S návratem této technologie v roce 2011 problém vyvstává znovu, byť by neměl být tak velký jako před dvěma lety díky zvýšení minimální hmotnosti vozu a standardizovanému rozložení hmotnosti.
Minimální hmotnost se sice zvýší o 20 kg, jenže veškerou tato hmotnost nebude k dispozici ve prospěch KERS. Něco navíc si vyžádá další zpřísnění bezpečnostních předpisů (například zdvojení lanek uchycujících kola k šasi či vyztužení určitých míst monokoku).
Barrichellova váha se během jeho kariéry pohybovala mezi 70 - 79 kg. Když minulý týden přebíral ocenění Autosportu, prohlásil, že jezdí nejlépe v životě a cítí se tak fit, jako nikdy dříve od svého debutu v roce 1993, kdy mu bylo 20 let. Pro německý Speek Week Barrichello uvedl: "Příští rok se znovu objeví KERS. Inženýři mě proto požádali, abych zhubnul."
Williams, který je znám svým setrvačníkovým KERSem, který se již dočkal nasazení do reálného provozu v závodním autě Porsche GT3, použije menší a skladnější bateriový systém. "Vše si děláme sami," řekl technický ředitel Sam Michael. "Zvenčí budeme nakupovat pouze baterie."