Jedničku s hvězdičkou si z Barcelony odvážejí mechanici Mercedesu: ve 27. kole při zastávce Nica Rosberga předvedli absolutně nejrychlejší zastávku - trvala 3 vteřiny - a mladý Němec byl také pilotem, který v boxech strávil nejkratší čas ze všech závodníků. Výbornou práci odvedli i během přezouvání Michaela Schumachera, u kterého činil průměr zastávek 3,78 sec.
Tradičně velmi dobře pracovali u Red Bullu, kde všechna Vettelova přezutí stihli do čtyř sekund. O něco horší byl McLaren, kterému se ale u Hamiltonovy druhé zastávky podařil husarský kousek - přestože jednomu z mechaniků upadla matka, dokázali přezout za 3,7 vteřiny.
Překvapivě rychlí byli také u Force Indie: Paul di Resta byl vždy přezut velmi rychle, v průměru zde byli mechanici ještě o něco rychlejší než u výše zmíněného Schumachera.
Katastrofou byly zastávky u Williamsu. Kvůli problémům se zadním zvedákem strávili v boxech jejich piloti nejvíce času: Barrichello o téměř 12 sekund více než Vettel, který stavěl rovněž čtyřikrát.
Čtrnáct z klasifikovaných pilotů zvolilo tři zastávky, zbylých sedm se v boxech objevilo čtyřikrát. Sedmnáct jich startovalo na použité měkčí sadě: pouze Barrichello se Sutilem do závodu vyrazili na nové tvrdší směsi a Jarno Trulli sice na měkčích, ale zcela nových pneumatikách.
Nejdelší stint na tvrdší sadě předvedl Fernando Alonso - celých posledních 27 kol, tj. 41 % závodu. Ferrari již v sobotu zvolilo pofidérní taktiku, když si na rozdíl od soupeřů pro závod neušetřilo ani jednu měkkou sadu. Na měkčí sadě vydrželi nejdéle Kobajaši v závěru a Glock ve svém druhém stintu - 22 kol, přesně třetinu velké ceny.
Nick Heidfeld se s pomocí strategie, s níž se předvedl Mark Webber v Číně, dostal po startu z posledního místa až na body. Pokud by závod trval o kolo či dvě déle, dostal by se zřejmě i před oba Mercedesy. Inu, na čerstvých pneumatikách se to jezdí.
Rubens Barrichello sice s Heidfeldem jako jediný jezdil výlučně na nových pneumatikách, žel kvůli pokaženým zastávkám mu to k lepším příčkám nepomohlo.