Korunní princ Bahrajnu odvolal kvůli lokálním nepokojům závod, kterým měla 13. března začít letošní sezóně Formule 1. Mezi těmi, kdo na tomto kroku prodělají nejvíce, bude kvůli penalizačním klauzulím ve smlouvách i samotných dvanáct závodních týmů.
Dle údajů z Formula Money se očekává, že týmy přijdou kvůli zrušenému Bahrajnu přibližně o 40 milionů dolarů (kolem 700 mil Kč) s tím, že nejvíce by mělo tratit Ferrari - kolem 11 mil USD (italskému týmu zde plyne ze sponzoringu více peněz než ostatním).
Největším sponzorem Velké ceny Bahrajnu je národní letecká společnost Gulf Air, která organizátorům dává 6 mil USD. Tato částka představuje polovinu veškerých příjmů okruhu z reklamy a bude představovat díru v rozpočtu CVC, soukromé společnosti, která je většinovým vlastníkem držitele práv F1, společnosti Formula One Administration (FOA).
Úřadující mistr světa zahájil loni svou pouť za titulem právě v Bahrajnu
Příjmy z reklam na okruzích, stejně jako poplatky za možnost pořádat závody, plynou na účty FOA. Královská rodina v Bahrajnu jí za velkou cenu platí ročně kolem 34 milionů dolarů - tuto částku jí však výkonný ředitel FOA Bernie Ecclestone letos kvůli zrušenému závodu odpustil.
Ecclestone však již musel uhradit náklady za přepravu tun materiálu, který musel byt do Zálivu vyslán s dostatečným předstihem. Zásilky jsou nyní přesměrovávány do Austrálie, která bude hostit 27. března první závod sezóny.
Byť se hovoří o přeložení bahrajnského závodu na konec sezóny - kdo zaručí, že se do té doby situace na Středním východě uklidní? I kdyby k tomu došlo, kalendář F1 je letos nabitý dvaceti závody, nejvyšším počtem v historii - je proto nepravděpodobné, že se závodu v této zemi ještě letos dočkáme.
Velkou cenu Bahrajnu loni navštívilo 44 tisíc diváků, díky nimž si okruh, který vlastní bahrajnská královská rodina, vydělal 14 milionů dolarů. Pokud se však situace neuklidní, přijde samozřejmě o mnohem více, než o tuto částku.