Lotus krom motoru Cosworth letos využíval převodovku Xtracu - a právě s výkony převodovky a hydraulickými systémy nebyl vůbec spokojený.
Gascoyne pro redbull.com uvedl: "Tento rok je (Cosworth) jejich partner hodně zklamal. Trápili jsme se celý rok a na rovinu mohu říct, že to doposud nevyřešili."
Problémy s hydraulikou měl i během včerejší Velké ceny Brazílie Trulli, Bruno Senna z HRT dokonce musel těsně před závodem měnit převodovku, za což byl penalizován - vzhledem k poslednímu místu na startu to však nemělo žádný efekt.
"Cosworth se stal určitě obětí něčeho, za co nemohli. Spolehlivost [celého] pohonného ústrojí byla hlavní příčinou našeho rozhodnutí o změně," dodal technický ředitel Lotusu.
Lotus od příštího rok bude společně s motorem Renaultu využívat převodovky Red Bullu. HRT se ze stejných důvodů pro příští rok rozhodlo přesedlat na převodovky a hydrauliku Williamsu.
Zdá se, že pouze Virgin bude pokračovat s Xtracem. "U nás to je trochu jiné, děláme si v podstatě vlastní převodovku, akorát interní součásti jsou vyráběny jinde," uvádí John Booth. Jeho tým totiž odebírá systém Xtracu, převodovkovou skříň si ale dělá sám.