Jaké jsou dle inženýrů nové pneumatiky Pirelli?

Pirelli | foto: Lotus F1 Team

Pirelli má za sebou první oficiální testy s týmy Formule 1. Kolik se toho zvládlo, jaké jsou dojmy a o co na nové pneumatiky říkali inženýry v paddocku?

Každý tým včera v Abú Zabí ujel průměrně 80 kol, což představuje dohromady 5500 km. O den dříve na tým ujely celkem 5000 km. Všichni měli k dispozici čtyři sady pneumatik na den: dvě středně-tvrdé a dvě měkké.

Testování se zúčastnilo 15 pilotů, každý tým nastoupil s jedním - kromě Force Indie, McLarenu a Sauberu, kteří využili služeb dvou jezdců. Začínalo se vždy v 9 hod místního času, končilo v 17 hod. Teploty se během dne ve Spojených arabských emirátech pohybovaly mezi 23 - 28 °C.

Testovací program Pirelli bude pokračovat za 4 týdny. Příští soukromý test se uskuteční od 12. - 16. prosince v Bahrajnu, kde budou znovu zkoušeny různé směsi v horkých klimatických podmínkách. Další, taktéž soukromý test, se pak uskuteční v lednu v Evropě, než začnou v únoru oficiální testy opět za účasti týmů Formule 1.

Piloti měli na pneumatiky různé názory. Včera jsem se během rozhovoru s inženýry pokusil dát dohromady společné rysy nových pneumatik, jak se jevily v prvním testu. Ti ve svých názorech byli jednotnější než jezdci.

Jaké jsou tedy závěry po prvních dvou dnech? Vertikální pevnost byla taková, jakou Pirelli předpokládalo - pouze zadní kola se zdají být trochu slabší. Přední jsou pevná i z hlediska bočního přetížení.

Citlivost na odklon (camber) kola se zdá být vysoká, jej týmy musely zvyšovat vpředu, u zadních snižovat. To proto, že je třeba dostat více hmotnosti dopředu. Vše se však musí odehrát v rámci pravidel, která nově pro příští rok určují týmům rozložení hmotnosti monopostů (přední:zadní 46:54).

Měkčí směs paradoxně vydržela více než střední, což inženýři přičítají na vrub problémům s  rozsahem pracovních teplot pneumatik. Ty nejsou v současnosti tak citlivé na tlak, jak tomu bylo u Bridgestonu. Celková přilnavost je také nižší, na první test to však nebylo vůbec špatné.

Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery po testech řekl: "Týmy začaly testovat různá specifická řešení pro rok 2011, která jim pomohou dále směrovat vývoj. Nasbírali jsme obrovské množství dat a názorů, jež začneme v pondělí analyzovat v rámci přípravy na další test v Bahrajnu na počátku prosince.

 

Reportáž a výsledky: 1. den, 2. den. Fotogalerie z obou dnů: zde.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy