"Cílem pro příští sezónu je skončit uprostřed pole mezi týmy Toro Rosso, Williams a Force India," řekl Gascoyne pro malajský list Star.
Šéfka aerodynamiky Marianne Hinsonová byla v exkluzivním rozhovoru pro F1news.cz ještě konkrétnější - Team Lotus chce alespoň jeden z výše uvedených týmů porazit: "Dali jsme si ambiciózní cíl - osmé místo v šampionátu."
Lotus si ale uvědomuje, že nové smlouvy s Red Bullem (převodovky) a Renaultem (motory) nebudou mít magický efekt na náhle smazání letošní tří- až čtyřvteřinové ztráty na nejrychlejší týmy.
"Ano, možná budeme mít lepší kombinaci motoru a převodovky než v uplynulé sezóně, ale musíme být realisté," pokračuje Gascoyne. "Nemůžeme říct, že nyní si to rozdáme s Red Bullem, protože máme stejný motor i převodovku jako oni.
Celý balík auta - od návrhu přes aerodynamiku a tisíce dalších systémů - musí být perfektní. Na tom u nového auta již od počátku sezóny pracujeme. Před rokem jsme možná v aero-tunelu strávili několik stovek hodin testováním auta. Nyní máme za sebou více než tisíc hodin testování, což nás staví do lepší pozice než loni.
Musíme začít pravidelně sbírat body a každý je odhodlaný dosáhnout tohoto cíle. Nemůžeme se spokojit s dosažením loňského cíle a říct si: 'Uff, zvládli jsme to' a poplácávat se po zádech. Musíme si klást vyšší cíle a oproti loňsku dělat všechno jinak, abychom dosáhli vrcholu."
Jak dlouho to bude stáji Team Lotus trvat, než bude moci bojovat o pódia? "Možná tři až pět let," uvádí technický ředitel týmu. "Pokud by to nebylo vašim cílem, můžete to zabalit. Vítězství v závodech musí být to, po čem v F1 toužíte."