Technický ředitel týmu z Milton Keynes řekl, že se rozhodnou v pátek večer na základě spolehlivosti celého systému během pátečních dvou tréninků. Právě po negativních zkušenostech z pátečních tréninků v Melbourne nenasadil Red Bull KERS už v Ausrálii.
"Pokud budeme cítit, že je systém spolehlivý, pak ho nasadíme i v závodech. Rozhodnutí učiníme v pátek v Malajsii. KERS je nesporná výhoda při startech. I když jste v první řadě, tak bez KERS existuje nebezpečí, že se do první zatáčky propadnete," říká Adrian Newey.
Pokud si vzpomeneme na rok 2009, kdy se KERS také u některých týmů používal, tak právě v Sepangu po startu vozy s KERSem měly výhodu díly velké vzdálenosti do první zatáčky od startovního roštu. Red Bull odebírá KERS od Renaultu i s motory a právě ve vozech Lotus Renault běžel v Austrálii během víkendu bez problémů.
Spekulovalo se, že důvod, proč u Lotus Renaultu systém fungoval a u Red Bullu ne, byl ve způsobu uložení ve voze. To ale popřel Horner: "Není to problém uložení. Sice jsme to provedli agresivním způsobem, ale není to příčina problémů."