Montreal: Prohlášení týmů po kvalifikaci

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Jak hodnotí piloti a vybraní zástupcí týmů dnešní kvalifikaci na Velkou cenu Kanady?

RED BULL

Sebastian Vettel, 1.
Tohle sice není trať, která nám úplně vyhovuje, protože máme raději rychlé zatáčky, ale jsem na pole position, takže jsme spokojeni. Stejně jako předchozí dva závody nebude ani zítřejší závod lehký. Jsme připraveni bojovat, uvidíme, co se stane. Viděli jsme to už v minulých závodech, neočekáváme nic jiného než boj. Zítra je nový den a s ním přijde nové dobrodružství. V kvalifikaci je to vždy mezi vámi a vaším autem, ale v závodě je to něco úplně jiného. Zatím jsem tu neměl problémy s KERSem, ale když přijdou, nic s tím nenadělám. Markův KERS měl ale poruchu, snad se to podaří do zítřka opravit.

Mark Webber, 4.
Bylo to dobré odpoledne. Z auta jsem nemohl dostat víc. Neměl jsem KERS a to ovlivnilo můj výkon. Tým udělal vše, co udělat mohl. Problém nastal už ráno, pak se ho podařilo opravit, ale v kvalifikaci se KERS zase rozbil. Snažili jsme se ho opravit, ale nebylo to možné. Zítřejší závod bude dlouhý a pravděpodobně do něj promluví i počasí.

Christian Horner, šéf týmu
Je to skvělé, toto je naše první pole position v Montrealu. Sebastian opět předvedl skvělý výkon. Ferrari je také rychlé a očekáváme, že budou společně s McLareny představovat výzvu pro naše jezdce. Mark neměl KERS, což zde znamená několik desetin ztráty. Jel ale dobře a bude startovat z druhé řady na trati, na které se dá předjíždět.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 2.
Jsme o 1,5 až 2 desetiny sekundy pomalejší než Red Bull, což je podstatně lepší, než jsme očekávali, a mnohem lepší než v prvních šesti závodech sezóny.

S výkonem auta jsme spokojení, celý víkend zatím probíhá hladce a už se těším na zítřek. Vůz byl dnes lepší než včera. Je to příjemné být opět tak daleko vepředu, blízko pole position. Felipe je třetí, jako tým jsme dosáhli hezkého výsledku.

Podle předpovědi počasí by zítra mělo pršet, zatím jsme v dešti nejezdili. Přes naše kvalifikační pozice nesmíme zapomenout na McLaren, který má své nastavení i rychlost. Disponují dobrý přítlakem a v dešti mohou být velmi silní. Podmínky se mohou rychle změnit, takže kvalifikace možná nebude až tak důležitá. Zítra všichni odhalí své karty na stůl. My šanci na vítězství rozhodně máme.

Felipe Massa, 3.
Zatím to byl skvělý víkend, jsme rychlí a budeme startovat z přední části roštu. Počasí může být zítra různé, musíme být připraveni na všechno. Tým pracuje dobře a doufáme, že ukončíme šňůru špatných výsledků. Fakt, že mezera mezi námi a Red Bullem je zde menší, je i do budoucna přiznivou zprávou.

Na této trati je závod vždy obtížný, ale v závodě býváme většinou rychlejší než v kvalifikaci. Očekávám, že zítra budou McLareny silné, stejně tak Red Bully. Stupně vítězů by byl pro nás skvělé. Co se stane, pokud bude pršet? Dobrá otázka, letos ještě nepršelo. Budeme muset být opatrní.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Poprvé v sezoně jsme bojovali o nejlepší umístění. Byla to nejlepší kvalifikace sezony. Je skvělé mít obě auta v prvních dvou řadách. Naše auto je rozhodně lepší zde než v Barceloně. Od začátku víkendu jsme byli konkurenceschopní. Závod v Kanadě je vždy napínavý, obvykle vždy vyjede Safety car, hodně se předjíždí. Jedno je jisté, zítřejších 70 kol bude pro všechny velmi dlouhých.

Pat Fry, technický ředitel
Výsledek nás potěšil, nejlepší od začátku sezony. Zásluhu na tom má každý, jezdci, kteří nedělali žádné chyby, mechanici, kteří skvěle připravili auto a každý v Maranellu, kdo tak tvrdě pracoval na odstranění rozdílu mezi námi a konkurencí. Ještě však není konec, musíme na dnešek navázat během závodu. Musíme se plně soustředit na přípravu. Roli by mohl sehrát i déšť, pokud bude skutečně pršet. Myšlenkami jsem také u jednoho z našich mechaniků, Marca Olivy, který se zranil během jednoho z pit stopů. Snad bude Marco brzy v pořádku.

 

MCLAREN

Lewis Hamilton, 5.
Osobně jsem byl se svým kolem spokojen. Myslím, že jsem nikdy v životě nejel tak tvrdě jako dnes odpoledne. Jel jsem opravdu na hraně, někde jsem tam snad i škrtal o zeď. Přesto jsem pátý. Věřím, že se zlepšíme, je to jen otázkou času. Doufám, že budeme v závodě lepší než v kvalifikaci.

Ztrácíme na zadní rovince, což nám v kvalifikaci uškodilo. Na kvalifikaci jsme měli až moc dlouhý sedmý převodový stupeň. Pro předjíždění v závodě to však bude dobré. Zítra to bude těžké, tady je to vždy dlouhý a nepředvídatelný závod.

Jenson Button, 7.
Neměli jsme takovou rychlost, jakou jsme původně mysleli. Víme, že naše závodní rychlost je vždy lepší než kvalifikační, ale ano, přesto jsem překvapen tím, kde stojíme.

Moje poslední jízda vypadala opravdu dobře, pak jsem to ale přehnal a začal jsem blokovat kola a ztrácet trochu času. Byl jsem velmi blízko tomu, abych se dostal před Rosberga, nepodařilo se to však.

Auto jsme nepřipravovali speciálně na déšť. V dnešní době vozy Formule 1 nenastavujete rozhodně pro mokré podmínky. Kdyby pršelo, máme takové nastavení, které perfektně funguje téměř za všech podmínek.

Startuji ze sedmého místa, ale šesté není o moc lepší než sedmé. Myslím, že stojíme na čisté straně roštu.

Může se stát hodně věcí. Tohle je okruh, kde se dá předjíždět, doufejme tedy, že naše závodní rychlost bude lepší než ta kvalifikační, protože k tomu, co jsme tady čekali, máme daleko. Red Bully jsou opět velmi rychlé, ale Ferrari jsou těsně za nimi. Je to škoda, že jsme se opravdu nedostali mezi ně.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Naše auto mělo až moc velké nastavení přítlaku, ale zítra by se to mohlo hodit, pokud bude pršet. A jak se zdá, tak bude. Ale ať je sucho nebo mokro, Jenson a Lewis jsou fantastičtí závodníci, proto očekávám, že si v závodě polepší. Z celkových 47 VC Kanady vyhrál McLaren 11. Tento okruh je skvělý, uvidíme, co přinese zítřek.

MERCEDES

Nico Rosberg, 6.
Celkově jsme během tohoto víkendu učinili dobrý pokrok a šestá startovní pozice je pro nás dobrým umístěním. Jsem si jistý, že v závodě můžeme být ještě lepší, pokud to porovnám s naší rychlostí v Monaku. Hodně jsme pracovali na zlepšení závodního výkonu a doufám, že se to projeví již v zítřejším závodě. Je dobré, že jsme ušetřili jednu sadu nových pneumatik.

Michael Schumacher, 8.
S dnešní kvalifikací můžeme být docela spokojení. Ztratil jsem něco ve čtvrté zatáčce během mého posledního kola, ale jinak jsem všechna kola čistá zajel čistě. Musíme vyhodnotit, k čemu tam přesně došlo. Jinak jsme náš vývoj posunuli tím správným směrem, na delší vzdálenosti jsme dnes ráno vypadali celkem slušně, takže v závodě bychom mohli získat dobrý výsledek.

Ross Brawn, šéf týmu
Dnes jsme měli solidní kvalifikaci s oběma jezdci, tým odvedl dobrou práci. Oba pro závod ušetřili sadu pneumatik, takže to celkově bylo slušné odpoledne. Víme, že do budoucna se musíme zlepšit v časech na jedno kolo, ale zatím jsme udělali to nejlepší, co jsme mohli.

 

RENAULT

Nick Heidfeld, 9.
Jsem nesmírně šťastný, myslím, že jsem dosáhl dnešního maxima. Jeli jsme vlastně na větší přítlak než je obvyklé, z naší strany to byl tak trochu hazard a doufáme, že zítra bude pršet. Dnes jsme provedli pár drobných úprav, abychom z vozu dostali to, co jsme potřebovali. Osobně jsem taky spokojenější s jízdou na superměkké směsi, včera tomu tak nebylo, ale dnes jsem si na ně opravdu zvykl a myslím, že ukázali přesně mé časy na kolo. Chtěl jsem být na nějaké lepší pozici, ale byt v top 10 je vyhovující a budeme se snažit, abychom se zítra zlepšili.

Vitalij Petrov, 10.
Teplota vozovky byla mnohem nižší než včera a bylo tak mnohem obtížnější zahřát pneumatiky a to po celou dobu kvalifikace. Chyběla mě trocha přilnavosti a tak jsem ztratil nějaké desetinky během mého rychlého kola. Jak již řekl Nick, dostali jsme se do závěrečné části kvalifikace, což je pro nás dobré vzhledem k problémům, které jsme měli v Monaku. Prognózu do zítřejšího závodu je obtížné stanovit. V Montreal je závod vždy bláznivý a safety car je jeho součástí. Také předpověď počasí je nestálá, takže můžeme očekávat prakticky cokoliv. Zítra bude důležité dokázat se přizpůsobit podmínkám, které nastanou.

 

FORCE INDIA

Paul di Resta, 11.
V závěru jsem byl blízko postupu do třetí části, ale musím se spokojit s 11. místem. Nejspíše jsme nezvolili správnou strategii pro pneumatiky. Ušetřil jsem ale jednu sadu měkkých pneumatik, snad se budou zítra hodit. Kdybych také neztratil čas ve druhé šikaně mého rychlého kola, možná bych do třetí části proklouzl. Jedenácté místo je ale taky dobré. Navíc budu startovat z čisté stopy. Od začátku jsme zde rychlí, snad získáme body.

Adrian Sutil, 14.
Zatím to nebyl nejlehčí víkend. Doufal jsem v lepší výsledek. V posledním kole jsem udělal chybu ve vlásence. Probrzdil jsem a byl jsem tam moc široký. Zítřek bude krok do neznáma, protože jsem v trénincích nezajel žádný stint s plnou nádrží. Také nevím, jaké bude počasí, ale hrozí déšť. Ať bude počasí jaké chce, pojedu na limitu.

Robert Fernley, zastupce ředitele týmu
Tento typ okruhů nám sedí. Byli jsme jen kousek od postupu do třetí části. Paul se dobře naučil trať a zajel slušný výsledek. Na to, že zde jede poprvé, opravdu dobrý. Adrian se dobře vyrovnal s nedostatkem tréninkových jízd, ale nakonec ztratil čas, jinak by mohl být blíže Paulovi. Jinak ale můžeme být s kvalifikací spokojeni. Uvidíme, co přijde zítra.

 

WILLIAMS

Pastor Maldonado, 12.
Dostal jsem z vozu 100%. Jsem s výkonem v kvalifikaci spokojený. Být v nejlepší desítce by bylo lepší, ale v závodě se může stát hodně věcí. Naše tempo je dobré a naši soupeři jsou blízko. Nejsme daleko od bodů, navíc se tu dá celkem dobře předjíždět. Zítra bychom mohli mít dobrý den.

Rubens Barrichello, 16.
Bohužel jsem měl v druhé části problém s předním kolem, takže vůz pořád sjížděl k jedné straně a to mě dostávalo z trati. Na konci mě to stálo čas a donutilo ke změně strategie. Máme ale dobrý vůz, který je schopen lepších výsledků, ale dá se tu předjíždět, takže jsem pozitivní.

Sam Michael, technický ředitel
Dnes jsme nebyli dostatečně rychlí na nejlepší desítku, ale Pastor jel dobře, dostal z vozu maximum. Pravděpodobně by to bylo lepší, ale v rychlém kole mu odešel KERS a nedokázali jsme ho dostatečně rychle znovu aktivovat. Rubens měl problémy, proto nemohl zajet své maximum. V závodě budeme tvrdě tlačit, abychom dosáhli na body.

 

SAUBER

Kamuj Kobajaši, 13.
Prožíváme těžký víkend. Poté, co jsem včera havaroval, mi tým musel připravit náhradní šasi. Mým největším problémem zde jsou obrubníky. Celkově mi chybí přilnavost a je to pro mě opravdu těžké dostávat se s vozem na limit.

Nicméně dnes se vyvážení vozu zlepšilo. Při svém posledním kole jsem mohl zajet o několik desetin rychleji. Docela tvrdě jsem útočil a bylo to dobré až do poloviny druhého sektoru – tam jsem měl problém s využitím zadního křídla a téměř mi jsem ztratil před šikanou kontrolu nad vozem. Naše závodní rychlost by měla být dobrá, budu se soustředit na zisk bodů.

Pedro de la Rosa, 17.
Pro mě je to velmi rušné období. Včera dopoledne jsem nečekal, že usednu do závodního vozu, a dnes ráno jsem od kvalifikace moc nečekal. Není to jednoduché zvyknout si na auto a všechna ta nová tlačítka v tak krátkém čase.

Samozřejmě, že tomu dopolední havárie nepomohla. Ztratil jsem kontrolu nad vozem a tím i trochu důvěry. Jsem moc rád, že tým zvládl monopost opravit, chtěl bych jim poděkovat.

Jinak to jde lépe pokaždé, co usednu do vozu. Jsem docela potěšený výsledkem kvalifikace, a co se týče závodu, jsem optimistou. Sauber C30 je v závodě vždy silnější než v kvalifikaci. Chci pro tým získat body, protože kvůli tomu tady jsem.

Peter Sauber, šéf týmu
Nejprve ze všeho bych chtěl poděkovat mechanikům, kteří mají tento víkend hodně práce, a jejich fantastické práci, když stihli připravit oba vozy pro kvalifikaci. Kamuj skončil třináctý, na stejné pozici jako v Monaku, kde si pak mohl dojet pro skvělý výsledek.

Vzhledem k tomu, že se Pedro dozvěděl až včera po jedné hodině o tom, že bude o tomto víkendu závodit, odvedl při postupu do druhé části kvalifikace výbornou práci. Gratuluji!

 

TORO ROSSO

Sebastien Buemi, 15.
Řekl bych, že jsme více méně tam, kde jsme být chtěli. Bojujeme se Sauberem a Williamsem. Moje nejlepší kolo bylo dobré, ale jsem zklamán tím, že mě dělila setina vteřiny od lepšího postavení na startu o dvě pozice. Jet na dva pokusy bylo správné, bez druhého pokusu bych byl více vzadu. Nyní musíme počkat na závod, uvidíme, co se stane. Myslím, že k závodech máme lepší tempo.

Jaime Alguersuari, 17.
Měl jsem problémy při brždění a ráno jsme něco měnili na nastavení. Snažili jsme se vůz zrychlit pro kvalifikaci. Vypadalo to dobře, ale pak jsem probrzdil, zablokoval kola a to mě stálo čas. Je to ostuda, vůz měl potenciál na patnácté místo. Stále věřím, že můžeme mít zítra silný závod. Nyní je ale důležité poučit se z dnešních chyb a vyvarovat se jich ve Valencii.

 

LOTUS

Jarno Trulli, 18.
Výkonnost mě dnes potěšila. Venku bylo hodně větrno a mnohem chladněji než včera, což možná ovlivnilo naši schopnost vyždímat z pneumatik maximum. Myslím si však, že jsem v posledním kole kvalifikace z auta dostal vše, co jen šlo. Ztráta na kluky před námi se zmenšuje. Se zítřejším deštěm to bude závod nabitý událostmi. Snad budeme v pozici, abychom mohli využít čehokoliv, co se přihodí.

Heikki Kovalainen, 19.
Pro mě to dnes byla dost dobrá kvalifikace. Auto se chovalo výborně a i strategie vyšla tak, jak jsme si přáli, takže jsme odvedli to, co jsme chtěli. Krůček po krůčku se zlepšujeme a už se těším na zítřejší závod. Bude se na co dívat a myslím, že jsme ve všech částech víkendu ukázali, že můžeme bojovat s kluky před námi. Uvidíme tedy, jak to dopadne.

Mike Gascoyne
Byla to pro nás dobrá kvalifikace i zatím celkově velmi solidní víkend pro celý tým. Oba piloti jeli dobře. Jarno se trochu trápil s brzdami a Heikki se nedokázal zlepšit na druhé sadě pneumatik, protože hlásil, že poskytují menší přilnavost než ta první sada. Zakončili jsme však kvalifikaci s malým odstupem na vozy před námi a myslím, že zítra nás čeká dobrý závod.

 

HRT

Vitantonio Liuzzi, 21.
Bude to zajímavá neděle. Dnes jsme ukázali, že jsme učinili pokrok – jsme před našim nejbližším soupeřem, čeká nás tedy zajímavý závod. Může se odjet za deště, takže se to může lišit od toho, co předem očekáváme. Bude to však zajímavější a budeme se muset hodně snažit, abychom z vozu dostali to nejlepší.

Pro mě pravidlo 107 % už nepředstavuje problém. Určitě jsme ale na tomto druhu trati, kde záleží na KERSu a DRS, od něj nebyli zas tak daleko, v budoucnosti by nás to však už nemělo trápit. Musíme se soustředit na porážení našich soupeřů.

Zdá se, že nové výfuky pracují dobře, ale stále jsme z nich nedostali maximum. Jejich optimalizace několik závodů potrvá, musíme jim ještě více porozumět a přimět je k tomu, aby v budoucnu fungovaly ještě lépe.

Narain Karthikeyan, 23.
Trápil jsem se při zahřívání své první sady pneumatik, něco se na voze od včera změnilo. Mé levé přední kolo se při prudkém brzdění blokovalo, takže jsem kvůli tomu ztrácel trochu času.

I bez toho bych ale řekl, že to nebylo nejlepší kolo, jsme ale velmi těsně před oběma našimi nejbližšími soupeři. V posledních několika závodech jsem udělal pokrok, na Tonia ztrácím už jen desetinu, což je po pěti a půl letech ve Formuli 1 dobrý pocit, být tak blízko. Potřebuji udělat poslední krok, k čemuž dojde v dalším průběhu sezóny.

K zítřku - naše zadní pneumatiky se opotřebovávají velmi rychle, ale myslím si, že spousta vozů má stejný problém, takže se budeme snažit udělat maximum, abychom to měli pod kontrolou.

Colin Kolles, šéf týmu
Myslím, že se prokázal pokrok, který jsme udělali. Kvalifikovali jsme se před Virginy a ztráta na Lotus je menší než v předchozích závodech, navíc mohla být ještě menší.

Tonio byl ve svém posledním kole o dvě desetiny rychlejší, když dostal smyk, a předpokládám, že by mohl být ještě o dvě až čtyři desetiny rychlejší, pokud by to kolo dokončil. Celkově to je docela pozitivní, musíme se dále snažit vylepšovat auto.

Zítra nevíme, jaké bude počasí – podle předpovědi by mělo pršet, ale to se může změnit. Pokud by pršelo, bude to bláznivá velká cena, může se z ní stát loterie, která by tradičně nahrávala menším týmům.

 

VIRGIN

Timo Glock, 22.
Celkem obtížný den. Soustředili jsme se na nastavení pro mokrou trať, protože předpověď slibovala déšť, ale nakonec nepršelo. Zítra to bude také těžké, ale aspoň máme ušetřeny nějaké pneumatiky a máme hodně přítlaku.

Jerome D'Ambrosio, 24.
Od mé včerejší nehody to bylo těžkých 24 hodin pro mě i pro tým. Sestavit znovu auto tak, aby fungovalo, dalo obrovskou práci, pak jsme měli jen ranní trénink na to, abychom se pokusili vůz co nejlépe nastavit. Jsem velmi zklamaný, že jsem se nekvalifikoval, ale naštěstí jsem dostal výjimku. Naší formu mnohem lépe ukázal Timo.

John Booth, šéf týmu
Pro tým to byla dlouhá noc, ale nakonec byly oba vozy připraveny. Jeromeho mechanici odvedli skvělou práci. Možná by bylo lepší, kdybychom měli na nastavení vozu více času.

Bylo zde mnoho předpovědí počasí, které slibovaly déšť. Proto jsme se rozhodli pro větší přítlak. Když ale nezačalo pršet, věděli jsme, že to bude obtížné. Podmínky se ale ještě mohou obrátit v náš prospěch.

Jsme velmi vděční komisařům, protože povolili Jeromemu start. Uznali, že během třetího tréninku zajel odpovídající čas a že splňuje kritéria daná článkem 36.3 pravidel. Bude to pro něj obtížný závod. Uděláme vše, abychom mu pomohli.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy