Včera dopoledne bylo proti Ferrari se svým zákazníkem Sauberem. Tým z Maranella nakonec ustoupil a Sauber sám nechtěl dohodu blokovat. Stefano Domenicali přiznal: "Tato věc nebyla opravdu dobrá pro nikoho. V zájmu sportu jsme se takto rozhodli."
Dohoda znamená, že týmy budou moci využívat horké či studené foukání, jako tomu bylo před závodem ve Velké Británie, pouze nebudou smět měnit mapování motorů mezi kvalifikací (už od její první části) a závodem - tak, jako tomu bylo ve Valencii.
Formule 1 a zejména FIA si řízla sporem o využívání motorů velkou ostudu. Šéf Renaultu Eric Boullier sebekriticky uvedl: "Je to úplně zbytečná debata. Čím více se toho dostává na veřejnost, tím hloupěji vypadáme."
Příští rok bude po problému, protože se dle pravidel změní vyústění výfuků. S konečným výsledkem je spokojený i Red Bull. Jeho šéf Christian Horner řekl, že se jedná "o nejrozumnější výsledek pro Formuli 1."
"Musíte mít soucit s Charliem Whitingem, který se to snažil svým způsobem vyřešit. Není však možné mít v tomto rovnost, protože někdo se bude vždy cítit dotčený, takže mapování budeme nastavovat před kvalifikací. Pouze dva týmy si chtěly vzít více času na rozmyšlenou," dodal Horner.