírání škrticí klapky motoru při 18 000 otáčkách za minutu na více než 10 %. Podle nich Ferrari v Německu opět propadne.

Scuderii nahrála předzávodní sprcha. Kvůli ní se startovalo na mokré trati na přechodných pneumatikách, z týmů tak spadla povinnost využít obě směsi. Tým tudíž vůbec nemusel nasadit tvrdé pneumatiky Pirelli, na kterých se v Barceloně tolik trápili.


Fernando vítězí ve Velké ceně Británie
(foto: Scuderia Ferrari)

Ferrari však dokázalo, že za velký pokrok souvisí spíše s posledním vývojem a novými díly. Aerodynamický výkon se pod vedením Pata Frye konečně posouvá kupředu. Do Anglie přivezli tolik novinek, že by se dalo hovořit o B-specifikaci vozu: změnili umístění výfuků, kapotáž na zádi byla zcela přepracovaná, nová byla i podlaha a zadní křídlo.

Všechny fungovaly, což svědčí o tom, že se v Maranellu již opravdu podařilo vyřešit problémy s aerodynamickým tunelem, které je trápily na počátku sezóny.

Monopost 150° Italia se vyrovnal Red Bullu na okruhu s velmi rychlými zatáčkami, kde aerodynamické stránka vozu sehrává klíčovou úlohu. Navíc byl najednou schopen v trénincích zahřívat tvrdou směsi pneumatik a intermediálky na něm také hned fungovaly. V sobotu se většina soupeřů Ferrari na měkkých pneumatikách zlepšila o 1,5 - 1,8 sec, zatímco italský tým pouze o 1,2 sec. Nebylo to tím, že by byl pomalý. Drobný rozdíl byl dán tím, že základní časy, které stanovily na tvrdší gumě, byly vynikající, což potvrdilo Pirelli.


Skupinové foto po prvním vítězství v roce 2011 - znovu vládne radost
(foto: Scuderia Ferrari)

Co z toho vyplývá? To, že Ferrari se podařilo znatelně navýšit přítlak, ne že by pouze těžili z přísnějších pravidel týkající se využívání výfuků v Silverstone. Ta se dotkla všech, nejvíce však byl zřejmě postižen McLaren. FIA se s týmy nakonec dohodla na učinění kroku zpět - na Nürburgringu budou moci týmy tedy znovu foukat dle libosti, pouze nebudou smět po kvalifikaci měnit mapování motorů, což by týmu z Wokingu mohlo pomoci. Ferrari tím však neztratí a dá se očekávat, že i v Německu bude Red Bullu také zle zatápět.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 8 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy