Ke zpestření letošních závodů přispěl systém nastavitelného zadního křídla (DRS), opětovné zavedení systému pro rekuperaci kinetické energie (KERS) a hlavně méně trvanlivé pneumatiky Pirelli.
Podle Schumachera novinky fungují: "Podle mě je to spravedlivější, protože rychlejší pilot by měl být vpředu. A nabízí to také lepší podívanou. Máme fantastické souboje a já musím říct, že si to náramně užívám."
Michael Schumacher v Číně před Fernandem Alonsem
Pro další vysvětlení si vzal na mušku loňskou Velkou cenu Abú Zabí, kdy se Fernando Alonso na Ferrari nemohl dostat před pomalejšího Vitalije Petrova: "Fernando byl jasně rychlejší, bojoval o titul, ale uvízl v provozu za normální závodní situace. Tak to v našem životě bývalo. Když jste nebyli o hodně rychlejší či nebyli rychlejší na správném místě na trati, nepředjeli jste.
Nyní stále musíte být rychlejší než kluk před vámi, ale nemusí to být o tolik, můžete si hrát s různými systémy, které vám předjíždění usnadní," dodává pro BBC sedminásobný šampion.