Williams představil nové zbarvení svého vozu (+foto)

Williams | foto: Williams F1 Team

Williams v Grove představil nové zbarvení svého monopostu FW33. Modrá zůstala, přidalo se však více bílé s červeným a zlatým pruhem přes bočnice, což dává vzpomenout na historické období a tabákového sponzora Rothmans.

Odhalení nového zbarvení a technická prezentace proběhla živě na oficiálních stránkách týmu www.attwilliams.com. Williams letošní vůz FW33 představil již na počátku února během testů ve Valencii, jeho dosavadní barvy byly ale pouze přechodné. Williams během představení působil velmi sebevědomě, patrná byla i hrdost na jeho inovativní řešení zadní části.

Převládá opět modrá barva, více je bílé s červeným a zlatým pruhem přes bočnice. Hodně to připomíná historické zbarvení, kdy tým sponzoroval tabákový výrobce Rothmans. Co na to budou říkat v Kanadě?

Mista pro nové sponzory je na voze stále dostatek. Nejviditelnějším sponzorem je energetická společnost Petroleos de Venezuela (PDVSA), s níž uzavřel tým smlouvu již na počátku roku a které za své místo vděčí během prezentace přítomný Pastor Maldonado.

Ostatní sponzoři jsou patrní z dalších nápisů na voze: telekomunikační gigant AT&T, zpravodajský Thomson Reuters,  módní společnost McGregor, investiční Ridge, švýcarský výrobce hodinek ORIS, logistický GAC, turisticky lákavá země Venezuela, Cosworth, Pirelli či zprostředkovatel krátkodobých zaměstnání - společnost Randstad.

V rozhovoru Sam Michael zmínil, že by příští rok mohli přejít z bateriového KERSu na setrvačníkový: "Williams Hybrid Power (WHP) vyvinul setrvačník a my jsme přemýšleli o setrvačníku pro tento vůz. Bylo to velmi těsné, žel jeho rozměry nás zastavily před jeho nasazením.

WHP pracuje na setrvačníku samozřejmě také v dalších průmyslových odvětvích, ale my jsme zcela neupustili od jeho nasazení do vozu v budoucnosti. Nebude to zřejmě v roce 2011, určitě  jej však budeme znovu zvažovat pro rok 2012, kdy budeme vybírat mezi setrvačníkem a bateriemi."

Zákaz dvojitých difuzorů podle něj dal týmům možnost projevit svou kreativitu a podstoupit více rizika při navrhování nových vozů.

Williams testoval svou radikální převodovku, zavěšení i hnací poloosy na elektrickém dynamometru Toyoty, aby simuloval zátěž, kterou musí snést vozy F1 v Monze.

 

Srovnání s historickým zbarvením z let 1994 - 1997

Úspěchy v tomto období:
   1994 - zisk Poháru konstruktérů
   1995 - druhé místo v Poháru konstruktérů
   1996 - Hill mistrem světa, zisk Poháru konstruktérů
   1997 - Villeneuve mistrem světa, zisk Poháru konstruktérů

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 18 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy