FIA finalizuje změnu pravidel: Zamíchá omezení výfuků kvalifikací v Silverstone?

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Včera v Londýně proběhla schůzka Technické pracovní skupiny FIA. Zatím nevydala žádné oficiální prohlášení, Autosport však potvrzuje, že k omezení dojde skutečně od závodu v Silverstone za tři týdny.

Dojde k podstatnému omezení (na 10 %) využívání výfukových plynů pro vytváření přítlaku v situacích, kdy jezdec sundá nohu z plynového pedálu. Díky chytrému mapování motorů již nebude možné pomocí horkého foukání vytvářet takový přítlak, jako tomu bylo doposud.

V roce 2012 dojde k dalšímu zpřísnění, které se týká umístění výfuků. Nebude to ovšem tak, jak původně navrhoval Charlie Whiting v Kanadě, tedy že by měly ústit 330 mm za osou zadních kol v prostoru mezi difuzorem a spodní částí zadního křídla (více v tomto článku).

Protože by se však i toho dalo teoreticky využívat pro ovlivňování aerodynamiky, budou týmy donuceny používat výfuky ústící v horní části monopostu, které byly ještě před pár lety zcela běžné.


Týmy se od příštího roku vrátí k výfukům nasměrovaným vzhůru,
jak tomu bylo například zpočátku u McLarenu MP4-25
(foto: Vodafone McLaren Mercedes)

Očekává se, že změny od Velké ceny Británie budou mít dopad na všechny týmy startovního roštu během kvalifikace - na některé však zřejmě více než na ostatní. Podle McLarenu na to  dost doplatí Red Bullu, díky čemuž by v kvalifikaci proti britskému týmu mohli ztratit relativně až půl sekundy (více zde). Red Bull to však popírá. Ovlivní dodatečná změna pravidel rozložení sil v kvalifikaci na Velkou cenu Británie?

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 8 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy