Šéf Renaultu o novém partnerovi a motorech od roku 2013

Renault | foto: Lotus F1 Team

Novináři z Auto Hebdo tento týden vyzpovídali generálního ředitele sportovního oddělení Renaultu Jeana-Francoise Caubeta. Francouzská automobilka nyní v F1 působí již pouze v roli dodavatele motorů poté, co své akcie prodala společnostem Genii Capital a Group Lotus.

Automobilka bude přesto i v dalších dvou letech marketingově těžit ze svého jména v nově vzniklém týmu Lotus Renault GP, ale také z výsledku Red Bullu, s nímž letos získala titul, a z Teamu Lotus, který od nich bude nově odebírat motory.

Nyní se však Renault ocitl uprostřed bitvy o název Lotus, který vypuknul mezi skupinou Danyho Bahara a Fernandesovým týmem.

"Jsme velmi spokojeni s automobilkou Lotus, která není naším přímým konkurentem. Vyrábějí kolem dvou tisíc vozů ročně, náš vztah s Protonem je rovněž výborný," uvádí na adresu svého nového partnera Caubet.

Trhy jsou nyní globalizované a Malajsie musí otevřít své hranici [zahraničním výrobcům automobilů] a Proton musí vyjít ze své izolace a dobývat nové trhy. Proto potřebuje silného automobilového spojence. Chtějí s námi spolupracovat, proto je vhodné uzavřít průmyslové a strategické spojení nad tím, co se odehrává v F1."


Jean-Francois Caubet v rozhovoru s novináři

V rozhovoru také pochválil nové motory, které od roku 2013 v F1 minulý týden schválila FIA: "Motory v roce 2013 otevírají hru. FIA se v materiálech vyjadřuje jasně. Disponujeme-li technologickými inovacemi, pak je na nás, abychom je představili. Konkurence je zcela otevřená.

Náklady omezíme přesnými pravidly týkajícími se materiálů, počtu motorů na sezónu, limitu otáček atd. V oblasti technologie však máme volnost. Pro všechny jde o čistý list papíru, ať vyhraje ten nejlepší! 1,6l, dvojité turbo, přímé vstřikování, silný KERS, 600 koní v motoru a dalších 150 v KERSu a regulovaná spotřeba paliva."

Po letech zmraženého vývoje motorů tak dle Caubeta budou moci motory znovu sehrávat větší roli v rozdílných výkonech: "Existují tři skupiny výrobců. Francouzská zahrnující Renault, Německá s Mercedesem - pro BMW je na návrat ještě příliš brzy a VW zatím váhá. Proč? Protože od roku 2013 může motor být právě tím rozdílem mezi výhrou a porážkou, je zde tedy riziko.

Třetí skupina? Japonci - všichni byli na jednáních a překvapil mě jejich zájem o nový motor. Jednání jsou samozřejmě zdarma, já jsem však cítil, jak se jejich myšlení se rozvinulo. Evropané tam byli také, jedná se o novou technologii, nemůžeme si dovolit nebýt u toho," dodal manažer Renaultu, podle něhož stoupá počet automobilek, které znovu přemýšlejí o vstupu do F1 - do odvětví motosportu, jež je s automobilovým průmyslem úzce spojeno.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy