Během své zastávky v boxech ztratil Alonso čas poté, co špatně zastavil, a jednomu z mechaniků upadla matka. Španělova zastávka díky tomu trvala velmi dlouho - přes 9 vteřin. Mark Hughes ve svém článku zmínil, že Ferrari na to "rychle zareagovalo a použilo Massu, aby zdržel kolonu vozů za sebou na trati - což neumožnilo nikomu jinému krom Hamiltona, aby toho využil. Massu to stálo pozici."
Co by z toho vyplývalo? Bez zásahu Ferrari by se Alonso možná po nepovedené zastávce během safety-car fáze propadl dozadu více, než jen za Hamiltona, za nímž by se po zastávkách objevil právě Massa.
Po chybě pilota McLarenu při nedobrzdění do první zatáčky kvůli zablokování kol a vyjetí z dráhy by to byl Brazilec, který by postoupil na druhé místo za Vettela a zřejmě i vyhrál Velkou cenu Koreje. Ferrari by v tomto případě bylo ve velmi ošemetné pozici - nemohlo by jednoduše prohodit pořadí svých pilotů, protože se mezi nimi nacházel Hamilton.
Těžko říct, jak by se pak závod vyvíjel (Alonso by na pneumatikách, které měl v lepším stavu než Hamilton, mohl by na něj úspěšně zaútočit), ale pokud by po vypadnutí Vettela vyhrál Massa před Hamiltonem a Alonsem, pak by v šampionátu měl Alonso pouze jednobodový náskok před Markem Webberem místo současných bodů jedenácti.
Časové rozestupy mezi piloty v 30. - 35. kole Velké ceny Koreje
Pominu teď úvahy o tom, zda je zákaz týmové režie rozumný či nikoliv. Článek 39.1 se ve sportovních pravidlech stále nachází - a tudíž platí. V něm stojí: "Týmové příkazy, které ovlivňují výsledky závodu, jsou zakázány."
Za porušení tohoto pravidla v Německu již letos Ferrari dostalo pokutu ve výši 100 000 dolarů. Za opětovné porušení by jim hrozila diskvalifikace. Pokud opravdu dal tým Massovi v Koreji příkaz ke zpomalení ostatních (což podle mě z časů nevyplývá - viz tabulka výše), mohla by situace být o to vážnější, že tentokrát neovlivnil pouze výsledek svých dvou pilotů, ale i ostatních.