Pirelli: Míra opotřebení pneumatik je v normě

Pirelli | foto: Pirelli

Pirelli reaguje na stížnosti jezdců, kteří kritizují nadměrné opotřebení pneumatik a rychlou ztrátu jejich optimální funkčnosti.

Pirelli prostřednictvím svého šéfa, Paula Hemberyho, oznámilo, že úroveň opotřebení pneumatik nepřekračuje hranice standardu. Reaguje tak bezprostředně na kritiku ze strany jezdců, kteří si stěžovali na nadměrné opotřebení pneumatik a jejich následnou ztrátu konkurenceschopnosti.

Volba výroby méně odolných pneumatik je volbou FIA, která tak chtěla zlepšit podívanou a zvětšit tak počet zastávek v boxech.

„Týmy přecházejí ze situace, kdy pravděpodobně měly sadu pneumatik na 50-60 kol. Pokud bychom jim nabídli pneumatiky stejné životnosti, vytratili by se další strategické možnosti,“ dodává Hembery. „Snažíme se najít optimální řešení mezi životností pneumatiky a nutnou potřebou pro týmy na výměnu pneumatik.“

„Je to v souladu s tím co plánujeme. Ve skutečnosti se jedná o velice složitý proces. Pokud budeme vyrábět pneumatiky s dlouhou životností, týmy se zaměří na pouhou výměnu pneumatik stejně, jak tomu bylo v minulosti. Abychom se vymanili z této situace, budeme se muset uchýlit k vývoji pneumatik s životnosti 100 – 110 km, pokud uvažujeme o standardní délce závodu 300 – 320 km.“

Mezitím se vedou hypotézy o nutnosti čtyř zastávek během závodu, ale Hembery, s použitím dat z testování, podobné úvahy vyloučil: „Očekáváme dvě, v horším případě by někdo mohl do boxů i třikrát, ale čtyři zastávky neodpovídají naším údajům, které jsme získali během testů. Jezdci by si měli dávat větší pozor na šetrnost vůči pneumatikám v prvních čtyřech nebo pěti kolech, protože to může mít významný vliv na jejich životnost.“

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy