Dojde k podstatnému omezení (na 10 %) využívání výfukových plynů pro vytváření přítlaku v situacích, kdy jezdec sundá nohu z plynového pedálu. Díky chytrému mapování motorů již nebude možné pomocí horkého foukání vytvářet takový přítlak, jako tomu bylo doposud.
V roce 2012 dojde k dalšímu zpřísnění, které se týká umístění výfuků. Nebude to ovšem tak, jak původně navrhoval Charlie Whiting v Kanadě, tedy že by měly ústit 330 mm za osou zadních kol v prostoru mezi difuzorem a spodní částí zadního křídla (více v tomto článku).
Protože by se však i toho dalo teoreticky využívat pro ovlivňování aerodynamiky, budou týmy donuceny používat výfuky ústící v horní části monopostu, které byly ještě před pár lety zcela běžné.
Týmy se od příštího roku vrátí k výfukům nasměrovaným vzhůru,
jak tomu bylo například zpočátku u McLarenu MP4-25
(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Očekává se, že změny od Velké ceny Británie budou mít dopad na všechny týmy startovního roštu během kvalifikace - na některé však zřejmě více než na ostatní. Podle McLarenu na to dost doplatí Red Bullu, díky čemuž by v kvalifikaci proti britskému týmu mohli ztratit relativně až půl sekundy (více zde). Red Bull to však popírá. Ovlivní dodatečná změna pravidel rozložení sil v kvalifikaci na Velkou cenu Británie?