Hodinu před dnešním úvodním tréninkem v Abú Zabí překvapivě vydatně sprchlo. Krátce na to vysvitlo slunce, které rychle vysušovalo trať. Teplota vzduchu dosahovala 30 °C, piloti ve 13 hod místního času vyráželi na mokrou trať.
McLaren přivezl nové zadní křídlo - odpoledne proto chtěl využít pro jeho otestování a optimalizaci nastavení vozu. Upravené zadní křídlo přivezl i Red Bull, které od počátku zkoušel i s vyžitím flow-visu, který byl patrný v zadní části obou monopostů. Virgin přivezl dvě různé verze předního křídla, které během této části srovnával.
Fernando Alonso by měl dle Anthonyho Davidsona o víkendu použít motor, s nímž absolvoval Monzu, která je z pohledu pohonných jednotek nejnáročnější v letošním kalendáři.
Na té se z testovacích pilotů objevil jen Fairuz Fauzy v Lotusu, který si vypůjčil vůz Heikkiho Kovalainena. Paul Di Resta, Jerome D'Ambrosio a další sledovali dění pouze na boxové zídce.
Jako první vyrazil na průzkum Christian Klien, jenž v letos potřetí u HRT nahrazuje Sakona Jamamota. Těsně jej následovali Di Grassi a oba vozy Toro Rosso. Po instalačním kole se všichni krom Kobajašiho s Liuzzim vrátili do boxů - ti si totiž dal rovnou dva okruhy. Alonso v úvodu zvolil přechodné pneumatiky, zatímco Fauzy hned předvedl smyk. Po 10 minutách se provoz uklidnil, kroužil na intermediálkách pouze osamocený kandidát na titul - Sebastian Vettel.
Po 15 min se rozhodl vyzkoušet podmínky na dráze Timo Glock na hladkých pneumatikách, pod hotelem však bylo stále hodně vody a v zatáčce č. 19 vyjel mimo. Mark Webber se po něm objevil s pneumatikami do přechodných podmínek. Zajel do boxů a provoz zcela utichl, vyčkávalo se na lepší podmínky. Po 3 min klidu opět vyrazil na jedno kolo Timo, po něm Petrov, kterého po chvilce vystřídal Button.
Práce na Buttonově voze během prvního tréninku
Nejrychlejší kolo loni v úvodním tréninku zajel Lewis Hamilton (1:43,939 min). To zatím vůbec nejrychlejší v Abú Zabí se mu podařilo v kvalifikaci - 1:39,695 min.
První měřené kolo zajel až po 49 min Vitalij Petrov - 1:51,465, hned po něm jej vylepšil Nico Hülkenberg - 1:51,207 min. Trať osychala a konečně se to začalo trochu hýbat.
Po hodině bylo pořadí následující:
1. Alonso 1:45,807
2. Petrov +0,221
3. Webber +0,819
4. Alguersuari +0,871
5. Liuzzi +0,891
6. Massa +1,473
Hamilton ke svému prvnímu měřenému kolu vyrazil až 17 min před koncem. Button mezitím zajížděl nejrychlejší časy v prostředním sektoru, který obsahuje dvě dlouhé rovinky, což potvrzuje slova pilotů ze včerejší tiskové konference. Největší síla McLarenu bude spočívat na rovinkách, u Red Bullu v zatáčkách a Ferrari - byť neexceluje v ani jednom - je konstantní ve všech částech okruhu.
Odstrojený Virgin během prvního tréninku
V samotném závěru se piloti předháněli o nejrychlejší kolo. Hamiltonovi bylo řečeno, že v posledním zatáčkovitém sektoru musí o 0,5 vteřiny zrychlit. Hned v dalším kole se mu to povedlo, přestože v posledních zatáčkách byl hodně široký, čímž rozdělil kralující duo Red Bullu na čele.
Rubens Barrichello na konci zůstal stát ve dvou třetinách délky dlouhé rovinky, vypadalo to na selhání motoru Cosworth.
Náskok Red Bullu před svými soupeři by i v Abú Zabí měl činit několik desetin na kolo, což nejrychlejším časem potvrdil Sebastian Vettel před dvojicí McLarenu. Mark Webber na svého kolegu ztrácel přes 1 sekundu a obsadil čtvrtou příčku.
Počty ujetých kol v prvním tréninku
Nejlepší časy v jednotlivých sektorech
Nejvyšší rychlosti naměřené na rovince před zatáčkou č. 8: 1. Sutil - 319 km/hod, 2. Button - 314; 3. Petrov - 313, 4. Schumacher - 312, 5. Vettel - 312, 6. Kubica - 312.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 1:42,760 min |
2. | 2 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,609 |
3. | 1 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,025 |
4. | 6 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 1,080 |
5. | 11 | Robert KUBICA | pol | Renault F1 Team | + 1,320 |
6. | 8 | Fernando ALONSO | esp | Marlboro Scudéria Ferrari | + 1,361 |
7. | 3 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas | + 1,439 |
8. | 23 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | BMW Sauber F1 | + 1,844 |
9. | 4 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas | + 1,958 |
10. | 22 | Nick HEIDFELD | deu | BMW Sauber F1 | + 1,977 |
11. | 7 | Felipe MASSA | bra | Marlboro Scudéria Ferrari | + 2,400 |
12. | 12 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 2,685 |
13. | 9 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 2,714 |
14. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Kingfisher Force India F1 | + 2,792 |
15. | 15 | Vitantonio LIUZZI | ita | Kingfisher Force India F1 | + 2,825 |
16. | 17 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scudéria Toro Rosso | + 3,243 |
17. | 10 | Nico HÜLKENBERG | deu | AT&T Williams F1 Team | + 3,884 |
18. | 16 | Sebastien BUEMI | che | Scudéria Toro Rosso | + 4,345 |
19. | 24 | Timo GLOCK | deu | Virgin Racing | + 5,690 |
20. | 18 | Jarno TRULLI | ita | Lotus Racing | + 5,712 |
21. | 25 | Lucas DI GRASSI | bra | Virgin Racing | + 6,615 |
22. | 21 | Bruno SENNA | bra | Hispania Racing F1 Team | + 6,830 |
23. | 20 | Christian KLIEN | aut | Hispania Racing F1 Team | + 7,514 |
24. | 19 | Fairuz FAUZY | mys | Lotus Racing | + 8,945 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ