Přilby Schuberth krom pilotů Ferrari používají také Michael Schumacher s Nicem Rosbergem u Mercedesu. Nový model SF1, který byl vyvinut během minulé sezóny, budeme moci letos spatřit krom F1 také v GP2, IndyCar, DTM a v dalších sériích.
Helmy této značky se v F1 poprvé objevily v roce 2001, konkrétně se jednalo o model QF1, který si v testech vyzkoušel Nick Heidfeld.
Nový model Schuberth RF1 je prvním, který byl navrhován zevnitř ven: nejprve se naskenovala hlava jezdce, poté byla pečlivě vytvarována vnitřní část s milimetrovou precizností. Následně byla přidána karbonová vlákna, díky nimž je přilba pevná a velmi lehká. RF1 obsahuje také akustickou část, která snižuje množství hluku z F1 motorů na pro piloty přijatelnou úroveň.
Přilba se skládá z 16 vrstev karbonových vláken (typu Toray-1000, který je používán také při konstrukci raket a letadel), tloušťky. Sofistikovaná je i ventilace: přes sedm litrů čerstvého vzduchu za sekundu snižuje teplotu hlavy o více než 10 stupňů a umožňuje jezdci volně dýchat. K dispozici jsou i různé filtry proti výfukovým plynům či prachu.
Hledí je ze 4 mm neprůstřelného polykarbonátu dle směrnic FIA. Nabízeny jsou dvě velikosti: větší RF 1.7 a menší RF 1.8. A celková hmotnost? 1 350 gramů.
Přilba Fernanda Alonsa (nahoře)
a Felipeho Massy (dole)
© foto: www.schuberth.com