Zón pro aktivaci zadního křídla možná přibude, v Malajsii bude prodloužena

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Po téměř neznatelném efektu nastavitelných zadních křídel (DRS) v Melbourne se FIA rozhodla o 100 metrů prodloužit zónu pro jeho využívání.

Systém pro snížení odporu (DRS) funguje díky otevření horní klapky zadního křídla, což pomáhá monopostům na rovinkách dosahovat vyšších rychlostí. Piloti jej v závodech ovšem mohou používat jen na jednom předem stanoveném místě, pokud za vozem před sebou nezaostávají o více než 1 sekundu.

V Austrálii se 600metrová zóna neprokázala jako dostatečné pro dosežení cíle FIA - zvýšit počet předjížděcích manévrů. Ředitel závodu Charlie Whiting ihned po skončení poznamenal, že se na to budou muset podívat.

V Melbourne tato zóna začínala před středně rychlou pravotočivou zatáčkou vedoucí na cílovou rovinku, což znamenalo, že piloti s využitím DRS museli stejně počkat, až budou moci naplno sešlápnout plyn. V Sepangu se ale celá zóna nachází na dlouhé rovince, což by mohlo naplno ukázat potenciál DRS i to, jak bude třeba doladit pravidla.

Charlie Whiting rovněž uvedl, že FIA by mohla stanovit i více než pouze jednu zónu pro využívání DRS během závodu: "Je to něco, o čem budeme určitě přemýšlet."

"Také zkoumáme systém vycházející více z GPS, což by nám mnohem více příležitostí pro detekcí vzdálenosti, aniž bychom procházeli jednu smyčku za druhou [na jednom místě]. Pracujeme na dalších způsobech, jak to udělat. Ale nejprve bychom opravdu měli vidět, jak to funguje - nechcem to zavést, aniž bychom si to vyzkoušeli," dodává Whiting.

FIA od počátku upozorňovala, že pravidla týkající se DRS mohou v průběhu roku doznat změny, podle toho, jaký se bude situace kolem něj vyvíjet a jaký bude mít vliv na závody.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy