Supremo Formule 1 Bernie Ecclestone zastává názor, že řešením je striktní omezení testů a naopak zvýšit počet závodů. Jeho představou je 20 dnů testů a 20 závodních víkendů. Majitel nejmenší stáje Paul Stoddart k tomu poznamenává: „Minardi hodlá v testech najezdit 35 000 kilometrů, ale některé z týmů je už mají letos za sebou!“
Šéf stáje BAR Honda David Richards s návrhem na omezení testů souhlasí a dodává, že najezdit 4krát více kilometrů při testech, než při závodech je úplná fraška. „Potřebujeme být globální a abychom toho dosáhli, potřebujeme více závodů,“ vidí jedinou možnou cestu Richards.
Flavio Briatore, šéf stáje Renault, je ještě kritičtější a vysvětluje základní mechanismus Formule 1: „Když testujeme, utrácíme peníze, ale když závodíme, peníze vyděláváme, a to je náš obchod, musíme závodit.“
Ví se, že jediný tým, který bojkotuje snížení možnosti testů je Ferrari, jež vlastní svůj soukromý okruh. „Zdá se, že někdo zkrátka miluje utrácení peněz, neboť všichni ostatní jsou pro omezení testů,“ dodal ještě Briatore.
Paul Stoddart však případným omezením testů nijak, dle svých slov, nezíská: „Je to jen změna směru toku peněz,“ říká k tomu Australan s tím, že týmy budou ušetřené peníze investovat do jiných oblastí a tím se rozdíl mezi malými a velkými týmy opět nesrovná.
Foto: Archiv
Briatore: Někdo zřejmě miluje utrácet peníze
Opět se vracíme k problematice vysokých nákladů a jejich redukce. Tentokrát s šéfy týmů.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton