V prvním tréninku v Silverstone opět řádil Red Bull, Schumacher druhý

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Mark Webber ovládl první trénink na zrekonstruovaném Silverstonu. Druhý nejrychlejší čas zajel Michael Schumacher s Mercedesem.

Závodní víkend v Silverstone začal za deštivého a chladného počasí. Teplota vzduchu i asfaltu se pohybovala kolem 15 °C. Týmy se budou poprvé muset vyrovnat se zákazem foukání horkých plynů při brzdění: o skutečném dopadu však budeme mít přehled až po zítřejší kvalifikaci, kdy budou muset všichni odkrýt své karty.

Na trať v 10 hod jako první vyrazili jezdci Toro Rosso s D’Ambrosiem. Následoval je Ricciardo, ovšem nikoliv ve voze Toro Rosso, ale v Hispánii, s nímž by měl v neděli také závodit (pokud postoupí z kvalifikace). Většina pilotů pro začátek volila mokré pneumatiky, s ubývajícím množstvím vody později volila přechodné. V polovině tréninku opět začalo pršet a podmínky na dráze se zhoršily.

Do prvního tréninku zasáhli také dva testovací piloti: u Lotusu Karun Chandhok a u Force Indie Nico Hülkenberg.


Loga nového hlavního sponzora Lotusu - společnosti GE - na zadním křídle
(foto: Team Lotus)

Fernando Alonso se vozem Ferrari po pěti minutách objevil na dráze s novým zadním křídlem, podlahou, výfuky a upravenou kapotáží, zatímco Lewis Hamilton vyjel poprvé až po 10 min na přechodných pneumatikách.

Pirelli týmům poskytlo pro každý páteční trénink jednu sadu středně tvrdých pneumatik (bílá barva) navíc. Pro kvalifikaci a závod ale budou k dispozici pouze tvrdé a měkké směsi hladkých pneumatik.

Hamilton před tréninkem pro BBC uvedl, že změna pravidel se projeví zejména v nájezdech do pomalých zatáček. Jeho McLaren kroužil s novým zadním křídlem (konečně), které se vyznačuje menší horní klapkou, což umožňuje dosáhnout vyšší maximální rychlosti při aktivaci DRS. Zdálo se však, že měl s tímto novým prvkem problémy.

Na voze jsme postřehli také nové brzdové kanálky a změny v zavěšení v honbě za vyšším přítlakem a omezení vlivu nových regulí. Hamilton na adresu nových dílů dodal: „Kluci odvedli úžasnou práci, když sem dostali novinky, které byly původně plánovány až pro příští závod. Doufám, že budeme konkurenceschopní a rozhodně před oběma Ferrari. Musíme si však počkat, uvidíme.“


Na piloty čekalo během prvního tréninku deštivé počasí
(foto: P. Windsor)

Zajímavý postřeh ohledně Renaultu měl Mike Gascoyne z Lotusu: „Renault se svými výfuky vpředu nyní zní v boxové uličce mnohem normálněji.“ Subjektivně se mi zdálo, že ne pouze Renault, ale všechna auta  při zpomalování do zatáček zněla čistěji. Nick Heidfeldovi se změny v konfigurace dráhy nezamlouvají. „Nechápu, proč ho měnili,“ řekl otevřeně.

První měřený čas stanovil po čtvrt hodině D’Ambrosio – 2:03,001. Druhé letmé kolo na osychající dráze předvedl po dalších 10 min Nico Rosberg – 1:51,590 min. Krátce nato jej překonali Alonso (1:50,571), Button (1:49,651) i Webber (1:50,032).

Problémy má Webber při nájezdu na cílovou rovinku, krajinu kolem dráhy prozkoumali i oba jezdci Sauberu, Pérez projel štěrkovou zónou ve Woodcote.

Pořadí v polovině tréninku bylo následující:
1.  Schumacher  1:48,388 min
2.  Vettel  +,0406 sec
3.  Massa  +0,786
4.  Button  +0,815
5.  Hamilton  +1,041
6.  Rosberg  +1,594
7.  Webber  +1,644

Po hodině tréninků se do čela posunul Alonso – 1:48,161 min. Začínalo pršet stále hustěji, a proto se časy nelepšily. Vettel přesto dokázal stanovit rekord v prvním sektoru, ve velmi rychlém druhém ovšem ztratil a Španěla nepřekonal.


Nové výfuky Mercedesu směřují k vnějšímu okraji difuzoru
(foto: C. Malbranque)

Koabajaši 15 min před koncem tvrdě havaroval v poslední zatáčce, když na kluzkém obrubníku ztratil kontrolu nad svým vozem a pravým bokem narazil do bariéry naproti boxů.

Zajímavá informace přišla od FIA kvůli krátké boxové uličce, jejímž průjezdem se pilot navíc vyhnou dvěma pomalým zatáčkám. Charlie Whiting informoval týmy o tom, že pokud pilot dostane trest v podobě průjezdu boxy (drive-through penalty), bude muset také zastavit (stop-go), aby nezískal výhodu.


Kobajašiho havárie

Ke konci déšť opět ustával, čehož využil Webber. Kolo zvládl za 1:46,603 min a posunul se do čela. V závěrečné přetlačované jej již nikdo nepřekonal, ale Australan zůstal na dráze a do boxů nedojel. Christian Horner vysvětlil, že jeho zastavení bylo preventivním opatřením. Že by Red Bull opět zlobil KERS?

Maximální rychlosti: 1. Webber - 300 km/hod; 2. Heidfeld - 292; 3. Schumacher - 291; 4. Barrichello - 290; 5. Petrov - 289; 6. Rosberg - 288.

Soupis všech časů prvního tréninku: zde.

GP Velké Británie (Silverstone Circuit)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing1:46,603
2. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas F1+ 0,660
3. 11 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team+ 0,744
4. 17 Sergio PÉREZ mexSauber F1 Team+ 0,819
5. 6 Felipe MASSA braScudéria Ferrari+ 0,959
6. 8 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas F1+ 1,155
7. 5 Fernando ALONSO espScudéria Ferrari+ 1,558
8. 3 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 1,946
9. T Nico HÜLKENBERG deuForce India F1 + 1,995
10. 19 Jaime ALGUERSUARI espScuderia Toro Rosso+ 2,075
11. 15 Paul DI RESTA gbrForce India F1 + 2,127
12. 18 Sebastien BUEMI cheScuderia Toro Rosso+ 2,175
13. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 2,191
14. 12 Pastor MALDONADO venAT&T Williams F1 Team+ 2,206
15. 4 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 2,238
16. 9 Nick HEIDFELD deuRenault F1 Team+ 2,338
17. 10 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team+ 3,000
18. 16 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team+ 3,530
19. 20 Jarno TRULLI itaTeam Lotus+ 3,619
20. T Karun CHANDHOK indTeam Lotus+ 4,516
21. 24 Timo GLOCK deuMarussia Virgin Racing+ 5,867
22. 23 Vitantonio LIUZZI itaHRT F1 Team+ 6,540
23. 25 Jerome D´AMBROSIO belMarussia Virgin Racing+ 6,866
24. 23 Daniel RICCIARDO ausHRT F1 Team+ 7,731

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 8 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy