Nový monopost MP4-26 se prokazoval být nejen pomalým, ale i nespolehlivým. Příčinou byl velmi složitý výfukový systém, který dostal přezdívku chobotnice. Britskému týmu se během čtyř předsezónních testů ani jednou nepodařilo provést simulaci závodů.
V roce 2009 McLaren zažil také velmi špatný start do sezóny. "Tentokrát to bylo ale ještě horší, protože tehda spočíval problém hlavně ve výkonnosti. Během posledního testu [letos v Barceloně] nám ale nefungovaly nové díly, a vůz byl navíc nespolehlivý," vysvětluje Lowe rozdíl.
Jenson Button při posledním testu v Barceloně
Po rozhodnutí šéfa týmu Martina Whitmarshe se tým rozhodl narychlo opustit svůj vynález "chobotnice" a narychlo přijal řešení Red Bullu. "Po prvním tréninku v Austrálii jsem si obrovsky oddechl," přiznává Lowe.