Red Bull v Barceloně řádí jako obvykle, Webber vítězí s náskokem jedné sekundy

Red Bull RB7 | foto: Red Bull Racing

Úvodní trénink v Barceloně vyhral s náskokem jedné sekundy Mark Webber před svým kolegou Sebastianem Vettelem. Nejblíže jim byli Rosberg na Mercedesu a Fernando Alonso na Ferrari.

Začínalo se za vyšších teplot, než které tady panovaly během předsezónního testování - vzduch měl 19 °C, dráha 17 °C.

Jako první z boxů vyrazil Kovalainen s Lotusem, který byl vybavený novou podlahou, výfuky a difuzorem - úpravami, od nichž si tým slibuje zlepšení času až o jednu sekundu na kolo. Následoval jej záložní pilot Toro Rosso Daniel Ricciardo, D'Ambrosio, Kobajaši, Sutil s notně vylepšeným vozem VJM04, obě Hispanie a inovovaný McLaren pilotovaný Hamiltonem.

Poměrně malý hlouček fanoušků na hlavní tribuně hlasitě povzbuzoval Fernanda Alonsa, který včera podepsal smlouvu s Ferrari až do konce roku 2016. V paddocku se o tom čile debatuje. Buttonovi je vůči takovému dlouhodobému závazku skeptický. Podle některých krok Ferrari znamená, že se v italském týmu v nejbližších letech neobjeví ani Vettel, ani Hamilton. Lewisova reakce? "Pro mě to po jeho boku nebylo nějak dramatické. Podle mě ale nedopustí, aby k tomu znovu nějak došlo. Ale moc mě to opravdu nezajímá. Porazím jej v jiném autě," řekl pro BBC.


Sauber dnes představil nové přední křídlo (dole, nahoře stará verze), inspiroval se u McLarenu
(© foto: Sauber F1 Team/Abrantes)

Prvním měřeným kolem se mohl po 7 min pochlubit Massa - 1:47,387 min. Po něm do měřených kol najeli Mercedesy: Rosberg - 1:40,962 a Schumacher 1:33,513 min. Po dalších pěti minutách německého veterána překonává mexicko-japonské mládí - Pérez (1:28,112) s Kobajašim (1:28,843 min). Hamilton své kolo pokazil, když probrzdil a najel zeširoka do pomalé šikany na konci okruhu.

Williams, který se nutně potřebuje zlepšit, protože je v šampionátu až za Lotusem, testoval na obou vozech nová zadní křídla, která měl již v Turecku, ale kvůli problémům s aerodynamickou separací je do závodu nenasadil. Na vozech bylo také lehce upravené přední křídlo z Turecka. Na Barrichellově Williamsu byly patrné stopy flow-visu pro vyhodnocování aerodynamiky.

Virgin nasadil u Glocka poslední novinky včetně výfuků v podlaze, které měl v Turecku a s nimiž v současnosti jezdí většina top týmů, zatímco D'Ambrosio zkoušel drobnější úpravy na starší verzi vozu MVR-02.

Po 25 min se dostal Hamilton (1:27,948) na průběžnou druhou příčku za Péreze (1:27,512), mezi ně se po půl hodině vklínil Button (1:27,516 min). Mechanici McLarenu měli ale napilno u vozu Hamiltona, který si stěžoval na to, že se vůz "dnes chová trochu jinak." Trápila jej uvolněná sedačka a pravé zadní kolo, tým pro jistotu vyměnil také jeden brzdový válec.

Tým z Wokingu prožil rušné dopoledne, potřeboval vyzkoušet nejen díly, které nestačil nasadit v Turecku, ale i poslední novinky z továrny.


Poslední verze výfuku McLarenu
(© foto: Abrantes)

Krátce nato zaúřadoval Webber (1:25,473), když zajelo 1,7 sec rychlejší čas než Button (1:27,138), v dalším kole se zlepšil na 1:25,142. Jeho kolega Vettel v tu chvíli jezdil kvůli odlišnému programu výrazně pomaleji (1:26,600).

U Force Indie si stěžoval na nedotáčivost Sutil, kterému hrozí soudní stíhání za bitku v Číně a v Barceloně proto není zcela ve své kůži. Jeho vůz byl vybavený novinkami, Hülkenberg jezdil se starší specifikací VJM04.

V polovině tréninku bylo pořadí následující:
1. Webber   1:25,142
2. Rosberg   +1,237
3. Alonso     +1,338
4. Vettel     +1,458
5. Hamilton  +1,846
6. Button    +1,996

Po 55 minutách vylétl v závěrečné pasáži z dráhy do štěrkové zóny Maldonado, který dostal smyk, když se snažil srovnat vůz, naštěstí jej nepoškodil. V tomto úseku po 3 min vlály žluté vlajky a ostatní zde museli ubírat. A když už jsme u toho štěrku: před víkendem v Barceloně byly renovovány všechny zóny, aby se v nich nenacházel jediný kamínek, jehož průměr by převyšoval 15 mm.


Williams opět testoval nové křídlo, které v Turecku nakonec nenasadil
(© foto: Williams F1 Team)

Pirelli do Barcelony dovezlo upravenou tvrdou směs, která má větší výdrž. Petrov si ale stěžoval, že je velmi obtížné ji zahřát na provozní teplotu. Hamilton na jejich adresu poznamenal: "Zdá se, že pneumatikám chvíli trvá, než začnou reagovat na změny [v nastavení]."

Renault zde mnoho novinek nedovezl, pouze 6 nových dílů, jejichž přínos se pohybuje kolem 2 desetin na kolo. Volí však jinou filozofii než ostatní týmy: místo velkých balíků zlepšení ve vybraných závodech se snaží svůj vůz R31 vylepšit o 0,15 - 0,2 sec v každém závodě. Pokud by se mu tempo podařilo udržet, na konci sezóny by byl téměř o 4 sec rychlejší než v Austrálii.

U Red Bullu se po hodině jízd objevily opět problémy s KERSem: tým hlásil rádiem průběžně čtvrtému Vettelovi, aby systém pro rekuperaci kinetické energie nepoužíval. Mladý Němec se zakrátko přesto dokázal posunout na druhé místo (1:26,149 min). Webber včera na tiskové konferenci tvrdil, že snad kromě svíček zde nic nového nemají. Na dráze však nějaké úpravy zkoušel, všimli jsme si minimálně nových disku s aerodynamickým lemováním, s níž přišlo Ferrari (a který používá také McLaren), a také prodloužení zadního křídla s výřezy směrem dolů ve stylu McLarenu.


Počet ujetých kol v 1. tréninku

Přehled maximálních rychlostí: 1. Barrichello - 322 km/hod; 2. Kobajaši - 322; 3. Maldonado - 322; 4. Rosberg - 321; 5. Schumacher - 321; 6. Massa - 320.

GP Španělska (Circuit de Catalunya)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing1:25,142
2. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 1,007
3. 8 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas F1+ 1,237
4. 5 Fernando ALONSO espScudéria Ferrari+ 1,338
5. 17 Sergio PÉREZ mexSauber F1 Team+ 1,596
6. 3 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 1,846
7. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas F1+ 1,874
8. 9 Nick HEIDFELD deuRenault F1 Team+ 1,990
9. 4 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 1,996
10. 11 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team+ 2,070
11. 10 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team+ 2,099
12. T Daniel RICCIARDO ausScuderia Toro Rosso+ 2,329
13. 12 Pastor MALDONADO venAT&T Williams F1 Team+ 2,863
14. T Nico HÜLKENBERG deuForce India F1 + 2,885
15. 14 Adrian SUTIL deuForce India F1 + 3,021
16. 6 Felipe MASSA braScudéria Ferrari+ 3,512
17. 16 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team+ 3,677
18. 19 Jaime ALGUERSUARI espScuderia Toro Rosso+ 3,853
19. 21 Heikki KOVALAINEN finTeam Lotus+ 4,089
20. 25 Jerome D´AMBROSIO belMarussia Virgin Racing+ 5,754
21. 24 Timo GLOCK deuMarussia Virgin Racing+ 6,093
22. 23 Vitantonio LIUZZI itaHRT F1 Team+ 6,126
23. 20 Jarno TRULLI itaTeam Lotus+ 6,276
24. 22 Narain KARTHIKEYAN indHRT F1 Team+ 6,964

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 16 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy