Skromně až téměř nepozorovaně se zahraničním tiskem nesla zpráva o skonu Dereka Gardena, který se proslavil jako konstruktér vozů Tyrrell, především v počátku závodní činnosti této britské stáje.
Derek Garden, byl povolán do světa formule 1 v roce 1969, aby pro tým Matra navrhl a zkonstruoval systém řízení. Během působení ve francouzském týmu poznal Kena Tyrrella, pro kterého následující rok navrhnul vůz Tyrrell 001, který měl premiéru při Velké ceně Kanady v roce 1970. Jednalo se o velmi rychlý vůz - Jackie Stewart s ním získal pole position, chyběla mu však spolehlivost.
Tyrrell 001
Hned další modely (002 a 003), které vycházely ze základů vozu 001, byly mistrovské, v sezoně 1971 získal tým s naprostou převahou pohár konstruktérů a Jackie Stewatr mistrovský titul. Podobným způsobem se vyvíjela i sezona 1973, Jackie Stewart získal svůj třetí titul, v poháru konstruktérů však měli zdatného konkurenta v Lotusu 72, se kterým prohráli jen těsně na body.
Tyrrell P34
Ovšem největší pozornost na sebe váže odvážným projektem P34, který je úspěšný pouze v první fázi vývoje (1976), kdy s tímto vozem o šesti kolech slaví absolutní triumf ve Velké ceně Švédska; Jody Scheckter získal pole-position a zvítězil v závodě. Tento triumf podtrhl druhým místem Patrick Depailler.
Po neúspěších v sezoně 1977 Gardner definitivně opouští prostředí automobilového sportu a přijímá místo divizního ředitele inženýrství a výzkumu ve společnosti Borg-Warner.