V Austrálii ujel po okruhu v Albert Parku za celý víkend pouze 16 kol. V pátek s vozem nevyjel vůbec, protože tým údajně neměl dostatek dílů pro jeho sestavení. Během tréninku ujel 5 kol a v kvalifikaci 11 - přesto to nestačilo pro splnění 107% limitu pro start do závodu.
"Na počátku týdne jsem věřil, že do závodu postoupíme, protože auto na to má," říká po úvodním podniku sezóny v rozhovoru pro Reuters. Jeho monopost F111 však doposud stále nesplnil všechny crash-testy FIA, proto nastoupil se starým předním křídlem.
"Samozřejmě víme, že situace není růžová. Hlasité stížnosti ničemu nepomůžou. Pro mne to bylo i tak obtížné, jezdil jsem zde pouze jednou v roce 2005 a musel jsem se dostat do rytmu. Jinak jsem neměl reálnou šanci," odkazuje na znovu zavedené pravidlo 107 %. "Toto pravidlo akceptujeme."
V Melbourne musela Hispania nasadit kvůli nesplněným crash-testům loňské křídlo
(nové naleznete na snímku pod článkem)
"Pokud vše klapne, můžeme pár lidí překvapit," věří si Karthikeyan. "Od Malajsie budeme mít na voze nové přední křídlo. Pak věřím, že se kvalifikujeme do závodu. Alespoň už se nebude na co vymlouvat. Okruh dobře znám, mám jej rád. Rychle si na něj zvyknu."
Letos se ale nejvíce těší na premiérovou domácí Velkou cenu Indie: "Můj návrat je hodně spjat s tímto závodem. Formule 1 získala od mého debutu v roce 2005 mnoho fanoušků. Pokud budou ceny rozumné, bude plno. Bude to šílené."