Co může za špatnou formu Ferrari v začátku letošní sezony? Podle stáje z Maranella je na vině aerodynamický tunel, protože nové díly montované na vůz F150° Italia neposkytují takové zlepšení, jaké by podle čísel z tunelu měly. Proto se stáj rozhodla tunel vylepšit.
Pro zjištění tohoto faktu byl využit tunel bývalé stáje Toyota v Kolíně nad Rýnem. Tento srovnávací test ukázal, že tunel Ferrari produkuje nesprávné údaje. Základní úprava tohoto problému již byla provedena, podle technického ředitele Alda Costy dojde k větší úpravě v létě.
"Mít problém v aerodynamickém tunelu není neobvyklé," říká Costa. "Pokud ho však máte, věnuje se tomu hodně pozornosti. Vozy jsou dnes složité a řízení vzdušných vírů okolo nich také. Jsou zde oblasti, kde to nefunguje dobře. Proto jsme museli tunel zkontrolovat, a nechci být moc konkrétní, ale šlo o architekturu tunelu."
Podle Alda Costy Ferrari ví, kde je problém
"Navíc musíme provést ještě několik dalších úprav v oblasti samotného zařízení, což bude provedeno po srpnové přestávce, nejspíš někdy v září nebo říjnu."
Costa zároveň potvrdil, že problém potvrdil tunel Toyoty: "Zkoumali jsme situaci v aerodynamickém tunelu Toyoty, takže můžeme porovnat tři různá prostředí, dva tunely a trať. Vlastně čtyři, ještě je tu CFD. Myslím, že jsme učinili pokrok, problému rozumíme a v září nebo v říjnu by mělo dojít k nápravě."
Nebude ale v září či říjnu příliš pozdě na nápravu letošní sezony? Podle Costy ne: "Už jsme pochopili a opravili dost problémů, takže tunel nyní pracuje dobře. Tunel neustále vylepšujeme, ale až úprava v záři nebo říjnu ten problém definitivně vyřeší."