Ve druhém tréninku létal Alonso, Vettel na něj ztratil 4 desetiny sekundy

Ferrari 150° Italia | foto: Scuderia Ferrari

V odpoledním tréninku v Montrealu zajel nejrychlejší kolo Fernando Alonso na Ferrari, o necelé 4 desetiny za ním skončil lídr šampionátu - Sebastian Vettel s Red Bullem.

Druhý trénink začal za příjemného počasí, teplota vzduchu dosahovala 22 °C, asfalt byl rozehřátý na 44 °C.

Sergio Pérez se sice zapojil do prvního tréninku, v němž ujel 27 kol, ale fyzicky to pro něj bylo velmi náročné. Proto v Sauberu místo něj do druhého tréninku nastoupil Pedro de la Rosa - ten se během závodního víkendu představil divákům naposledy minulý rok v Monze. Španěl by měl za Péreze zaskočit také v zítřejší kvalifikaci i v nedělní velké ceně - a zřejmě v kombinéze od McLarenu.

Jako první vyjel na dráhu Paul di Resta následovaný Karthikeyanem, Kobajašim, Kovalainenem, Petrovem a D´Ambrosiem. První měřené kolo zajel Alguersuari - 1:21,955, hned jej ale překonal Barrichello - 1:20,038 min. Hamilton si po dalších 10 min zajistil vůbec prvním pátečním časem průběžné třetí místo - 1:16,908 min, před ním byli Vettel s Webberem.

Lotus se ústy svého šéfa Mika Gascoyna pochlubil, že před Kanadou v aerodynamickém tunelu lépe porozuměl interakci nových výfuků s upravenou podlahou a doufá, že definitivně stáhne ztrátu na týmy před sebou.


Barrichello se vrací po prvním výjezdu ve druhém tréninku do boxů (© Williams F1)

Force India se trápí s novinkami. Aerodynamické úpravy, které zkoušela již v Barceloně, ani zde moc nefungují - obzvlášť výfuky a difuzor. Renault znovu nasadil své zadní křídlo tvarované do W, Toro Rosso zkoušelo verzi zadního křídla z Monaka upravenou pro nízký přítlak (s vyšší náběžnou hranou).

Ferrari v první části zkoušelo novou střednětvrdou směs, kterou Pirelli dovezlo do Kanady k otestování, poté kroužili na měkké směsi.

V polovině tréninku bylo pořadí následující:
1. Alonso 1:15,205 min (na tvrdší sadě)
2. Vettel       +0,271
3. Massa       +0,396
4. Hamilton   +0,772
5. Button      +0,784
6. Webber     +0,897
7. Heidfeld    +1,217

Petrov v polovině tréninku jako jeden z prvních obul superměkkou sadu a dostal se zpět do první desítky, půl sekundy za svého kolegu Heidfelda - 1:16,960 min. Na této měkčí sadě zkoušeli piloti stejnou fintu, jako v Monte Carlu: ostré kolo, potom jedno pomalé na ochlazení pneumatik, posléze další ostré.

Stratég Mercedesu pro BBC prozradil, že během závodu zřejmě zkusí jet jen na dvě zastávky - zdá se, že tvrdší směs drží velmi dobře.


Lotus v Kanadě - všimněte si zadního křídla pro generování nízkého přítlaku a výfuků u podlahy
(© Team Lotus)

Sutil se po 52 min otřel o zeď na výjezdu ze zatáčky č. 7 a poškodil své přední levé zavěšení, chvíli v tomto místě vlály žluté vlajky. Jeho vůz musel být zatlačen mimo trať.

Pět minut nato vrazil po tvrdém přejezdu přes obrubník do zdi ve čtvrté zatáčce Kobajaši a trénink byl pozastaven. "Naboural jsem, chyba," hlesl do rádia. Přední i pravá strana jeho Sauberu C30 jsou hodně poškozené.

Na trati byla spousta úlomků, jeden přivez do boxů i Massa, který zrovna společně s ostatními piloty simuloval kvalifikaci. Hamilton při průjezdu tímto místem dostal defekt, jeho McLarenu museli mechanici na začátku odpolední části narychlo opravit lepicí páskou kvůli problémům s kabeláží a výpadkům elektroniky na volantu.

Po deseti minutách byl provoz obnoven, na dráhu vyrazil ke své první jízdě po úpravě sedačky De la Rosa. Neradovali jsme se však dlouho, protože D´Ambrosio havaroval krátce nato ve stejném místě, jako Kobajaši. Vozy mohly na dráhu znovu vyrazit až 15 min před samotným koncem odpoledního tréninku.


Tabulka - Počety ujetých kol ve 2. tréninku

Maximální rychlosti na rovince: 1. Sutil - 329 km/hod; 2. Petrov - 328; 3. Heidfeld - 328; 4. Barrichello - 328; 5. Maldonado - 328; 6. Di Resta - 326.

Soupis všech časů odpoledního tréninku: zde.

GP Kanady (Gilles Villeneuve Circuit)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 5 Fernando ALONSO espScudéria Ferrari1:15,107
2. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 0,369
3. 6 Felipe MASSA braScudéria Ferrari+ 0,494
4. 3 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,870
5. 4 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,882
6. 15 Paul DI RESTA gbrForce India F1 + 0,982
7. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,995
8. 10 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team+ 1,217
9. 9 Nick HEIDFELD deuRenault F1 Team+ 1,315
10. 11 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team+ 1,580
11. 14 Adrian SUTIL deuForce India F1 + 1,798
12. 12 Pastor MALDONADO venAT&T Williams F1 Team+ 1,834
13. 18 Sebastien BUEMI cheScuderia Toro Rosso+ 1,944
14. 19 Jaime ALGUERSUARI espScuderia Toro Rosso+ 2,577
15. 16 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team+ 2,650
16. 20 Jarno TRULLI itaTeam Lotus+ 3,363
17. 21 Heikki KOVALAINEN finTeam Lotus+ 3,375
18. T Pedro DE LA ROSA espSauber F1 Team+ 3,429
19. 8 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas F1+ 3,494
20. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas F1+ 4,102
21. 24 Timo GLOCK deuMarussia Virgin Racing+ 4,703
22. 23 Vitantonio LIUZZI itaHRT F1 Team+ 5,177
23. 22 Narain KARTHIKEYAN indHRT F1 Team+ 5,204
24. 25 Jerome D´AMBROSIO belMarussia Virgin Racing+ 5,815

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 11 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy