Od roku 2013 bychom se měli v F1 dočkat velké změny v oblasti motorů. FIA se snaží prosadit R4 1,6l turbomotory, některým týmům se ale do tak razantní změny nechce. FIA čelí kritice ze dvou stran: pokud svůj záměr neprosadí, hrozí Renault odchodem. Ferrari je naproti tomu rozhodně proti přechodu na malé čtyřválce.
McLaren je pro kompromis: změnu, ale ne tak razantní. "Potřebujeme skvěle znějící motory, to je klíčová věc našeho sportu. Ale neexistuje žádný důvod, proč nemít perspektivní technologii a skvělý zvuk zároveň," uvádí Whitmarsh pro Motor Sport.
"Osobně cítím, že musíme najít kompromis. Pokud by bylo po mém, šel bych nejspíše do přeplňovaných V6. Myslím, že čím dál více aut bude používat přeplňování," pokračuje.
Nepřeplňovaný V8 motor Cosworthu (foto: Cosworth)
V6 motory by sice podle šéfa McLarenu také zněly odlišně, ale stále by byly fantastické: "Musíme mít vysoké otáčky. Motory s válci uspořádanými do V vyhovují struktuře monopostu F1 a musíme mít ten unikátní zvuk. Mohlo by to být odlišné od dnešních vozů, ale stále by to mohlo být fantastické."
Očekává se, že FIA rozhodne na přelomu letošního června/července, jestli se bude snažit prosadit své plány, popř. je upraví či odloží. Proti jejímu plánu se postavil také Bernie Ecclestone, který je podle německých médií odhodlaný použít právních prostředků, aby zablokoval radikální pravidla FIA týkající se nových motorů.