Vitalij Petrov nezačal v Brazílii vůbec dobře. Krom nehody, při níž rozbil svůj vůz (důvodem byl údajně pokles přítlaku v důsledku selhání F-kanálu), mu komisaři navíc udělili pokutu ve výši 2000 Eur za překročení rychlosti v boxech. Mechanici mu naštěstí stihli opravit vůz, a tak přišel jen o 15 minut druhého tréninku.
Fernandovi Alonsovi dnes odešel další motor - naštěstí se jednalo o starší pohonnou jednotku. Ferrari se nás snažilo ujistit, že je vše v pořádku. V příliš veselé motorové situaci však Španěl není - ve zbývajících dvou závodech si bude muset vystačit s motory, které nejsou nový a mají toho za sebou více než agregáty jeho rivalů.
Práce na Alonsově voze
Celé dopoledne odjeli všichni piloti na střední, čili tvrdší z obou směsí, které Bridgestone dovezl. Odpoledne usedl poprvé na domácí půdě za volant monopostu F1 Lucas Di Grassi, jehož dopoledne zastoupil Jerome D'Ambrosio.
První vůz, který odpoledne vyjel v Brazílii z boxů, bylo HRT pilotované Christianem Klienem, který byl ráno o půl sekundy rychlejší než jeho kolega Bruno Senna. Rakušan se hned vrhl na měřená kola, to první mělo hodnotu 1:19,965, další pak 1:17,908 min. Sauber Kobajašiho však kroužil o téměř 2,5 vteřiny rychleji.
Po deseti minutách šel do čela Lewis Hamilton časem 1:13,603 min. Na velmi nízkou přilnavost stěžující si Jenson Button kroužil po dráze s ním, jen o 0,3 vteřiny pomaleji. Piloti Red Bullu a Ferrari po instalačních kolech zatím vyčkávali v garáži. Lewis se krátce na to na rozdíl od svého kolegy zlepšil o více než půl vteřiny a po pěti odjetých kolech zamířil do boxů.
Příliš "široký" Kobajaši
Po čtvrt hodince vyjela obě Ferrari s Webberem a tím na čele začala přetahovaná. Webber šel hned na první příčku před Hamiltona (1:12,923 min), za nímž se seřadili Massa (1:13,180 min) s Alonsem (1:13,457 min). Mark dokázal ze svého času ubrat dalších 5 desetin, Sebastian na něj ztrácel 2 desetiny.
Pořadí po 30 min:
1. Webber 1:12,387
2. Vettel +0,191
3. Hamilton +0,661
4. Massa +0,793
5. Alonso +1,005
6. Schumacher +1,330
7. Kubica +1,384
8. Heidfeld +1,419
9. Button +1,472
V první třetině tréninku si Button stěžoval na nestabilitu zadní části vozu, po provedených úpravách byl spokojenější: "Vůz se chová o něco lépe všude." Vyladit se auto se nedařilo stáji Toro Rosso - Alguersuari láteřil nad nedotáčivostí, což se dle něj s každým kolem zhoršovalo.
Massa zůstává stát na trati před zatáčkou číslo 4
V polovině vyjel Massa z tratě v Decida do Lago, bez poškození se však vrátil na trať a pokračoval. Piloti začali nasazovat super-měkkou směs Bridgestonu a opět zrychlovat. Po několika dalších kolech však zůstává stát na trati kvůli nějakému problému s hydraulikou. To představuje druhý technický problém italského týmu během pátečního tréninku.
Pořadí po hodině:
1. Webber 1:12,387
2. Vettel +0,191
3. Hamilton +0,553
4. Massa +0,781
5. Heidfeld +0,835
6. Button +0,979
7. Alonso +1,005
8. Kubica +1,063
9. Schumacher +1,173
Red Bully řídily i po hodince, kdy jsme byli svědky obvyklého scénáře - o první místo si to rozdávali piloti rakouského týmu, s odstupem jim koukali na záda piloti McLarenu a Ferrari. Mark Webber 22 min před koncem zvládl kolo za 1:12,072 min, Vettel se krátce na to dostal jako první pod hranici 72 vteřin (1:11,968 min).
V závěru piloti zkoušeli delší jízdy s větším množstvím paliva, časy se proto již příliš nelepšily. I odpoledne jsme se dočkali dominance Red Bullů, za nimiž se seřadili Alonso, Hamilton, Massa, Kubica a Button.
Počty ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a celkem za celý den (vpravo)
Nejvyšší rychlost na cílové rovince dosáhli: 1. Kubica - 316 km/hod; 2. Sutil - 316; 3. Hamilton - 316; 4. Button - 315; 5 - Heidfeld - 314; 6. Alguersuari - 313.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 1:11,968 |
2. | 6 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,104 |
3. | 8 | Fernando ALONSO | esp | Marlboro Scudéria Ferrari | + 0,360 |
4. | 2 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,688 |
5. | 7 | Felipe MASSA | bra | Marlboro Scudéria Ferrari | + 0,709 |
6. | 11 | Robert KUBICA | pol | Renault F1 Team | + 0,914 |
7. | 1 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,238 |
8. | 22 | Nick HEIDFELD | deu | BMW Sauber F1 | + 1,254 |
9. | 4 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas | + 1,365 |
10. | 3 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas | + 1,378 |
11. | 9 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 1,552 |
12. | 23 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | BMW Sauber F1 | + 1,642 |
13. | 10 | Nico HÜLKENBERG | deu | AT&T Williams F1 Team | + 1,757 |
14. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Kingfisher Force India F1 | + 1,773 |
15. | 12 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 1,850 |
16. | 15 | Vitantonio LIUZZI | ita | Kingfisher Force India F1 | + 2,077 |
17. | 16 | Sebastien BUEMI | che | Scudéria Toro Rosso | + 2,336 |
18. | 17 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scudéria Toro Rosso | + 2,610 |
19. | 18 | Jarno TRULLI | ita | Lotus Racing | + 3,016 |
20. | 19 | Heikki KOVALAINEN | fin | Lotus Racing | + 3,133 |
21. | 25 | Lucas DI GRASSI | bra | Virgin Racing | + 3,465 |
22. | 21 | Bruno SENNA | bra | Hispania Racing F1 Team | + 4,102 |
23. | 20 | Christian KLIEN | aut | Hispania Racing F1 Team | + 4,114 |
24. | 24 | Timo GLOCK | deu | Virgin Racing | + 4,182 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ