Aktivace KERSu bez využití tlačítka na volantu - jak na to?

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Čtyři týmy ze startovního pole Formule 1 využívají inovativní metodu pro ovládání systému pro rekuperaci kinetické energie (KERS) - silnější tlak na plynový pedál (kickdown).

Piloti některých týmů dle Auto Motor und Sportu musí pro aktivaci KERSu pouze vyvinout dodatečný tlak na pedál - o něco silnější než je obvykle třeba pro plný plyn. V praxi to potom znamená, že pilot, který chce aktivovat KERS, nemusí udělat nic jiného, než jen tvrději přišlápnout pravou nohou pedál.

Nick Heidfeld se pochlubil, že s touto metodou pro ovládání KERSu u Renaultu přišel on - pro něj to ostatně nebylo žádnou novinkou: "S nápadem na využívání kickdownu jsem přišel ještě tehdy, když jsme měli kontrolu trakce. Používali jsme to u BMW."


Další chytrou inovací je ovládání zadního křídla (DRS) u Mercedesu - rovněž nohou, tentokrát levou. Když Michael Schumacher či Nico Rosberg přesunou chodidlo na třetí pedál, vlevo od brzdy, dojde k přenastavení horní klapky zadního křídla. Když potřebují prudce zpomalit, přesunou ji na brzdový pedál, přičemž se DRS deaktivuje o zlomek vteřiny dříve, než naplno sešlápnou brzdu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy