I když žádný tým nespí, takto velké zlepšení by mohlo Lotus posunout do středu pole k pozicím, které v současnosti okupuje Force India s Williamsem, a v kvalifikaci by mohli pomýšlet na postup do prostřední části.
"Všechno [vylepšení] se týká zadní části. Jedná se o balík kolem difuzoru ve stylu Red Bullu. Představuje to obrovský pokrok, mnohem větší, než byste normálně očekávali, což je ostatně to, proč po tom sáhli všichni ostatní. Znamená to, že budeme moci dostihnout ty před námi, kteří to již mají," říká Gascoyne.
Dostane se Lotus v Barceloně díky novinkám výkonnostně před Force Indii?
Integrace tohoto komplexního aerodynamického řešení není zcela jednoduchou záležitostí, jak se o tom v době zákazu testování přesvědčila již řada týmů. Gascoyne proto připouští, že pokud s novinkami v Barceloně nevyjedou, nedokážou přesně říci, jaké bude mít vedlejší účinky a jak dlouho jim potrvá, než nové řešení zadní části nasadí do závodů.
"Může nám to trvat několik závodů, než budeme schopni nové řešení naplno využít. Záleží na výfucích, podlaze a motorových strategiích. Někteří mají v tomto ohledu navíc více zkušenosti než my. Očekáváme však, že naše vylepšení bude významné. Získáte samozřejmě více přítlaku a díky němu rychleji zahřejete pneumatiky [což zlepší nedostatečnou kvalifikační rychlost]. Jedinou otázkou zůstává, zda budeme schopni udržet nižší degradaci pneumatik v závodě, nebo zda se budeme trápit jako všechny ostatní týmy," dodává Gascoyne.
Motorovými strategiemi měl na mysli způsob, jakým mohou být motory využívány pro vytváření dodatečného přítlaku v oblasti difuzoru pomocí výfukových plynů, když pilot před zatáčkou (či v nájezdu do ní) sundá nohu z plynu. FIA to minulý čtvrtek překvapivě omezila novou technickou směrnicí zaslanou týmům (více informací zde). Renault, který motory zásobuje Lotus i Red Bull, je v této oblasti lídrem.
Lotusu by měl v pokroku pomoci také nový technický ředitel Mark Smith, kterého získali z Force Indie (psali jsme již před rokem zde, do 15. května však nesměl u konkurence pracovat). Ten se s Gascoynem velmi dobře zná již z působení u Jordanu či Renaultu a doplní tak dobrou partu, která přišla z indického týmu (včetně např. šéfky aerodynamického oddělení Marianne Hinsonové). Smith by měl po svém příchodu začít pracovat na voze pro rok 2012.