Alonso: Nezávodím proto, abych si dělal přátele. Chci vyhrávat tituly

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Fernando Alonso prohlásil, že nezávodí kvůli tomu, aby byl mezi soupeři oblíben. Na čem mu záleží jsou vítězství a tituly. Španěl letos oslaví desátý rok ve formuli jedna.

Dvojnásobný mistr světa letos slaví kulaté výročí, ve formuli jedna závodí desátý rok. Za dekádu nasbíral spoustu zkušeností a patří k nejuznávanějším jezdcům současného startovního pole. V rozhovoru pro španělský deník Marca otevřeně řekl, co je hlavní motiv, který ho pohání do každého závodu. „Nezávodím proto, abych si dělal kamarády, ale abych získal spoustu titulů. Uvidíme, jestli jich vyhraju tolik, aby se na mě vzpomínalo. Pokud ne, odejdu velmi šťastný a hrdý na své zkušenosti,“ prohlásil Alonso.

Španěl však rozhodně odcházet nehodlá. Loni přestoupil do Ferrari, kde se cítí naprosto spokojený. „Čekal jsem legendární a kouzelný tým. Bylo to příjemné překvapení, lepší, než jsem čekal. Na odchod nespěchám, tady se raduji, ať už dojedu druhý, osmý nebo třiadvacátý,“ liboval si devětadvacetiletý jezdec.


Ve Ferrari se Alonso našel. "Na odchod se nechystám," prohlásil

Kvůli změně v pravedlech se auta pro letošní sezónu výrazně liší od těch předchozích. Jezdci jsou neustále dotazováni na své dojmy z nich. Alonso se místo toho obrátil do své bohaté závodní minulosti a porovnával vozy, které během deseti let řídil. Renault, klíčový tým jeho dosavadní kariéry, jmenoval jako konstruktéra nejlepšího i nejhoršího monopostu.

„Renault pro rok 2009 byl nejhorší, ale v Singapuru jsem si dojel pro pódium,“ narazil Alonso na jediné pódium předminulého roku, které bylo o to zajímavější, že ho získal v závodě, který rok předtím vyhrál díky manipulaci vlastního týmu.

Vozy Renaultu z roku 2004 a 2005 byly naopak podle Španěla nejzábavnější. „Mezi Bridgestone a Michelinem byla válka, která nás o pár sekund zrychlila, navíc s 900 koňmi. I přes horší aerodynamiku, kterou jsme v porovnání s dneškem před šesti lety měli, jsme v Cheste (Valencie) jezdívali za 1:08 – oproti 1:14, to je šest vteřin rozdíl. Tyhle auta je těžké porazit,“ srovnával Alonso.


V Renaultu prožil šťastné období. Teď je Alonso spokojený ve Ferrari

Závodník se v rozhovoru vyjádřil také k prostředí formule jedna, ve kterém už dávno nejde jen o závodění, jak na to především v poslední době, kdy stoupá počet jezdců, kterým do sedaček víc pomohly peníze sponzorů než talent, upozorňují někteří závodníci.

„Není to jen závodění. Formule jedna je také velký byznys a má i další zájmy. Není to čistá a jednoduchá  soutěž. Auta si nejsou rovna, pravidla nejsou stejná pro všechny. Ale všichni to víme a přijímáme, protože tohle je možná část charizmatu formule jedna,“ zamyslel se Alonso.

Kariéra Fernanda Alonsa v nejvyšší motoristické soutěži začala v roce 2001 v Minardi. Přes Renault, se kterým získal dva tituly v letech 2005 a 2006, pokračoval do McLarenu, odkud se po roce vrátil znovu do Renaultu. Minulý rok zakotvil v italském Ferrari, kde jezdí po boku Felipeho Massy. Loni získal pro Rudé pět vítězství a ve vypjatém závěru sezóny v Abú Zabí mu jen těsně unikl třetí mistrovský titul.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy