Používá Ferrari nelegální zadní křídlo? FIA odpověděla: ANO (aktualizováno)

Ferrari 150° Italia | foto: Scuderia Ferrari

Mezinárodní automobilová federace se od pátku zabývala otázkou, zda smí stáj Ferrari i nadále používat své zadní přítlačné křídlo. V hledáčku FIA se ocitl oddělovač klapek na zadním křídle Ferrari. Před závěrečným tréninkem zazněl verdikt: křídlo není v souladu s pravidly.

Nové zadní křídlo na voze 150° Italia má větší Gurneyho klapku než bývá obvyklé, proto FIA diskutuje o tom, jestli ho může Ferrari i nadále používat. Jde o další alternativní výklad pravidel ze strany jednoho z týmů, konkrétně předpisu o prvcích oddělujících od sebe klapky zadního křídla (separátorech).

Podle Charlieho Whitinga, technického delegáta FIA, se o tom, zda je takový výklad pravidel legální nebo ne, rozhodne ještě před závěrečným volným tréninkem. "Záleží na tom, jestli tento výklad pravidel uznáme jako správný výklad pravidel," odpověděl Whiting na otázku, zda toto křídlo Ferrari projde. "Rozhodneme zítra."


Podle Whitinga je problém s článkem 3.10.3 technických pravidel, podle kterého se výška zadního křídla měří bez separátorů: "Článek 3.10.3 se zabývá separátory, které jsou obvykle jen vertikální, což zajišťuje, že jejich profily jsou konstantní.

Díky tomu, že je separátory plně obepínají, zůstávají tvary stejné. Se změnou profilu jsme měli problém před několika lety. Oddělovače nesmí být od sebe vzdáleny více než 200mm. Jde o alternativný výklad tohoto pravidla a my o něm momentálně diskutujeme."


Doplněno (21:55 hod, Petr Hlawiczka):

Na obrázku jsou dvě verze, s nimiž dnes jezdilo Ferrari - dole ta sporná. Modrou barvou je vyznačná Gurneyho klapka, která slouží zároveň jako separátor. Tato klapka normálně převyšuje povolené rozměry, podle Ferrari je ale vše v pořádku, protože slouží jako separátor, u nejž jsou pravidla benevolentnější.

Aktualizováno v sobotu ve 14:00 (Lucie Vyčichlová)
Zástupci mezinárodní automobilové federace rozhodli, že výklad pravidel Ferrari v tomto případě není správný a křídlo zakázali. Italská stáj ho musela z vozu sundat už na třetí trénink. Ferrari se vrátilo ke specifikaci, jakou používalo ve Velké ceně Turecka. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 16 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy