Red Bull vládl v Barceloně i odpoledne, McLarenu však neschází mnoho

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Red Bull byl i ve druhém měřeném tréninku v Barceloně nejrychlejší. Lewisovi Hamiltonovi s McLarenem však na Marka Webbera tentokrát scházelo pouze 39 tisícin sekundy.

Na počátku odpoledního tréninku teploty okruhu již přesahovaly 34 °C, teplota vzduchu byla o 11 °C nižší. Jako první na dráhu vyrazil Jaime Alguersuari s vozem Toro Rosso, krátce po něm D'Ambrosio na Virginu.

Alguersuari si po 2 min připsal první měřené kolo - 1:29,858 min. Jeho týmový kolega Sébastien Buemi dopoledne odpočíval, s jeho vozem kroužil budoucí závodní pilot Toro Rosso Daniel Ricciardo. Za zmínku stojí i výkon druhého náhradního pilota - Nico Hülkenberg byl u Force Indie se starší specifikací vozu VJM04 o 0,2 sec rychlejší než Adrian Sutil.

Mezi prvními byl na dráze také Jarno Trulli, který toho v prvním tréninku s inovovaným Lotusem moc neujel - opět ho trápily problémy s posilovačem řízení.


Poslední verze difuzoru McLarenu MP4-26
(© foto: Abrantes)

McLaren byl s výkonem nových dílů velmi spokojený. Dopoledne se zaměřil zejména na sběr dat týkající se jejich výkonnosti a na optimalizaci nastavení, zatímco oba piloty jezdili se stejným množstvím paliva a na stejných pneumatikách.

Po 10 minutách šel do čela Alonso (1:25,445) na čerstvé sadě pneumatik, 3 desetiny ztrácel Button (1:25,769) a o další 1,3 sec zpět byl Massa (1:27,056), Vettel (1:28,827) jezdil o další 1,5 sec pomaleji než Massa.


Ferrari prodloužilo zadní křídlo, vertikální prvky pomáhají rozšířit fungování difuzoru
(© foto: Ferrari)

Šéf Ferrari Stefano Domenicali dopoledne v rozhovoru pro BBC vyloučil, že by se v týmu po prodloužení smlouvy s Alonsem už nemohl objevit pilot podobného kalibru. Mimo jiné také uvedl, že již má dost výmluv Ferrari týkajících se nedostatečné výkonnosti - místo toho chtěl určitá řešení.

Po necelých 20 minutách se před Alonsa na průběžnou první příčku vyhoupl hned svým prvním kolem Hamilton - 1:25,236 min. Tým to komentoval slovy: "Lewis je nejrychlejší - zdá se, že změny do sebe dobře zapadají." V dalším kole jen tak tak zvládl divoký přetáčivý smyk v sedmé zatáčce. Po zajetí do boxů živě diskutoval se svými inženýry ohledně vyvážení vozu a o pocitech z nových dílů.

Maldonado (1:25,603) se po nasazení měkčí směsi ihned dostal na třetí místo za Alonsa.  Tato směs pomohla také Petrovovi (1:24,786) k chvilkovému vedení. Do boxů po půlhodině po 17 ujetých kolech zamířil do boxů Vettel (1:28,333).

Jak velký je rozdíl mezi měkkou a tvrdou směsí v Barceloně? Williams Barrichellovi do rádia řekl, že mezi těmito pneumatikami Pirelli je až dvouvteřinová propast.


Brzdové kanálky Williamsu
(© foto: Abrantes)

V polovině druhého tréninku se blýsknul Vettel, pořadí bylo následující:
1. Vettel         1:22,826
2. Heidfeld        +1,540
3. Petrov          +1,960
4. Alonso          +2,312
5. Hamilton       +2,410
6. Alguersuari   +2,631
7. Button          +2,669
8. Maldonado    +2,777

Po 50 min poslal své Ferrari do kačírku Massa a do rádia hlesl: "To bylo těsné, veeelmi těsné." Jeho závodní inženýr Rob Smedley mu odpověděl: "Jo, viděl jsem."

Button nato zajel třetí nejrychlejší čas (1:23,188), dostal se se ztrátou 7 desetin na třetí místo za vedoucí Red Bully.


Dopředu se stáčející unikátní výfuky Renaultu R31
(© foto: Abrantes)

25 min před koncem na to šlápl Hamilton (1:22,509) a dostal se před Vettela - na Webbera mu scházelo jen 39 tisícin sekundy. Tento stav již vydržel až do konce, týmy se pak soustředily na delší jízdy s větším množstvím paliva. McLaren se tak zdá být v Barceloně Red Bullu blíže, než tomu bylo v předchozím závodě v Turecku a o víkendu bude zřejmě jeho vážnějším soupeřem než Ferrari.

Lotus se ve výsledcích výrazněji neposunul, ale Gascoyne uvedl, že novinky jsou velkým krokem vpřed a že zbývá doladit vyvážení, zejména na měkčí sadě pneumatik. Jarno se i odpoledne trápil s posilovačem řízení.


Počty ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)

Nico Rosberg zkoušel zajímavý nový typ helmy firmy Schuberth s upraveným spoilerem, který optimalizuje proudění vzduchu směrem k airboxu a zadnímu křídlu.

Přehled maximálních rychlostí: 1. Kobajaši - 326 km/hod; 2. Massa - 324; 3. Maldonado - 322; 4. Barrichello - 321; 5. Alonso - 321; 6. Schumacher - 320.

GP Španělska (Circuit de Catalunya)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing1:22,470
2. 3 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,039
3. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 0,356
4. 4 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,718
5. 5 Fernando ALONSO espScudéria Ferrari+ 1,098
6. 8 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas F1+ 1,116
7. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas F1+ 1,511
8. 6 Felipe MASSA braScudéria Ferrari+ 1,808
9. 16 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team+ 1,820
10. 9 Nick HEIDFELD deuRenault F1 Team+ 1,896
11. 17 Sergio PÉREZ mexSauber F1 Team+ 2,013
12. 10 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team+ 2,316
13. 18 Sebastien BUEMI cheScuderia Toro Rosso+ 2,826
14. 11 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team+ 2,833
15. 19 Jaime ALGUERSUARI espScuderia Toro Rosso+ 2,987
16. 12 Pastor MALDONADO venAT&T Williams F1 Team+ 3,133
17. 15 Paul DI RESTA gbrForce India F1 + 3,603
18. 21 Heikki KOVALAINEN finTeam Lotus+ 3,947
19. 14 Adrian SUTIL deuForce India F1 + 4,653
20. 20 Jarno TRULLI itaTeam Lotus+ 4,719
21. 25 Jerome D´AMBROSIO belMarussia Virgin Racing+ 5,566
22. 24 Timo GLOCK deuMarussia Virgin Racing+ 5,592
23. 22 Narain KARTHIKEYAN indHRT F1 Team+ 6,999
24. 23 Vitantonio LIUZZI itaHRT F1 Team+ 7,006

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy